Foto/film album van gebruiker: MariekevC

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie 
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Foto/film albums: updates & reacties

Titel: Geen titel
Het album van: MariekevC is verwijderd
Start datum: Zondag 17 Augustus 2008 7:20 pm
Laatste bewerking: Zondag 17 Augustus 2008 7:27 pm
Foto/film album en dit topic zijn 482 keer bekeken
Waardering     (5 met één waardering)

Auteur Onderwerp
MariekevC
Ervaren vlieger

In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn foto/film album.

Wil je een waardering aan mijn foto/film album geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn foto/film album; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.

Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!!
Bericht Zondag 17 Augustus 2008 7:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Sinds vanavond logeert Paquito bij ons. Als alles goed gaat en hij is hier op zijn plaats en Jojo en keko vinden het ook leuk, dan blijft Paquito hier wonen

Wij gaan ons er in ieder geval voor inzetten
Bericht Zondag 17 Augustus 2008 7:31 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een mooierd. Duimen dat Paquito aanvaard wordt en mag blijven Veertje
Is er een bepaalde reden voor Paquito's verblijf of vertel je dat liever niet op het forum? Wink
Bericht Zondag 17 Augustus 2008 7:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Paquto is ook een 40+ gaai. is 2 jaar geleden bij zij baasjes terecht gekoemn maar is daar niet op zijn plaats. hij kan niet overweg met de andere gaaien. Het is niet zijn soort. ook wil Paquito rust en niks moeten. Na herhaalde pogingen zijn, zijn baasje en hij niet nader tot elkaar gekomen en is het geen houden meer. paquito heeft zich ontwikkeld als ene pitbull.

Nu gaan wij proberen in ieder geval dat bijten er uit te krijgen. hier hebben we geen kjooien. Hij zit voorlopig op zijn eigen speelboom en als de tijd rijp is zal de kamer veranderd worden in 1 grote speelboom. hopeleijk heeft hij dan zijn rust gevonden e kan hij hier zijn verdere leven rustig slijten
Bericht Zondag 17 Augustus 2008 7:53 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nou, ik zou hem in elk geval geen 40+ gegeven hebben als ik de foto's zag, ik vind hem er zeker goed uitzien. Hopelijk lukt het met hem, zou mooi zijn, ook voor Paquito. Succes in elk geval. Wink
Bericht Zondag 17 Augustus 2008 8:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wow wat is hij mooi zeg! Shocked Hij zit inderdaad nog wel wat onwennig.. Laughing
Bericht Maandag 18 Augustus 2008 1:41 pm
Saxofoontje
Net uit het ei

Reageer met quote  

Hey Marieke wat leuk dat Paquito bij jullie mag komen wonen Very Happy . Jij hebt als geen ander zoveel ervaring met amazones dus gaat vast en zeker goed komen Wink .
En ik ben nog aan het zoeken op de site Sad naar foto's maar kan ze nog niet vinden Sad .
Succes met je 3 amazones en ik zal hem vast en zeker een keer zien Hartje .
Groetjes
Marion
Bericht Maandag 18 Augustus 2008 3:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

klik op foto/film album onderaan mijn berichtje
Bericht Maandag 18 Augustus 2008 4:29 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Afgelopen week hebben Mandy en ik druk gepraat over een oplossing voor Paquito. Het gaat niet meer bij haar thuis. Nu wilde ik het wel proberen. De agressiviteit die Paquito heeft, herkende ik van Keko toen hij net een paar maanden bij ons was. Dat is uiteindelijk ook goed gekomen, dus ook bij Paquito zou het moeten lukken.

Afgelopen zondag is Mandy samen Marco en Bryan, Paquito komen brengen. Eerst heeft hij gezellig even binnen gezeten op de boom met Jojo en Keko en daarna hebben we ze lekker even buiten in het zonnetje gezet.
Ondertussen hebben wij gezellig zitten kletsen terwijl de gaaitjes zaten te genieten in de zon.

Om een uurtje of 3 zijn ze weer naar huis gegaan en zijn wij verder gegaan met onze dagelijkse dingen.
Paquito was erg rustig en timide. Jojo en Keko gingen ook verder met hun ding (dutje doen)
's Avond om een uurtje of 9 naar bed. Jojo en Keko op hun eigen boom Paquito op de andere boom. Het was heerlijk rustig.

Maandag:

Ik was nog een dagje vrij. Kon ik mooi de boel in de gaten houden.
Ik had ze lekker in hun kamer gelaten tot een uurtje of 1. Alles ging wel. Geen geschreeuw helemaal niks.
Paquito heb ik zelfs even bij hun op de boom gezet. Ging helemaal geweldig. Ook viel het mee hoe hij naar ons toe was. Nam netjes eten aan, zonder agressief te worden.
Wel merkte ik dat meneer graag hoog zat. Nu is het hoogste punt bij ons borsthoogte, dus niet zo een probleem, maar hij kwam niet graag laag.
Gister avond hadden we het trappetje tussen beide bomen gezet. Keko ging gelijk even bij zijn buurman op bezoek. Ging helmaal goed.

Vanmorgen.

Het gaaies op 06.45 wakker gemaakt en eten gegeven. Paquito is geen ochtendgaai, maar was totaal niet agressief naar mij. Begon een beetje te brabbelen in onverstaanbaar amazones.
Om half 8 lekker een stukje appel gegeten. `

15.15 vanmiddag. Giel en ik waren lekker vroeg thuis. Ik moest om 16:00 bij de fysio zijn en hij wilde gewoon wat eerder naar huis. Alleen maar leuk voor het gaaies.
We doen rustig de deur open en kijken om een hoekje. 3 blije koppies keken ons aan.
Paquito begon druk te kwekken en te kletsen.

Wij hadden zo iets van even kijken hoe het gaat. Paquito keek rustig uit zijn ogen. Dus Paquito bij Jojo en Keko neergezet. Paquito helmaal rechts en Jojo en Keko zaten helemaal links. Normaal gesproken zou er nu niks aan de hand zijn.

Echt waar dit heb ik nog nooit gezien. Paquito rent naar Jojo en wil uithalen, maar op dat moment maakt Jojo zich groot en tikt Paquito op zijn hoofd. Wij halen, zoals geleerd, de dader weg. in dit geval Paquito. Die mag even 5 minuten uitblazen op zijn boom. Jojo en Keko gaan gewoon verder waar ze mee bezig waren.
Na 5 minuten proberen we het weer, Paquito loopt om Jojo heen en probeert het nu bij Keko. Helaas is Keko niet zo snel als Jojo en krijgt nu een tik op zijn kop van Paquito. Weer Paquito weggezet. 3 maal is scheepsrecht zeggen ze. Helaas nu voor Paquito. Paquito komt aan rennen en voordat we kunnen ingrijpen springt Paquito een halve meter verder zo op Keko en ze vallen al vechtend op de grond. Met mijn voet en opstapring heb ik ze uit elkaar gehaald. Paquito op zijn eigen boom gezet en wilde Jojo en Keko op laten stappen. Op dat moment zie ik Paquito weer willen springen, maar nu naar de andere boom waar Jojo en Keko dus nog zaten. Hij miste alleen en viel op de grond. Jojo en Keko meteen op laten stappen en meegenomen naar beneden. Paquito daarna terug gezet op de boom en laten uitrazen. Pas net om 18.00 was hij uitgeraast en zit weer rustig te kwekken.

Werkelijk waar ik heb nog nooit zoveel agressie in een papegaai gezien. Het ging nu ook totaal niet meer om territorium drift. Het was niet zijn territorium. dan zouden Jojo en Keko juist agressief moeten worden.
Zelf had ik verwacht dat hij agressief zou worden naar mij en Giel. Maar dat allerminst. Naar ons is hij redelijk rustig.

Wel heb ik nu met Mandy besloten dat dit dus geen oplossing is voor Paquito. Ik kan de veiligheid van mijn eigen vogels niet garanderen.
Ik heb vogels wel in gevecht gezien met elkaar en dan bleef het vaak bij een pittig snavel gevecht, maar Paquito had moord in zijn ogen staan toen hij, vanaf een halve meter verder op de boom, omhoog sprong en zo Keko aanviel.

Straks komt Mandy, Paquito dus weer halen
Bericht Dinsdag 19 Augustus 2008 5:36 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje zeg, wat een verhaal. Paquito lijkt wel een pitbull. Heb je enig idee of dit gedrag in 'm zit of aangeleerd is? Shocked
Bericht Dinsdag 19 Augustus 2008 10:12 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Verschillende oorzaken. Angst onzekerheid. karakter en ja toch amazone.
Maar ik heb amazones onderling nog nooit zo agressief op elkaar zien reageren en zeker niet uit het niets vandaan
Bericht Dinsdag 19 Augustus 2008 10:20 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jee, inderdaad, wat een verhaal. Ja, je kan inderdaad niet zorgen dat je eigen gaaitjes onveilig zitten en dat je ook niet meer gerust bent. Wat een aanval dat ie doet zeg, niet te geloven eigenlijk dat ze zoooo uit de hoek kunnen komen. Ja, je hebt het geprobeerd maar je kan het ook niet TE ver drijven zou ik zeggen, voor het goed van je eigen gaaitjes dan. Rolling Eyes
Bericht Woensdag 20 Augustus 2008 9:59 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wow, dat is een heel verhaal. Ik moet zeggen, ik heb zelf een blauw voorhoofd amazone gehad en ook dat was een pittbull. Het is een tijdje goed gegaan, maar viel toch elke keer weer terug in het pittbull gedrag. Het zijn zeker niet de meest makkelijke vogels. Heel veel succes met hem. Hij ziet er in ieder geval prachtig uit.
Bericht Woensdag 20 Augustus 2008 10:08 pm

Plaats Reactie 
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:35 am
  Berichten van afgelopen: