ik heb sinds 3 dagen een grasparkietje erbij (Pleun)
het is waarschijndelijk een pop ze zit nu samen met Robinson (mijn 1e grasparkiet)
Robinson heb ik nu ongeveer 4 mannden en is heel tam en kan uitstekend vliegen.
maar Pleun...
Pleun heb ik nu 3 dagen en heb haar vandaag voor het eerst vrijgelaten.
alle ramen dicht mijn gordijnen dicht om het schemerig te maken.
ik liet Pleun vrij (ze is nog niet tam)
maar toen ik haar vrijliet was me metten opgevallen dat je heel slecht vliegd.
ze gliegd overa tegen aan laat zich opeens vallen en dan op het laatste moment nog een beetje vliegen maar al met al.....
ze is nog jong ongeveer 7 of 8 weekjes.
want heb haar net 3 dagen en ze zijn al redelijk vroeg in de direnwinkel
moet ik heel veel oefenen of wat?
Volgens mij heeft je grasje gewoon tijd nodig om het te leren, nog niet panikeren hoor. Het is geen tam grasje zeg je dus er kan ff wat paniek bijzitten en dan letten ze vaak niet zo heel goed op en ook is het misschien de allereerste keer dat je grasje echt de kans krijgt om te vliegen dus ik zou het wat tijd geven, ze leren het snel.
ja het is inderdaad de eerst keer dat Pleun vliegt,
iemand nog tips?
alvast bedankt
speed8
menno
Vrijdag 1 Mei 2009 9:16 pm
Sue Moderator
Als ze nog zo jong is dan is het volgens mij niet heel vreemd dat ze nog een beetje klungelig vliegt. Ze worden na een tijdje vanzelf handiger.
Ik zou de ramen afdekken (vitrage ervoor schuiven of gordijnen dicht doen)
Zaterdag 2 Mei 2009 6:09 am
alexandraatje Kamikaze piloot
oefening baart kunst. als een kietje net uit het nest komt kan het nog niet echt vliegen.
geef eht een paar dagen. lekker thuis laten rondvliegen en voor je het weet heb je er een nieuwe acrobaat bij die de vliegkunst beheerst als geen ander. zet wel een helmpje op
quote:Originally posted by alexandraatje
oefening baart kunst. als een kietje net uit het nest komt kan het nog niet echt vliegen.
geef eht een paar dagen. lekker thuis laten rondvliegen en voor je het weet heb je er een nieuwe acrobaat bij die de vliegkunst beheerst als geen ander. zet wel een helmpje op
en dat ''zet wel een helpje op''
is een best goed idee.
hij vliegd overal tegenaan.
eerst vloog hij tegen de deur aan en daarna viel hij naarbeneden recht op de klink!!!
nou ... ik heb pleun net los gelaten... ik wou het eigenlijk doen als ze tam was maar heb het tog maar dedaan.
ze is een super goed evlieger op eens.
egt niet te geloven nu zitten ze buiten de kooi aan wat trosgierst te eten.
super grappig dat ze zogoed kan vliegen
je zou eventueel je kietjes ook kunnen wieken dan kunnen ze zo met je mee naar buiten. mocht het je niet bevallen kun je de veren gewoon terug laten groeien en dat gaat sneller dan je denkt. is ook vaak een handige manier om ze wat tammer te maken