|
|
|
| Titel: Koi vijver |
| Klik hier om het foto/film album van esjo te bekijken (41 foto(s)/filmpje(s)) |
| Start datum: Zondag 24 Februari 2008 7:44 pm |
| Laatste bewerking: Zondag 24 Februari 2008 7:51 pm |
| Foto/film album en dit topic zijn 410 keer bekeken |
|
|
esjo
Kamikaze piloot
In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn foto/film album.
Wil je een waardering aan mijn foto/film album geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn foto/film album; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.
Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!! |
Zondag 24 Februari 2008 7:51 pm |
|
|
coco&joyce
Moderator

zo echt mooi zeg
ben jaloers op je tuin!!echt mooi hoor! |
Zondag 24 Februari 2008 7:54 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Woww dat ziet er echt gaaf uit!! Mooi gemaakt die vijver.
Julie tuin lijkt wel een vakantie paradijsje echt mooi.
Jullie houden allebei van tuinieren? |
Zondag 24 Februari 2008 8:01 pm |
|
|
|
|
esjo
Kamikaze piloot
Thanks Nou vooral ik hou van tuinieren. Heb ook zelf de vijvers aangelegd. Mijn man onderhoudt de vijver verder, rotzooi eruit scheppen, gezondheid vissen in de gaten houden, werking van de pompen enzo.
Ik ben elk jaar bezig met verplanten, stekken, etc. Heerlijk met de handen in de aarde woelen
Als ik Hans zijn gang laat gaan, dan trekt ie mij nieuwe planten of stekken uit de grond. Hij denkt dan dat het onkruid is
Maar vegen doet hij dan weer wel  |
Zondag 24 Februari 2008 8:11 pm |
|
|
coco&joyce
Moderator

echt mooi hoor!!!
hihi ik ben even erg als hans dan ik heb totaal geen groene vingers
en trek dus ook de planten eruit  |
Zondag 24 Februari 2008 8:14 pm |
|
|
esjo
Kamikaze piloot
Ik laat soms express onkruid staan omdat sommig onkruid erg mooi kan bloeien  |
Zondag 24 Februari 2008 8:20 pm |
|
|
|
|
coco&joyce
Moderator

ja dat klopt zie soms wel eens onkruid wat ik best mooi vind! |
Zondag 24 Februari 2008 8:28 pm |
|
|
cindel
Fladderaar
zeer mooi . gelukkig hebben jullie niet gekozen voor eenkoivijver maar een mooie natuurlijke vijver met koi . als je snapt wat ik ermee bedoel. ik had dat eerst ook zo maar mijn virus geen en beetje te ver had net een bak van 30 kuub gegraven (met de hand) en toen gingen me vissen dood. |
Zondag 24 Februari 2008 9:11 pm |
|
|
esjo
Kamikaze piloot
Dank je
30 kub..pffff, wij hebben ongeveer 10.000 liter. Ook met de hand uitgegraven. Eigenlijk hadden we nog dieper en groter gewild maar waren het graven moe, haha.
Na twee dagen kon ik weer opnieuw zeil erin doen. Er was een reiger ingeland. 2 grote kooi op en de vijver dus lek, ergens...
Wij wilden geen strakke vijver idd, maar natuurlijke uitstraling. Dat strakke vind ik ook moi hoor, maar dan wel bij een ander. Het past niet bij ons.
Zonde hoor, van je koi. Werden ze allemaal in 1 keer ziek dan of elke keer weer. Wij hebben lange tijd lopen klungelen met dat we elke keer gaten in de vissen hadden En een paar verloren aan buik/water zucht
In een speciale kweekbak gedaan, medicijnen en medicijnen en het kwam elke keer weer terug. Toen zijn we gewoon met keukenzout gaan werken en sindsdien zijn we er van af. Elk voorjaar doen we er wat zout in en in het najaar ook. Niets geen last meer tot nog toe  |
Zondag 24 Februari 2008 9:20 pm |
|
|
|
|
cindel
Fladderaar
ik denk dat het bij mij khv is geweest als dat je iets zegt. het aids virus onder de koi. ze gingen in bosjes van 8 a 10 om de de dag dan een week niks dan weer opnieuw . bij de dealer geweest (achteraf niet zon goede) medicijn mee. maar mocht niet meer helpen.
het zout wat jullie gebruiken zit daar jodium in dit is namelijk niet goed voor de koi. teveel en te vaal zout is ook slecht voor de slijmhuid van je koi. wil niet de deskundige uithangen hoor hahahahhaha  |
Zondag 24 Februari 2008 9:28 pm |
|
|
esjo
Kamikaze piloot
Weet ik, maar een kennis van ons, die ook veel koi heeft (en echt super mooi, ben altijd jalours als ik daar ga kijken ) die gaf ons dat advies. En sindsdien hebben we geen last meer.
En juist die jodium zou die bacterien aanpakken Ik weet het verder ook niet, maar na 250,00 euro aan medicijnen uitgegeven te hebben die niet hielpen ben ik hier wel blij mee. We hebben de zoutwaarde niet heel hoog hoor. En regelmatig wordt het water getest op nitriet, ph, gh etc, en die waarden zijn goed.
Maar alle tips en ideeen zijn welkom hoor Met koi is het echt dat je aldoende moet leren.
KHV kende ik niet. Das wel balen zeg. Hoe uit zich dat? En blijft dat in de bak zitten zeg maar. Omdat je alles hebt weggedaan.
hoeveel koi had je wel niet. Echt zonde  |
Zondag 24 Februari 2008 9:59 pm |
|
|
cindel
Fladderaar
met het khv virus ben je echt de pineut . er zijn methodes voor om het te onderdrukken. maar het nadeel ervan is dat je koi drager blijft wat dus inhoud dat je er geen andere koi in kan doen die gezond zijn. wel die ook een keer besmet zijn geweest of drager .
als je khv heb in je vijver dan is er na mijn idee maar 1 oplossing en dat is alles opruimen (je koi bestand) je kan er dan ook niet mee naar een dealer . want 1 spetter water is als genoeg voor een besmetting. ik heb hier een dvd ligen waar een oruiming in japan opstaat echt zielig . maar is eigenlijk de enige oplossing . maar zeker niet de makkelijkste . er zijn mensen die het wel mt de verwarm methode hebben geprobeerd . ik zet hier een linkje in als het niet mag wordt hij wel verwijderd denk ik.
www.koieagle.nl dit is een site met alles tot betrekking van koi |
Zondag 24 Februari 2008 10:24 pm |
|
|
|
|
esjo
Kamikaze piloot
Jeetje zeg. Wat heftig.
Dank je voor de link. Kan mijn man lekker op neuzen. Grote kans (daar zit ook een koiforum) dat ik niet meer achter de computer kan komen Dan wil hij elke keer forummen 't wordt tijd voor een tweede pc  |
Zondag 24 Februari 2008 10:28 pm |
|
|
cindel
Fladderaar
dat is echt een heel nuttig forum als je koi hebt is het grootse van nederland en ze hebben er ook eentje in het engels. een familiedag prijsvragen alles heb je daar . mocht ik graag komen nu kom ik er bijna niet meer . als ik ooit nog eens ga verhuizen komt er wel weer een vijver met koi.en een groter verblijf voor de vogels .alle plannen liggen er al .maar de uitvoering duurt nog wel een aantal jaar . |
Zondag 24 Februari 2008 10:43 pm |
|
|
esjo
Kamikaze piloot
Nog groter verblijf voor de vogels Wow |
Zondag 24 Februari 2008 10:45 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende