2e parkietje

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grasparkieten forum, voor de grasparkiet

Auteur Onderwerp
ingrid88
Eitje

2e parkietje  Reageer met quote  

Hoi!

Ik heb mijn lieve parkietje Jacco nu 3,5 jaar, zo oud is ze ook ongeveer. Nu zit ik er over na te denken om er een handtam parkietje bij te nemen. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit het beste aan kan pakken. Kan het nieuwe parkietje direct bij Jacco in de kooi en dergelijke.. Ik heb geen idee, dus ik hoop dat iemand mij goede tips kan geven.

Alvast bedankt!

liefs, Ingrid
Bericht Woensdag 17 Februari 2010 7:27 am
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

naar mijn eigen ervaring kan je dat gerust. in het begin zullen ze wel met elkaar kibbelen, maar dat is meestal na een dag of 2 al over en dan zijn het de dikste vriendjes. neem je er een van ht andere geslacht of niet?
Bericht Woensdag 17 Februari 2010 1:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Grasjes zijn wel sociaal, ik heb een aga en daar kan ik zo een andere aga bijzetten.

Is je andere grasje ook tam ? anders kan je ze uit de kooi aan elkaar laten wennen.
Bericht Woensdag 17 Februari 2010 4:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
ingrid88
Eitje

Reageer met quote  

Mijn parkietje is inderdaad tam, is ook de bedoeling dat ze lekker met zn tweeen uit de kooi kunnen. Weet nog niet welk geslacht ik zou willen, maakt dat qua omgang tussen beiden veel verschil?
Bericht Woensdag 17 Februari 2010 5:14 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

nou je hebt de kans als je een koppel neemt, dat ze heel gauw aan een nestje beginnen. meer niet. de omgang zal verder hetzelfde zijn, maar als ze eenmaal broeds zijn dan beginnen ze meteen aan een nestje
Bericht Donderdag 18 Februari 2010 7:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
ingrid88
Eitje

Reageer met quote  

Ik dacht dat parkietjes alleen gaan broeden als ze een broedkastje hebben..?
Bericht Maandag 22 Februari 2010 10:21 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

doorgaans wel ja, maar soms is de drang zo groot, dan maken ze bijv. een nestje op de grond. Waar een wil is... Mr. Green
Bericht Maandag 22 Februari 2010 10:39 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
ingrid88
Eitje

Reageer met quote  

Nou heb er een tam parkietje bij gehaald! Zo blij Very Happy ! Jacco (die ik al had) is nog een beetje bang voor het nieuwe vogeltje. Ze zitten nu alletwee boven op de kooi naar elkaar te kijken en jacco durft niet in de buurt te komen.. Ga er van uit dat ze nog even moet wennen.

Het nieuwe vogeltje (denk dat 'het' Belle gaat heten). Is echt lief, al heel tam, stapt op en kan geaaid worden. Weet nog niet of het een mannetje of een vrouwtje is. Ze is geknipt, maar hoop dat het vrij snel aan groeit dat ze lekker met zn tweeen kunnen vliegen:).

Echt leuk om een tweede erbij te hebben. Hoop dat ze elkaar heel aardig gaan vinden Wink .

liefs, bedankt voor de reacties:).
Bericht Vrijdag 26 Februari 2010 4:50 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by ingrid88
Nou heb er een tam parkietje bij gehaald! Zo blij Very Happy ! Jacco (die ik al had) is nog een beetje bang voor het nieuwe vogeltje. Ze zitten nu alletwee boven op de kooi naar elkaar te kijken en jacco durft niet in de buurt te komen.. Ga er van uit dat ze nog even moet wennen.

Het nieuwe vogeltje (denk dat 'het' Belle gaat heten). Is echt lief, al heel tam, stapt op en kan geaaid worden. Weet nog niet of het een mannetje of een vrouwtje is. Ze is geknipt, maar hoop dat het vrij snel aan groeit dat ze lekker met zn tweeen kunnen vliegen:).

Echt leuk om een tweede erbij te hebben. Hoop dat ze elkaar heel aardig gaan vinden Wink .
liefs, bedankt voor de reacties:).

yeahh gefeliciteerd!!!!!! foto's Idea
Bericht Vrijdag 26 Februari 2010 5:29 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst hoor. Ze moeten vast nog even wennen aan elkaar maar gaan na een paar dagen denk ik wel beter willen leren kennis maken. Veertje
Bericht Zaterdag 27 Februari 2010 9:02 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Feestje
Zijn ze al een beetje aan elkaar gewend geraakt?
Bericht Zaterdag 27 Februari 2010 5:01 pm
ingrid88
Eitje

Reageer met quote  

Tot nu toe rent/vliegt jacco snel weg als het nieuwe vogelte eraan komt. Toch blijft het nieuwe vogeltje volhouden om contact te zoeken met onze bange jacco haha! Heel grappig om te zien hoe ze achter elkaar aan rennen Laughing , maar ook wel beetje jammer.
In de kooi samen gaat opzich prima. Jacco laat het nieuwe vogeltje gewoon eten en drinken uit haar bakjes dus das fijn.

Op dit moment zitten ze uitdagend tegen over elkaar op een stokje.. Af en toe naar elkaar pikkend. Ben erg benieuwd hoe dit verder gaat tussen die twee..

Foto's komen snel! Wink
Bericht Maandag 1 Maart 2010 9:52 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

In ieder geval goed dat ze elkaar niet in de veren vliegen. Komt vast helemaal goed na verloop van tijd. Ja
Bericht Maandag 8 Maart 2010 12:14 pm
ingrid88
Eitje

Reageer met quote  

Het gaat al een stuk beter met de vogels. Jacco zoekt nu zelf ook toenadering naar het nieuwe vogeltje. Paar dagen geleden alleen maar pikken, maar nu zitten ze leuk naast elkaar. Ze zaten gister een soort van te stoeien met hun snaveltjes wijt open tegen elkaar aan.. Weet iemand waarom ze dat doen? Het zag er niet agressief ofzo uit.

Alleen buiten de kooi vind Jacco het niet leuk als het nieuwe vogeltje erbij komt zitten en vliegt ze snel weer weg. Zal hopelijk ook verbeteren Smile
Bericht Maandag 8 Maart 2010 5:28 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Beetje uittesten lijkt me wie of wat maar zolang dat het daarbij blijft en ze mekaar geen pijn gaan doen dan is dat niet erg hoor. Wink
Bericht Dinsdag 9 Maart 2010 7:55 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:26 am
  Berichten van afgelopen: