Gebruikerspagina van: papegaaienvriend

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Gebruikerspagina's: updates & reacties

Klik hier om de gebruikerspagina van papegaaienvriend te bekijken
Start datum: Zondag 8 Mei 2005 1:22 pm
Laatste bewerking: Zondag 16 Juli 2006 9:07 pm
Gebruikerspagina en dit topic zijn 6317 keer bekeken
Waardering     (5 uit 3 waarderingen)

Auteur Onderwerp
papegaaienvriend
Eitje

In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn gebruikerspagina.

Alle reacties die in het verleden gemaakt zijn op mijn gebruikerspagina, zijn verplaatst naar dit topic.

Wil je een waardering aan mijn gebruikerspagina geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn pagina; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.

Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!!
Bericht Zondag 16 Juli 2006 9:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
schoffie
Eitje

Reageer met quote  

wat gaaf zeg
wij zijn bij de actie tegen inport papagaaien op het plien van de 2e kamer geweest met onze bbtje
kijk maar naar onze site

mooi werk wat je doet
Bericht Zondag 5 Juni 2005 11:17 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Goed werk hoor! Fijn dat die afdankers Sad ook een plek krijgen!
Bericht Zondag 19 Juni 2005 10:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Natasja
Eitje

Reageer met quote  

Ik heb een papegaai gekocht uit een dierenwinkel. Maar je zegt dat die vaak ziek zijn! Hoe kun je merken of hij ziek is? Mijn papegaai eet gewoon goed en drinkt goed.
Bericht Dinsdag 21 Juni 2005 10:55 pm
Natasja
Eitje

Reageer met quote  

Hoi!
Dankjewel voor je hulp Smile
Ik heb nu een probleempje met mijn vogel. Hij begint een beetje bijterig te worden. In het begin deed hij dat helemaal niet. Nu bijt hij mijn rechterhand (de linkerhand niet) en andere mensen. Weet jij misschien hoe het komt? groetjes!
Bericht Zondag 3 Juli 2005 8:47 pm
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

geweldige site, ga zo door. Heel informatief
Bericht Dinsdag 6 December 2005 4:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Natasja
Eitje

Reageer met quote  

Hoi! Ik heb nog een vraag, want mijn vogel heeft wel eens een waterige ontlastig. Kan dat kwaad? Want als dat zo is, gaan we gauw met hem naar de dokter.
Bericht Zondag 22 Januari 2006 11:14 am
Natasja
Eitje

Reageer met quote  

Hoi, Smile Ik voer Cassie met XtraVital van Beaphar, dat is gewoon papegaaienvoer denk ik. Maar ik vergeet meestal wel grit in zijn voer te doen, misschien dat het daaraan ligt?
Als beloning geef ik hem weleens een stukje van een walnoot, kan dat kwaad? Vroeger voerde ik hem weleens stukjes boterham met pindakaas, maar toen ik het doorkreeg van die waterige ontlasting ben ik daarmee opgehouden. Verder geef ik hem eigenlijk geen fruit, soms een mandarijnenschilletje (en m'n moeder zegt dat dat misschien ook niet zo goed is), maar voor echt fruit heeft hij geen belangstelling.
Groetjes Natasja
Bericht Dinsdag 24 Januari 2006 3:34 pm
Natasja
Eitje

Reageer met quote  

Ja, ik heb er wat aan gehad, want nu bijt hij eigenlijk niet meer, alleen soms als hij geirriteerd is. Ik ben met hem naar de dierenarts geweest, en ik moet volgende week een monster van zijn ontlasting geven.
Bedankt voor je tips Smile!
Bericht Zaterdag 28 Januari 2006 11:58 pm
dostangelique
Eitje

Reageer met quote  

Hallo Robert

Mijn naam is Angelique Dost en ik ben 37 jaar, getrouwd met Mario en heb drie kinderen (Michelle 18 jaar, Kevin 16 jaar en Bjorn 15 jaar).
Bij ons wonen heel wat dieren waaronder een grijze roodstaart papegaai Ricky.
Dat Ricky bij ons woont is puur toeval want ik ben tegen het houden van papegaaien. Ricky heeft vanaf zijn tweede jaar bij Mario's ouders gestaan. Toen mijn schoonvader overleed was het beter dat hij in een gezin met kinderen kwam (Ricky was toen ongeveer 26 jaar). Hij heeft een jaar bij Mario's broer gestaan omdat deze altijd al een goede band met hem had maar daar moest hij ook weer weg omdat hun peuter zijn vingers steeds in de kooi stak. Ook werd daar veel gerookt.
Uiteindelijk kwam hij dus toch bij ons terecht. We spraken af dat dit op voorwaarde was dat we zijn leven konden verbeteren.
We zijn direct met hem bezig gegaan en hebben langzaam zijn vertrouwen gewonnen. Hij kan bijna de hele dag uit zijn kooi. We mogen hem aanraken en hij stapt vaak op commando op een stok en soms op de arm.
Nu ben ik alleen nog op zoek naar een goede voeding voor hem. Hij krijgt nu een gewoon zaadmengsel uit de dierenzaak waar ik de zonnepitjes uithaal. Enkele daarvan krijgt hij als beloning bij een spelletje.
Sinds kort geef ik hem als we warm eten wat geweekte havermout met afwisselend rozijntjes, gekookte zilvervliesrijst, eivoer, een walnoot in stukjes en geweekte papegaaienbrokjes (die hij anders laat liggen).
Ook krijgt hij regelmatig een stukje appel of banaan.
Eigenlijk ben ik op zoek naar harrisons Bird foods (pellets). Weet je misschien hoe ik daaraan kan komen en wat het kost?

Groetjes Angelique

P.s. wat goed dat je info geeft over papegaaienhulp!
Bericht Woensdag 1 Februari 2006 3:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
papegaaienvriend
Eitje

Reageer met quote  

Beste angelique

Je mag de zonne pitten best laten zitten hoor, is wel goed voor hem, als je de pinda's maar verwijdert want dat is erg slecht.

Kan u mij vertellen waar u ongeveer woont? Provincie??

Dan kan ik kijken waar je het kan krijgen, is wel erg duur spul.

Gr robert
Bericht Woensdag 1 Februari 2006 4:06 pm
dostangelique
Eitje

Reageer met quote  

Hoi Robert

Bedankt voor je snelle reactie! Ik woon in Winschoten (Gr.)
Je hoeft me geen mevrouw te noemen hoor, zeg maar gewoon Angelique! LOL

Groetjes!
Bericht Woensdag 1 Februari 2006 4:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
papegaaienvriend
Eitje

Reageer met quote  

oke angelique

Ken je de Hortus in haren??

Daar hebben wij de opvang van de papegaaien gevestigd, daar kan je per kilo je pellets halen.

Een volle zak is erg duur en bij ons is het per kilo 16 euro.

ik hoor het van je.
Bericht Woensdag 1 Februari 2006 4:44 pm
niesje
Eitje

Reageer met quote  

Heeeej wat een liefe papegaaien:P !!
Bericht Zondag 19 Maart 2006 10:25 am
Eefje
Kuikentje

Reageer met quote  

De hp pellets zijn uitsluitend bij een dierenarts te bestellen,het is inderdaad duur maar je kan de zak in de vriezer leggen en het per portie eruit halen zo blijft het vers.
Ik heb een Ara en een meier papegaai en doe er 2 maanden mee met een 5 pond zak.
Als je het eenmaal gaat gebruiken zie je het resultaat de kleuren worden mooier en de glans ook.
Je kan er ook een zak juvenile bij nemen dat is extra vitemines en om de rui goed te door staan )2 telepels aan mengen met wat water zo dik als stopverf en als een balletje geven.

Als je over gaat op HP zorg er dan voor dat je dat overdag geef zonder wat anders erbij,eet hij het gelijk dan is het goed maar anders niets erbij geven wel zorgen dat hij nooit met een lege krop gaat slapen dan weer een heel klein beetje van het oude voer geven en dit steeds herhalen tot hij enkel de HP eet.
Het over zetten naar ander voer gaat niet zonder slag of stoot hoor ze halen heel wat uit opm hun vertrouwde voer te krijgen.
Maar de aanhouder wint.
Wens je veel s6 met het overzetten.
Bericht Vrijdag 5 Januari 2007 8:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 6 Juli 2008 10:11 am
  Berichten van afgelopen: