|
|
|
| Titel: De ara's |
| Klik hier om het foto/film album van Astrid te bekijken (5 foto(s)/filmpje(s)) |
| Start datum: Dinsdag 13 Januari 2009 1:26 pm |
| Laatste bewerking: Dinsdag 13 Januari 2009 2:12 pm |
| Foto/film album en dit topic zijn 740 keer bekeken |
| Waardering |
|
(5 met één waardering)
|
|
Astrid
Fladderaar
|
In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn foto/film album.
Wil je een waardering aan mijn foto/film album geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn foto/film album; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.
Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!! |
Dinsdag 13 Januari 2009 2:12 pm |
|
|
esjo
Moderator

Wow, wat gaaf zeg . Wat wonen jullie ook mooi,. Het lijkt dat jullie tegen een bos aanwonen? Geweldig  |
Dinsdag 13 Januari 2009 2:22 pm |
|
|
Astrid
Fladderaar
|
Dankjewel!
Wij wonen midden in het bos zelfs! Mooi huisje hier gevonden in België en bevalt prima! Lekker wandelen als het lekker weer is met de gaaien, vooral Tica vindt het geweldig om op de schouder mee te hobbelen  |
Dinsdag 13 Januari 2009 2:29 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Oh, wat gaaf om zo te wonen zeg.  |
Dinsdag 13 Januari 2009 2:34 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Geweldig, al die ruimte voor twee van die doerakken! Blijven ze verder een beetje op de boom zitten? Of komen ze er steeds vanaf? |
Woensdag 14 Januari 2009 10:43 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ze zien er fantastisch uit.
Ik heb eigenlijk een vraagje aan jou over de huisvesting... jij hebt Ara's en twee Witkuiven... nou staan Ara's bekend om gevoelig te zijn in de longen en moeilijk samengaan met 'stofpapegaaien' (ze kunnen ook allerlei problemen ontwikkelen); heb je daar nog voorzorgsmaatregelen voor genomen? Wonen ze in aparte ruimten, of gewoon samen en merk je er weinig van? Ze zien er in ieder geval geweldig en gezond uit, daar niet van...
(Ik heb ook een Kaketoe en ben van plan heb een soortgenootje aan te schaffen verder in de toekomst, maar heb ook wat geheime plannen die Ara's betreffen , vandaar dat ik dit onderwerp heel interessant vind)
Bedankt  |
Woensdag 14 Januari 2009 4:33 pm |
|
|
|
|
Astrid
Fladderaar
|
Ze staan eigenlijk al 6 jaar samen in dezelfde ruimte en ik moet zeggen, ik heb geen gezondheidsproblemen met de ara's. Nu heb ik wel sinds 1,5 jaar een luchtreiniger, maar die heb ik meer voor mezelf aangeschaft .
Leuke plannen, wat voor soort ara? |
Woensdag 14 Januari 2009 4:54 pm |
|
|
Astrid
Fladderaar
|
quote:
Originally posted by Sue
Geweldig, al die ruimte voor twee van die doerakken! Blijven ze verder een beetje op de boom zitten? Of komen ze er steeds vanaf?
Ze blijven goed zitten hoor, beetje elkaar pesten enzo, maar ze vinden het prima op de boom  |
Woensdag 14 Januari 2009 4:57 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
quote:
Originally posted by Astrid
Leuke plannen, wat voor soort ara?
De Hyacint is wat hoog gegrepen, dus ik hoop dat ik het bescheiden hou en bij het Blauwkeeltje blijf
Die vind ik echt geweldig mooi en ze schijnen ook heel lief te zijn, goed als huisdieren. En ze zijn helemaal niet zo groot, dus met een beetje voorzichtigheid en geluk zou hij tegelijkertijd los kunnen met de anderen. Wat ik met een echt grote Ara toch niet zou durven, want zo'n grote vogel kan een Grijsje of Inka ook per ongeluk verwonden simpelweg omdat hij zo veel groter is. Maar de Blauwkeeltjes zijn de minies onder de grote Ara's  |
Woensdag 14 Januari 2009 5:01 pm |
|
|
|
|
Astrid
Fladderaar
|
Gaaf plan! Maar dit is wel een bedreigd soort dacht ik? Die zijn wel lastig te krijgen en ook wat duur denk ik... |
Woensdag 14 Januari 2009 6:32 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Eeeh ja, het is een investering. Onze Tas was ook niet echt goedkoop  |
Woensdag 14 Januari 2009 7:22 pm |
|
|
Astrid
Fladderaar
|
Ik ken het, ik wil ooit nog een koppeltje Molukken kaketoes, da's mijn droom..  |
Woensdag 14 Januari 2009 7:43 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ik hoor je de Molukken is de andere soort Kaketoe die mij heel interesseert. Maar dat doe ik beter niet ik denk dat ik al meer dan handen vol ga hebben aan 2 van die kleine roze monsters. Ik heb helemaal geen 4 Kaketoes nodig  |
Woensdag 14 Januari 2009 8:07 pm |
|
|
Astrid
Fladderaar
|
hoe meer kaketoes, des te beter! Alhoewel mijn vriend hier anders over denkt.. hehe. Maar gelukkig steunt hij me in mijn hobby, met grenzen uiteraard. |
Woensdag 14 Januari 2009 8:25 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Mmm je moet het wel in je bloed hebben, zeg maar, als 'hoe meer Kaketoes des te beter' moet opgaan
Ik kan dat roze monstertje tot nu toe prima aan (hoewel; hij is nog maar heel jong dus dat stelt niet zo heel veel voor), maar ik beken ook eerlijk dat ik nu ik zelf de wat langdurigere ervaring heb pas echt realiseer waarom ik Kaketoes nooit 'huiskamer'vogels heb gevonden. En een van de soorten die het notorisch slecht doen als huisdieren komen hier zeer zeker niet; dat risico durf ik niet aan. Respect en schouderklopjes voor idereen die het wel aandurft en die erin slaagt om gelukkige volwassen Kaketoes op te voeden , maar voor ons is het Tastrophy en ergens in de toekomst vriendinnetje, en dat was het. |
Woensdag 14 Januari 2009 9:21 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:08 am
|
|
|
|
|