|
|
|
| Titel: Casper de pennant... |
| Het album van: Willemien&Casper is verwijderd |
| Start datum: Dinsdag 18 November 2008 8:22 pm |
| Laatste bewerking: Vrijdag 6 Januari 2012 4:55 pm |
| Foto/film album en dit topic zijn 891 keer bekeken |
| Waardering |
|
(5 met één waardering)
|
|
Willemien&Casper
Net uit het ei
In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn foto/film album.
Wil je een waardering aan mijn foto/film album geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn foto/film album; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.
Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!! |
Vrijdag 6 Januari 2012 4:55 pm |
|
|
esjo
Moderator

Wat een mooierd zeg .
Ik heb ooit zo'n rosella gevonden na de vogeltjesmarkt in Meppel.
Ik liep met de hond op een industrie terrein en daar vond ik hem. Meer dood dan levend. Gelukkig heeft ie het overleefd en is naar een kweker gegaan . |
Dinsdag 18 November 2008 8:52 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Wow, wat een mooie vogel is Casper! Pennant rosella's zie je niet vaak in de huiskamer. Hoe is Casper qua karakter? |
Dinsdag 18 November 2008 9:17 pm |
|
|
|
|
Willemien&Casper
Net uit het ei
Hoi
A mooi zeg.. dat dat goed is gegaan..
Casper is op 5 juni 2005 geboren..zelf woon ik in Barneveld en we hebben Casper opgehaald in Swalmen Limburg ?? Gekkk kun je zijn hé...
Via marktplaats werd hij aangeboden .. de voormalige eigenaren konden hem niet langer houden i.v.m. de aanschaf van een kat..
Ik was op zoek naar een (pennant) rosella die gewend was in huis en toen ik hem zag dacht ik van YESS maar de afstand stond me tegen.. 2 uur bijna rijden..
Maar.... toch gedaan .... kon het niet meer uit mijn koppie krijgen
19 juli 2008 zat hij hier in zijn kooi (die ik al had)
Geen spijt tot op de dag van vandaag
Superrr vogel wel wat eigenzinnig en klierig op zijn tijd net als de kinderen
Groeten Willemien |
Dinsdag 18 November 2008 9:17 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Casje, daar is niets geks aan hoor! Wat je van ver haalt is lekker is soms wel heel erg toepasselijk!
Hadden de vorige eigenaren een kat aangeschaft en moest Casper toen weg?! Casper heeft in ieder geval een fantastisch huisje aan de foto's te zien.
(Het fabeltje dat pennanten op latere leeftijd ongeschikt voor de huiskamer zouden zijn gaat dus niet echt op) |
Dinsdag 18 November 2008 9:38 pm |
|
|
Willemien&Casper
Net uit het ei
| Karakter Casper.. |
|
|
Hoi weer...
Casper is een nieuwsgierig bijdehandje..
Hij mag veel uit zijn kooi .. hij volgt mij door t hele huis.
Graag land t ie op mijn hoofd of vliegt achter me aan en gaat dan op de bovenkant van een deur zitten.
Hij word erg enthousiast als de kinderen van school komen en zet dan zijn verenpak wijduit en wappert met zijn staart.
Hij zit ook altijd op de douchecabine als iemand van ons doucht...
Als ik ga afwassen of de vissen verschoon dan zet ik altijd een bad water voor hem op de grond anders is de kans groot dat hij in het aquarium wil of in het afwaswater wil duiken.
Hij doet dit juist als ik met de vissen of de afwas bezig ben.?
Als ie gebadderd heeft kan ie niet meer vliegen en wandelt dan op zijn gemak terug naar zijn hok.
Voor lekker eten doet t ie alles .. op schoot zitten koekje bietsen of chippie.. ik kan ook niets op het aanrecht laten staan anders zit hij er aan .., ook dingen die niet zo goed zijn zoals boter of pindakaas .. dus moet ik toch wel goed opletten, vooral met eten koken kan ik haast niet weglopen als hij los is.. maar meestal zorg ik dat t ie dan in zijn hok is.
Hij is net als ik dol op chocolade als hij in zijn hok zit en er niet uitkan dan gaat t ie gek doen en tikken op de tralies als er chocolade in zijn zicht is ??
Zondags morgens als ik nog in bed lig met mijn vriend en de jongens erbij dan zet 1 van de kinderen zijn kooi open en dan komt hij gezellig op bed erbij zitten zoooo leuk ...
Hij is erg leuk een paar minpuntjes, hij knaagt graag en d.m.v. klappen stopt tie daar mee maar hij laat duidelijk horen dat tie het niet met me eens is.
Als ie in zijn kooi zit dan kan hij erg agressief worden als je je vinger door de tralies steekt en als je met je neus dichtbij hem komt dan HAPT tie..
maar ik denk dat vele vogels dat doen je komt natuurlijk in zijn gebied.
Hij heeft net als wij mensen de ene keer een goeie en de andere keer een slechte dag.... als ie een slechte dag heeft fluit tie weinig en komt tie zijn kooi niet graag uit ??
Ik heb welleens uit mijn omgeving vernomen dat het zielig is dat t ie in huis leeft.. maar ik denk zelf dat t ie een leuk leven heeft .. hij laat duidelijk merken dat t ie het naar zijn zin heeft hier ..
Volgend jaar gaan we verhuizen en dan mag ie ook gewoon weer uit zijn kooi..
T is maar net wat ze gewend zijn denk ik .. een vogel die niet tam is en gewend is in een volliere kan je niet in huis halen dat is wel zielig.
Bij de voormalige eigenaar kon hij geruime tijd niet uit zijn kooi vanwege een kat maar nu dus weer volop..
Hij heeft zeker vliegruimte nodig en een ruime kooi.. of kamervoliere..
