beetje raar...

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grasparkieten forum, voor de grasparkiet

Auteur Onderwerp
speeds8
Fladderaar

beetje raar...  Reageer met quote  

beste mensen,

Lang niet op dit forum geweest zeg!
ik ben ook een tijdje niet thuis geweest en had het erg druk.
omdat ik een week in londen ben geweest en ik het erg druk heb met school zijn de vogels er ook een tijd niet uit geweest....Sad
maar nu heb ik ze er gister een uurtje of 3 uit gelaten. en mijn oudste grasparkiet robinson, (1 jaar ongeveer denk ik),
maar als hij probeert te landen op de vloer botst hij net op het einde nog tegen de due of het bed aan ofzo.....
dus hij wil bijv. net voor de deur landen maar vliegt daar dan nog net tegen aan. en dat ook met het bed..
heefd dit een betekenis?

menno
Bericht Woensdag 28 Oktober 2009 1:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

waarschijnlijk heeft hij zelf nog niet goed zijn vaart in kunnen schatten en is toch harder gaan vliegen dan de bedoeling was. met een beetje oefenen komt dat wel weer goed hoor.
Bericht Woensdag 28 Oktober 2009 2:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Mijn ervaring met grasparkieten; als ze een tijdje niet kunnen/mogen vliegen zijn ze de "draad" een beetje kwijt, de afmeting van de kooi is bekend, de rest daarom heen minder... Het zijn inschattingsfoutjes, met een beetje gewenning zoals alexandraatje al zei, komt het allemaal weer goed!
Succes!
Bericht Donderdag 29 Oktober 2009 2:34 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoihoi,

Ik denk inderdaad ook niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor, eens terug wat training komt dat vast weer helemaal in orde. Troosten
Bericht Donderdag 29 Oktober 2009 8:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
speeds8
Fladderaar

Reageer met quote  

nu lees ik dit onderwerp weer eens over, en het gaat vast met wat training wel over maar kan het kwaad als een parkietje met topspeed tegen een muur aan vliegt?
of merkt huij er niet zo veel van en komt het allemaal wel goed?
hoe wweet je waneer het niet goed is gegaan het botsen?

menno
Bericht Dinsdag 26 Januari 2010 7:18 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Met topspeed tegen een muur (of raam) aanvliegne lijkt me niet echt gezond. Ze kunnen er zeker wel wat ana overohuden. Dat zul je snel genoeg zien, sufheid, of misschien zelfs wat gebroken. Shocked

Gaat het nog zo slecht met orienteren van de vliegroute?
Bericht Dinsdag 26 Januari 2010 7:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Met volle snelheid ergens tegenaan vliegen is echt niet gezond hoor. Dat kan nooit goed zijn.
Bericht Dinsdag 26 Januari 2010 9:12 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Neuh da's niet goed Menno!!!

Ik had ook zo'n parkietje ooit.... wist ik veel, noemde haar Turbomackiet (het onhandige, je weet wel) bleek ze een hersentumor te hebben!!
Wat voelde ik me schuldig! Kon er niets aan doen, ze moest inslapen.... veel te veel pijn! Druk op de hersentjes!

Parkieten kunnen best gedesoriënteerd raken, door wat voor oorzaak ook; dat gaat bij een gezond diertje met rust en geduld (begeleiding) goed komen, maar een ziek vogie.... Ik zou toch de VA even bellen (op z'n minst) als ik jou was Menno!

Succes!!! en sterkte!! Troosten
Bericht Woensdag 27 Januari 2010 1:04 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:27 am
  Berichten van afgelopen: