|
|
|
| Klik hier om de gebruikerspagina van Woppy te bekijken |
| Start datum: Zaterdag 19 December 2009 5:07 pm |
| Laatste bewerking: Zondag 28 Februari 2010 6:45 pm |
| Gebruikerspagina en dit topic zijn 1160 keer bekeken |
| Waardering |
|
(5 met één waardering)
|
|
natasja1979
Eitje
| hoi |
|
|
hey hoi
ik ben natasja en ben 30 jaar oud,en ik kom ook hier uit almelo.
en ik wil ook graag zon vogel als jou.
misschien kunnen we en keer mailen of msn met elkaar.
groetjes natasja
p.s.leuke foto''s trouwens |
Woensdag 1 September 2010 9:09 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Natasja, ik kan ff niet meer volgen. Je valkje moet weg omdat jij of iemand anders allergisch is (ook omdat het tam maken niet lukt) maar een BB? Die geven ook stof hoor en tam zijn ze ook niet zomaar, is net zo hard werken als elke gaai. |
Woensdag 1 September 2010 11:06 am |
|
|
natasja1979
Eitje
| hoi |
|
|
ik neem hem niet zomaar,eerst moeten we een luchtreiniger hebbben.
en ik vraag het ook maar alleen,en daar is niet op tegen.
en ik doe lala nu weg omdat mijn moeder niet genoeg lucht krijgt.
en daarom hebben we nu een lucht reiniger bestelt,maar dat duur ff voor dat hij er is.
en daar om doe ik lala weg.
grietjes natasja |
Woensdag 1 September 2010 2:32 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Sorry hoor, maar ik moet je toch uit de droom helpen, bij een allergie helpt een luchtreiniger vaak maar een beetje....http://www.caravisie.nl/_mshost366848/374188/040_archief/4057_caravisie_04_3.pdf
Ik denk dat je een beetje eerlijk moet zijn, Lala is niet wat je er van verwacht had en nu wil je blijkbaar wat anders. Als die allergie echt het 'probleem' was geweest, had je gewoon gewacht op de luchtreiniger en tijd en energie in je huidige vogel gestoken. Als je al geen valkje kunt verzorgen/tam maken, gaat een bbtje al helemaal niet lukken... Maarja, een luchtreiniger gaat waarschijnlijk niet helpen, of je nou een ara, bb, of valk hebt, dan moet je gewoon geen vogel nemen. |
Woensdag 1 September 2010 6:25 pm |
|
|
Woppy
Fladderaar
|
|
|
Oh oh haha.. Je mag best mn email hebben hoor, maar ik ben het wel eens met bovenstaand berichtje. Een luchtreiniger werkt niet genoeg om allergie tegen te gaan en zeker niet als er iemand in de buurt is die daar benauwd van kan worden of slechte luchtwegen heeft. Een bonte boer stoft echt heel erg veel hoor, meer dan een valkparkiet. Als mijn bb savonds bij me op de bank zit en ze is haar veertjes aan het doen dan liggen er gewoon allemaal witte stofdeeltjes van haar op de bank.. dat gaat een luchtreiniger niet weghalen. Bovendien is het elke dag GOED schoonmaken met een vogel in huis, zeker een gaai, die over het algemeen veel stof geven. Vraag mij ook af of het verstandig is een BB te nemen als het bij een valkje al problemen gaf.
Mocht het zo zijn dat je het valkje weg hebt gedaan omdat je er toch niet van kreeg wat je ervan wilde dan mag je daar van mijn part eerlijk voor uitkomen, even goede vrienden. Als dit het geval is raad ik je aan heel goed rond te kijken naar een passende vogel en bij verschillende kwekers langs te gaan om naar het gedrag van vogels navraag te doen. Een bonte boer is zeker geen makkelijke papegaai, ze hebben absoluut een eigen karakter en gaan echt niet doen waar jij zin in hebt. Ze doen alleen waar ze zelf zin in hebben (haha!!) het zijn ontzettend eigenwijze beestjes. Denk dat het belangrijk is je te verdiepen in een vogel die qua doen en laten het meeste bij je past. Je zult er vast eentje vinden maar goed zoeken en geduld is daarbij een noodzaak.
Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel en je mag me altijd mailen, mail adres even aan de admins vragen, weet niet of ik het hier zomaar neer mag zetten?
Succes in ieder geval, hoop dat je een vogel vind die bij je past.. en dan nog is er altijd het risico dat een vogel niet is zoals je het zelf wilt |
Maandag 6 September 2010 8:43 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Even over emailadressen.
Bij de regels van het forum staat het dus doen we het ook zo. Geen mailadressen plaatsen.
Goed van je Woppy dat je het niet doet als je niet zeker bent en inderdaad is het via ons dat de mailadressen moeten gevraagd worden.
Bedankt dat je het niet zomaar plaatste.  |
Dinsdag 7 September 2010 8:43 am |
|
|
natasja1979
Eitje
| hoi |
|
|
hoi woppy
bedankt voor jouwn reactie,en ik ben druk aan het zoeken op internet.
om te kijken welke vogel het beste bij mij past.
maar goed zover is het nog niet,en vind het leuk dat we misschien met elkaar kunnen mailen.
groetjes natasja |
Dinsdag 7 September 2010 9:41 am |
|
|
|
|
daf
Fladderaar
het lijkt de reclame van Mona wel: daar wordt je blij van! Heerlijke beestenbende hoor! |
Dinsdag 7 September 2010 6:06 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:15 am
|
|
|
|
|