|
|
|
speeds8
Fladderaar
| beetje raar... |
|
|
beste mensen,
Lang niet op dit forum geweest zeg!
ik ben ook een tijdje niet thuis geweest en had het erg druk.
omdat ik een week in londen ben geweest en ik het erg druk heb met school zijn de vogels er ook een tijd niet uit geweest....
maar nu heb ik ze er gister een uurtje of 3 uit gelaten. en mijn oudste grasparkiet robinson, (1 jaar ongeveer denk ik),
maar als hij probeert te landen op de vloer botst hij net op het einde nog tegen de due of het bed aan ofzo.....
dus hij wil bijv. net voor de deur landen maar vliegt daar dan nog net tegen aan. en dat ook met het bed..
heefd dit een betekenis?
menno |
Woensdag 28 Oktober 2009 1:01 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
waarschijnlijk heeft hij zelf nog niet goed zijn vaart in kunnen schatten en is toch harder gaan vliegen dan de bedoeling was. met een beetje oefenen komt dat wel weer goed hoor. |
Woensdag 28 Oktober 2009 2:00 pm |
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
Mijn ervaring met grasparkieten; als ze een tijdje niet kunnen/mogen vliegen zijn ze de "draad" een beetje kwijt, de afmeting van de kooi is bekend, de rest daarom heen minder... Het zijn inschattingsfoutjes, met een beetje gewenning zoals alexandraatje al zei, komt het allemaal weer goed!
Succes! |
Donderdag 29 Oktober 2009 2:34 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hoihoi,
Ik denk inderdaad ook niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor, eens terug wat training komt dat vast weer helemaal in orde.  |
Donderdag 29 Oktober 2009 8:33 am |
|
|
speeds8
Fladderaar
nu lees ik dit onderwerp weer eens over, en het gaat vast met wat training wel over maar kan het kwaad als een parkietje met topspeed tegen een muur aan vliegt?
of merkt huij er niet zo veel van en komt het allemaal wel goed?
hoe wweet je waneer het niet goed is gegaan het botsen?
menno |
Dinsdag 26 Januari 2010 7:18 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Met topspeed tegen een muur (of raam) aanvliegne lijkt me niet echt gezond. Ze kunnen er zeker wel wat ana overohuden. Dat zul je snel genoeg zien, sufheid, of misschien zelfs wat gebroken.
Gaat het nog zo slecht met orienteren van de vliegroute? |
Dinsdag 26 Januari 2010 7:20 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Met volle snelheid ergens tegenaan vliegen is echt niet gezond hoor. Dat kan nooit goed zijn. |
Dinsdag 26 Januari 2010 9:12 pm |
|
|
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
Neuh da's niet goed Menno!!!
Ik had ook zo'n parkietje ooit.... wist ik veel, noemde haar Turbomackiet (het onhandige, je weet wel) bleek ze een hersentumor te hebben!!
Wat voelde ik me schuldig! Kon er niets aan doen, ze moest inslapen.... veel te veel pijn! Druk op de hersentjes!
Parkieten kunnen best gedesoriënteerd raken, door wat voor oorzaak ook; dat gaat bij een gezond diertje met rust en geduld (begeleiding) goed komen, maar een ziek vogie.... Ik zou toch de VA even bellen (op z'n minst) als ik jou was Menno!
Succes!!! en sterkte!!  |
Woensdag 27 Januari 2010 1:04 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:27 am
|
|
|
|
|