Groeten Willemien en ook Casper...  |
Dinsdag 18 November 2008 9:49 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hé, Casper is echt een scheetje zeg. Wat een prachtige gaai.
Moet nu wel zeggen dat je je echt niet moet voor de afstand hoor, onze Bonte Boer, hihii, daar hebben we meer als 3u30minuten voor gereden (enkele rit) hahhaa. Dit ging over een adoptie dan nog. Hij had spreidpootjes en we wilden hem toch een kans geven. Ook hier geen spijt voor de vreselijk lange rit want tot op vandaag is onze Fluf nog steeds bij ons en is hij nog aan het revalideren maar hij doet het supergoed. Dus, er zijn nog grotere gekken maarja, dat zijn Belgen zeker, whahahahahahahahhahaaa. Nee, echt, als je iets wil dan is afstand geen kwestie.
 |
Woensdag 19 November 2008 10:10 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Karakter Casper.. |
|
|
Wat een heerlijk karaktertje is Casper. Graag met z'n neus overal bovenop. Wil hij alleen badderen als je met de vissen of met de afwas bezig bent?
Probeer hem iets anders te geven wat minder zout is. Chips is echt niet goed. Wat vindt hij van cornflakes? Solace van Whisper gaat zowat op z'n hoofd staan voor cornflakes.
Een klein likje pindakaas kan op zich geen kwaad. Ik heb zoutvrije pindakaas en dat krijgt Zazu af en toe in z'n forage-speeltje. (hij moet staafjes goed draaien en dan komt er een klein gaatje in het staafje vrij waar hij de pindakaas uit kan likken)
Mag ik vragen of hij chocolade krijgt? Chocolade is echt ontzettend slecht. Er zit theobromine in. Als je googelt op theobromine en honden krijg je ook waarschuwingen te zien. Vogels zijn nóg gevoeliger..
Het is alleen zielig voor 'm in huis als hij verder totaal geen aandacht krijgt en zit weg te kwijnen in z'n kooitje; Iets wat bij jou niet het geval is.  |
Donderdag 20 November 2008 9:34 am |
|
|
|
|
Willemien&Casper
Net uit het ei
|
|
|
Hoi Sue
Als Casper in zijn kooi zit, en ik ga de vissen verschonen of afwassen dan laat tie duidelijk merken dat tie graag uit zijn kooi wil..fladderen en kwettereren..zo van 'ik moet eruit'!
Hij mag er wel uit maar dan zet in water in een badje voor em klaar anders gaat ie in het afwaswater (te heet !) of wil die wel even zwemmen met de vissen??
Als ik maar zo een badje neerzet dan gaat hij er niet altijd in.. hij laat t mij weten als ie in bad wil ?? handig..
Hij is gek op water.. als ie los is kan ik niet weg bij mijn afwaswater..(als ik dus afwas)
Als ik ga douchen zit tie altijd op de cabine en als ik eruit ben gaat tie nog wel eens even beetje flodderen in de cabine
Hij is gek op chocolade de kinderen de krijgen welleens een kinderreep of koeienreep en dan bietst die er op los.. hij mag van beide jongens maar een miezelklein stukje hebben.
Hetzelfde met chips of koek hij word helemaal wild ervan.
Met koken moet ik ook opletten .. hij gaat als ik niet opppas op t eten af ..
Tijdens het eten moet t ie zijn kooi in anders zitten er 4 mensen en een vogel aan tafel en dat vind ik niet de bedoeling.
Hij weet t inmiddels al wel en gaat vaak zelf z'n hok al opzoeken.
Ik zal in t vervolg de chocolade en de rest van de lekkernijen vermijden.. ik moet zelf opletten dat alles goed opgeruimd word want als er wat eetbaars op t aanrecht ligt dan ist niet veilig..
Zelfs boter ?? erg vet weg ermee....
Hij is zekers niet zielig die Casper.. ik heb hem eigenlijk al iets teveel verwend ..
Casper is 'De Vogel' in huis hier..
Groeten Willemien  |
Donderdag 20 November 2008 3:20 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Wat een schatje is Casper zeg! Heerlijk eten pikken van je zoontje, lekker zonnebaden en daarna eventjes knuffelen met mama. Wat wil een vogeltje nog meer?!  |
Zondag 7 December 2008 8:47 pm |
|
|
Willemien&Casper
Net uit het ei
Hoi
Mmm ik zou niet weten wat Casper nog meer zou wensen..
Vanochtend waren mijn jongens aan t spelen in de kamer en ik sliep uit..
Youri had em losgelaten en ja ik lag te dommelen en ineens lande hij op mijn kussen ... knaag knaag aan mijn neus ha ha ha ..
Hij was erg plakkerig vandaag ....op de douchecabine zitten terwijl ik stond te douchen en toen ik eruit was ging hij nog ff rollebollen in de douche (had de kraan tikje aangelaten op standje lauw) is beter als de wasbak natuurlijk !
Vervolgens 'wandelend' naar de kamer was wat te nat om te vliegen en dus voor t raam opdrogen lekker warm in t zonnetje.. en dan straalt t ie weer.
Hij heeft een leuke Sinterklaas gehad ook trouwens .. mooi speeltouw met kleurig hout gehad en een snoepstaaf o o o..en stiekem een pepernootje gegapt ....
Dus acht... dolle pret zo..
Groeten Willemien |
Zondag 7 December 2008 9:18 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Wat een leventje, een wat een boefje, stiekum een pepernootje stelen. Ach, voor een keertje moet kunnen toch  |
Zondag 7 December 2008 9:57 pm |
|
|
joyckuhh
Fladderaar
|
Wat een mooie vogel, en wat een scheetje is het  |
Zaterdag 7 Januari 2012 3:40 pm |
|
|
jeroen234
Fladderaar