goed adres gezocht, omgeving overijssel/.drenthe

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grasparkieten forum, voor de grasparkiet

Auteur Onderwerp
Janena
Eitje

goed adres gezocht, omgeving overijssel/.drenthe  Reageer met quote  

In onze omgeving ben ik op zoek naar een goed adres waar we een grasparkietje kunnen aanschaffen.
Het liefst een parkiet die met de hand is grootgebracht.

We hebben jarenlang 2 valkparkieten gehad, deze waren tam maar niet handtam.
Nu we 2 kinderen (en een derde op komst) hebben zijn we op zoek naar een nog wat tammer parkietje.

Op dit moment denk ik aan een grasparkiet maar tips over andere parkietenrassen die geschikt zijn voor een gezin met kinderen zijn ook van harte welkom.
Bericht Zondag 18 Mei 2008 11:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: goed adres gezocht, omgeving overijssel/.drenthe  Reageer met quote  

Hoi Janena, welkom hier!
Ik weet helaas geen kweker in jouw buurt. Wat zou je willen van een vogeltje? Er zijn veel parkietensoorten die erg de moeite waard zijn.
Hoe oud zijn je kinderen als ik vragen mag? Onder toezicht moet het wel goed kunnen gaan maar ik zou kleine kinderen nooit alleen laten met een vogeltje. Wink
Bericht Maandag 19 Mei 2008 12:20 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Janena
Eitje

Reageer met quote  

We zijn eigenlijk gewoon op zoek naar een gezellig sociaal parkietje.
Het zou leuk zijn als hij een paar woordjes zou kunnen praten, niet eens voor mezelf maar dat lijkt mijn oudste dus echt helemaal geweldig.
Het wordt in ieder geval een mannetjesparkiet.
We wonen in een rijtjeshuis dus het zou ook fijn zijn dat het vogeltje niet de hele buurt bij elkaar schreeuwt.
Ik ben er niet zo erg bang voor maar weet wel dat het ene ras luidruchtiger is dan het andere (onze valkjes waren redelijk luidruchtig).

De kinderen zijn 5 en 2 jaar oud en er is nog eentje op komst.
Het is niet de bedoeling dat ze alleen met het vogeltje in de weer gaan, ik zie hoe dat gaat bij mensen een paar huizen verderop en dat willen we de parkiet niet aandoen.
Bericht Maandag 19 Mei 2008 12:27 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm valkjes zijn op zich redelijk zacht van karakter. Ik zal mijn ogen eens open houden, misschien weet Ziya een kweker van grasparkietjes?
Pyrrhura's zijn ook schitterend, maar die kunnen wel eens luidruchtig zijn. (Al is dat vaak maar één of twee keer per dag een beetje)
Ik weet niet of dit geschikte vogeltjes zijn? Ze zijn wel SCHITTEREND! Hartje (Grappig en ook met een karaktertje)
Bericht Maandag 19 Mei 2008 9:20 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Voor praten (en ook karakter) denk ik toch echt het meeste aan een Gras- of Valkparkiet ... Pyrrhura's zijn inderdaad heel mooi om te zien, maar veel spreektalent hebben ze niet en wat er bij komt kijken is die luidruchtigheid en dat ze vrij fel van karakter kunnen zijn (bijterig, staan bvb. de groenwang Pyrrhura's bekend om).
Bericht Maandag 19 Mei 2008 3:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Zijn grasparkieten dan van die praters? Ik 'ken' er maar een paar die praten. (Meestal van het internet) Bovendien kunnen de poppen behoorlijk fel zijn. --> De poppen die ik heb meegemaakt wel iig. (Zijn de poppen van de mannen te onderscheiden als ze jong zijn?)
Pyrrhura's kunnen inderdaad behoorlijk fel zijn, maar ze zijn oh zo leuk! Hartje Luidruchtig vind ik ze trouwens niet zo, tenminste.. Wheezy (nog) niet. Hij kan wel een keeltje opzetten, maar het is nooit lang. (Hij kwettert minder vaak dan een valkparkiet of grasparkiet)
Misschien komt het doordat Wheezy nog jong is? Hij is bijna 2 jaar oud.
Bericht Maandag 19 Mei 2008 6:01 pm
Janena
Eitje

Reageer met quote  

Ik heb inmiddels een goede kweker gevonden in Assen voor een handtam parkietje, deze doet in valkparkieten, grasparkieten en kakariki's...

Zelf twijfel ik nog steeds tussen een gras en valkparkiet, ik denk dat we ons terplekke laten adviseren.
Ik hoop binnenkort langs te kunnen.
Bericht Maandag 26 Mei 2008 12:11 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Janena, wat zijn je 'eisen'? Waarom twijfel je? (Geen verwijt, maar misschien kunnen we adv je 'eisen' bepalen of je beter kan gaan voor een grasparkietje of een valkparkietje)
Bericht Maandag 26 Mei 2008 8:44 am
Janena
Eitje

Reageer met quote  

Een grasparkiet lijkt me voor de kinderen wat handzamer...
Ook het kleurige van de grasparkiet vind ik erg leuk en ik vind het leuke pittige vogeltjes.
Zelf heb ik alleen jarenlang (een jaar of Cool 2 valkparkieten gehad.
Het is vooral daarom dat ik twijfel, omdat ik valken ook zo leuk vindt.

Nu sluit het een het ander niet uit natuurlijk, mischein komt er later nog wel een vogeltje bij Wink.
Bericht Donderdag 29 Mei 2008 5:15 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is waar.. En grasparkietjes zijn inderdaad schitterende vogeltjes!
Heb je inmiddels een grasparkietje? Mr. Green
Bericht Maandag 2 Juni 2008 9:05 am
Janena
Eitje

Reageer met quote  

We zijn nog even in afwachting van de nieuwe kooi (met een beetje geluk komt hij vandaag met de pakketdienst), de oude kooi heb ik uitgeleend en daar is niet zo netjes mee omgegaan helaas, die ziet er niet meer uit....

ALs de kooi er is gaan we bellen wanneer we langs kunnen komen, ik denk dat we deze week wel een vogeltje kunnen verwelkomen.
Een naam is al bedacht door mijn oudste: Pino!
Bericht Maandag 2 Juni 2008 9:28 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Leuke naam. Hopen dus dat de kooi er is, dan is het niet lang meer wachten natuurlijk en kan het avontuur helemaal beginnen. Spannend is het toch altijd wel hé. Laughing Laughing Laughing
Bericht Maandag 2 Juni 2008 2:05 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is de kooi geschikt voor zowel valkjes als grasjes? of had je de keus toch al gemaakt??
Ik ben heel benieuwd naar wat het gaat worden, succes!
Bericht Maandag 2 Juni 2008 2:29 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

leuk hoor een parkietje.

Ik vind pyrrhura's niet fel en ook zeker niet luidruchtig.

Ze zijn juist heel speels in super slim.

Is je vogeltjes er inmiddels al?
Bericht Donderdag 5 Juni 2008 1:29 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is minder zeg, dat er zo met je spullen wordt omgegaan. Sad

Wat snel zeg, nog een weekje! Spannend! Veertje (Leuke naam trouwens, Pino! Krijg je een blauw parkietje?)
Bericht Vrijdag 6 Juni 2008 8:51 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:31 am
  Berichten van afgelopen: