Een paar vragen!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grasparkieten forum, voor de grasparkiet

Auteur Onderwerp
Teuntje
Eitje

Een paar vragen!  Reageer met quote  

Hallo het is misschien een domme vraag.
maar wij krijgen een grasparkiet en hoelaat worden ze wakker en hoelaat gaan ze slapen?
Ik wil een jonge kopen bij een kweker maar hoe en waar.
en heeft iemand nog een oude kooi?
kunnen ze goed praten?
alvast bedankt Teun Very Happy
Bericht Dinsdag 14 April 2009 4:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey Teuntje,

Van harte welkom hier. Domme vragen bestaan niet hoor dus al wat je vragen wil mag je altijd vragen. Elke vogel, gaai wordt wakker met het ligt maar kan je het donker maken dan slapen ze ook langer natuurlijk.

Of een grasje kan praten weet ik niet, ga er altijd van uit van niet maar grasjes kunnen wel heel leuk pieteren en je kan ze ook tam maken, altijd leuk is dat.

Een kweker weet ik zo niet, iemand anders misschien wel en een kooi, ikzelf heb er geen, kan ik je niet aan helpen helaas.
Bericht Dinsdag 14 April 2009 8:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Een paar vragen!  Reageer met quote  

Hoi Teuntje, welkom hier!
Vogeltjes slapen vaak graag een uur of tien. Je kan ze donker wegzetten voor de nacht (donkere kamer) maar sommige mensen hangen ook een doek (geheel of voor de helft) over de kooi.
Praten is een lastig iets. Je hebt nooit garantie.
Bericht Dinsdag 14 April 2009 8:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Teuntje, welkom hier Very Happy

Wat leuk een grasparkietje. Vaak zijn er in iedere plaats wel kwekers van grasparkietjes. Je zou bv. bij de supermarkt een briefje kunnen ophangen met daarin de vraag wie jonge gras parkietjes heeft.

De meeste parkietjes praten niet maar wat Sarah ok al zegt, ze maken wel leuke en lieve geluidjes.
Tam maken kan je ze ook gemakkelijk.
Voor een kooi kun je misschien eens op marktplaats kijken Wink
Bericht Dinsdag 14 April 2009 9:03 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

het is wel degelijk dat een kietje leert praten hoor. ik heb er al vaak gehoord die echt heel duidelijk spraken. het komt alleen niet zo vaak voor. ga er dus niet van uit dat als je een kietje hebt dat het ook zal spreken.
ik heb mijn kietjes buiten in een grote kooi staan en zodra het daglicht is zijn ze aan het kletsen. dus in de zomer is dat al heel vroeg. in de winter later.
Bericht Woensdag 15 April 2009 2:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
dianatjuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

welkom..
je zou ook eens op marktplaats kunnen kijken daar staan veel kooien en rond deze tijd ook wel jonge vogels denk ik + je kunt kijken naar de km afstand..
is maar een tip..
als je er 1 gaat kopen kijk dan wel even evt in de voliere als de kweker een voliere heeft als de voliere niet netjes, en de vogels er slecht uit zien is hij waarschijnlijk niet goed voor zijn vogels..
gr diana
Bericht Woensdag 29 April 2009 5:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
speeds8
Fladderaar

Reageer met quote  

en? heb je al een kietje?

speeds8
Bericht Vrijdag 19 Juni 2009 5:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:27 am
  Berichten van afgelopen: