Foto/film album van gebruiker: Kristalsuiker

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie 
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Foto/film albums: updates & reacties

Titel: Zeytin & Biber
Klik hier om het foto/film album van Kristalsuiker te bekijken (25 foto(s)/filmpje(s))
Start datum: Dinsdag 26 Januari 2010 8:40 pm
Laatste bewerking: Dinsdag 23 Februari 2010 10:37 am
Foto/film album en dit topic zijn 534 keer bekeken
Geen waarderingen

Auteur Onderwerp
Kristalsuiker
Net uit het ei

In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn foto/film album.

Wil je een waardering aan mijn foto/film album geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn foto/film album; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.

Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!!
Bericht Dinsdag 23 Februari 2010 10:37 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een schatjes Hartje Ook je dochterje

Het lijkt wel een siamese tweeling. Dat is het leuke met pyrrhura's. Waar de één is - is ook de ander Hartje
Bericht Dinsdag 26 Januari 2010 10:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Kristalsuiker
Net uit het ei

Reageer met quote  

Haha, mijn dochter ziet er een beetje verfomfaaid uit daar! Die heeft pas alles ondergespuugd, en nog niet alles is uit de was. Ik had haar een oude trui aangetrokken, maar die is nogal aan de korte kant, haha! Maar wel warm, daar ging 't om.

Het is inderdaad, waar de één gaat, gaat de ander ook. Ze kroelen veel, en gaan graag gezellig knus samen in hun boomstammenhuisje zitten (hoe noem ik zo'n ding?!).

Nog even een informatief vraagje; wat doe ik met grit? Moet ik dat mengen met het gewone voer, of in een los bakje? Wazdebedoeling? En fruit, kan ik ze dat ook te veel geven? als ik ze één partje appel geef, mogen ze daarna nog meer, of doe ik ze dan wat aan? Wink
Bericht Dinsdag 26 Januari 2010 10:31 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je voert alleen zaad of ook pellets?
Ik zou kiezel en grit in een apart bakje aanbiedden. Wel even in de gaten houden of ze er niet heel veel uit halen. Sommige gaaitjes hebben de neiging om de buik vol te stoppen met grit met alle gevolgen van dien Wink Dan kun je het bakje bijvoorbeeld twee x in de week even in de kooi hangen.

Hier krijgen de pyrrhura's best veel fruit. Eigenlijk van het begin af aan al.
Met 'z'n tweeen - een partje manderijn, een druif in vieren gesneden, wat appel, stukje paprika, wat bleekselderij, kiwi, witlof en wortel.
Let op de ontlasting, als die te lang te dun is, dan geef je teveel fruit/groente Dat de ontlasting dun is net na het fruit geven is normaal.
Bericht Woensdag 27 Januari 2010 9:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Kristalsuiker
Net uit het ei

Reageer met quote  

Hoi Esjo,

Ze hebben nu een bakje met eivoer, daar eten ze ook goed van, een bakje met teurlings 228, en los af en toe een stukje fruit.

Grit heb ik in huis, maar wat is kiezel? En wat zijn pellets? Ik weet dat je voor pellets kunt kiezeb ipv zaad, of gecmbineerd, maar hoe het precies in elkar steekt, wat het verschil is, voordeel/nadeel, geen idee! Dat staat op m'n LIJST van dingen die ik hier op 't forum even wou gaan uitpluizen!

Met dat fruit heb je me al mooi geholpen, nu weet ik een beetje waar ik goed aan doe, en waar ik op moet letten.

Bedankt!
Bericht Woensdag 27 Januari 2010 10:12 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik doe het eivoer altijd door het fruit heen - maar als ze het zo goed eten Veertje
Pellet voeding, hier staan heel veel tpics over o.a. pellet voeding
http://www.fluffies.org/nl/voe.....d-vf1.html
Het grote voordeel is dat wanneer je pellets als basis voert, je vogel alles binnen krijgt wat hij binnen behoort te krijgen. Mewt zaden, eten ze vaak alleen de lekkere zaden op en de rest gooien ze uit het bakje of laten ze liggen Wink
En dan heb je uiteraard om het makkelijk Mr. Green te maken - heel veel soorten pellets.
De betere merken zijn toch wel de Harrisons, Zupreem, ecobird en....ben de naam kwijt.
De ene vogel doet het beter op de ene pellet, en de andere weer beter op de andere Laughing

Heel veel succes met voor jezelf een afweging maken. Er is genoeg informatie tevinden maar soms maakt het dat ook moeilijker Mr. Green
Bericht Woensdag 27 Januari 2010 10:24 am
Kristalsuiker
Net uit het ei

Reageer met quote  

Bedankt! Ik ga me er eens in verdiepen. Het is eigenlijk net zoals met babyvoeding Laughing ! Alles door elkaar gepureerd, dan moeten ze wel van alles wat eten. Vanaf het moment dat ze alles apart krijgen worden ze kieskeurig Mr. Green . Daar is mijn dochter een mooi voorbeeld van Confused .

Maar goed, ik ga je linkje eens volgen; en een beetje wijzer worden!
Bericht Woensdag 27 Januari 2010 11:11 am
Woppy
Fladderaar

Reageer met quote  

Wat een mooierds zeg!
Bericht Woensdag 27 Januari 2010 11:41 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Kristalsuiker
Hoi Esjo,

Ze hebben nu een bakje met eivoer, daar eten ze ook goed van, een bakje met teurlings 228, en los af en toe een stukje fruit.

Grit heb ik in huis, maar wat is kiezel? En wat zijn pellets? Ik weet dat je voor pellets kunt kiezeb ipv zaad, of gecmbineerd, maar hoe het precies in elkar steekt, wat het verschil is, voordeel/nadeel, geen idee! Dat staat op m'n LIJST van dingen die ik hier op 't forum even wou gaan uitpluizen!

Met dat fruit heb je me al mooi geholpen, nu weet ik een beetje waar ik goed aan doe, en waar ik op moet letten.

Bedankt!

Was je hier naar scenic aan het zoeken als pellet die ook erg goed was? Blijft harrsison wel de duurste maar ook wel de beste (is biologisch)
Bericht Donderdag 28 Januari 2010 8:43 am
Bella
Net uit het ei

Reageer met quote  

Wat een mooie vogels, en zo keurig naast elkaar, inderdaad net een tweeling.
Bericht Dinsdag 23 Februari 2010 12:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie 
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:29 am
  Berichten van afgelopen: