|
|
|
dipsy
Net uit het ei
| Grasparkieten en een hond |
|
|
Wij hebben 7 grasparkieten thuis in 2 grote kooien, ze mogen altijd rondvliegen in de huiskamer als we thuis zijn. Nu hebben wij een puppy van 3 maanden gezien dat ons hart heeft gestolen. Het is een asbakkenras met iets van cairn terrier erin ( hij blijft klein ). Wij willen hem dolgraag in ons gezinnetje hebben maar ik maak me zorgen om mijn pietenkindjes.
Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met parkieten en puppy's/honden ?
Wat kan ik verwachten en hoe gaat dit verder ?
Waar moet ik op letten etc ?
Ik zou graag jullie meningen en/of ervaringen lezen. |
Dinsdag 9 Augustus 2011 10:35 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
een pup erbij kun je gerust doen, maar laat hem nooit alleen als je kietjes uit de kooi zijn. altijd een overblik houden. moet je naar de wc, hond mee uit de kamer. als je daar goed op let, dan kan er niks mis gaan. ik heb 4 honden die vaak bij mijn gaaien zitten, maar nooit zonder toezicht.
een vuilnisbakkenras is een intelligente hond, leert heel goed en snel. zal zeker samen kunnen met de kietjes, maar je moet wel waken dat er niks gebeuren kan. |
Dinsdag 9 Augustus 2011 11:57 am |
|
|
|
|
dipsy
Net uit het ei
|
|
|
O ze is zo ontzettend slim met d'r 3 maanden oud.
Ze heeft veel weg van een cairn terrier maar ze heeft nog veel meer rassen in d'r zitten, misschien ook wel poedel of iets. Ze is gevonden in een doos op straat dus niet een mooi begin van d'r leven.
We willen haar eind vd maand ophalen dus nog eve de tijd om alles aan te passen.
Op dit moment zitten we ook met een zieke parkiet waarvoor we morgen naar het dierenziekenhuis in Utrecht gaan. Ze heeft een tumor op d'r rug en heel misschien moeten ze daarbij ook haar staartbotjes verwijderen. Ik zit giga in de zenuwen en hoop dat ze haar staart kunnen behouden. Het huilen staat me weer nader dan het lachen want ja het is niet de 1e die een tumor heeft gekregen. Er zijn er 3 geweest die er aan zijn overleden. 1 onder narcose, 1 na de operatie en 1 voor de operatie. Iedere keer zeg ik het weer : er komt er geen één meer bij maar toch haal ik dan weer 1 uit het asiel en zo heb ik er weer 7.
Maar wat voor honden heb je Alexandraatje ?
En hebben ze in het begin ook achter de pieten aan gerend ? Hoe ging dit? |
Dinsdag 9 Augustus 2011 12:35 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
|
|
|
jee, heftig voor je kietje. ik wens je daar heel veel succes en sterkte mee. bij een kietje van mij hadden ze ook een tumor open gemaakt en die overleefde het ook niet.
mijn honden moesten in het begin een beetje wennen aan de vogels, maar omdat zij nogal een stevige snavel hebben waren ze daar zo achter. maar ik bleef en blijf er wel steeds bij.
ik heb een labrador en 3 vuilnisbakkenras. 2 hebben een mix van poedel/yorkshire en schnauzer. jagen ontzettend graag en hebben al menig dier de nek omgedraaid en de laatste heb ik van zigeuners gekocht. een mix tussen een keeshond en jack russel terrier. een dominant hondje dat mijn andere hond telkes aanvalt en hem vorige week zelfs de voorpoot heeft gebroken dus operatie en castraties etc. maar goed, in mijn dagboeken kun je foto's vinden van al mijn dieren. ht zijn er erg veel.
het zal zeker lukken met je hond en je kietjes. misschien een optie om ze te wieken, zodat ze niet meer kunnen vliegen en zo op de grond kunnen komen.
maak een speelboom die je in een omheinde plek zet waar de hond niet bij kan. zijn een paar opties die me zo door het hoofd gaa. |
Woensdag 10 Augustus 2011 11:54 am |
|
|
dipsy
Net uit het ei
|
|
|
Vandaag een lange dag geweest maar ze heeft het overleeft en ze hebben haar staart kunnen behouden. Ze zit nu weer bij de rest en slaapt veel. De andere kietjes hebben haar niet gemist volgens mij maar goed ze waren nooit echt gek op haar terwijl ze eigenlijk hartstikke lief is.
Ach jee nee hoor ! Kortwieken zal ik niet willen, ze zijn zo gelukkig dat ze kunnen vliegen. Er hangen zelfs lianen aan het plafond en een touw dus alles aangepast voor de hoogvliegers. Eerlijk gezegd vind ik dat zielig, ze zijn niet anders gewend en het is zeer gezond voor hun conditie.
Het probleem is alleen als er één bijvoorbeeld schikt ergens van dat ze als gekken rondvliegen en dus er wel eens eentje op de grond terecht kan komen, dit gebeurt natuurlijk sporadisch maar toch wat als het zo is en de pup pakt hem en natuurlijk sneller is dan mij. Ik maak me daar wat zorgen om. Ik denk dat we het moeten proberen en alles zoals je schreef goed in de gaten moeten houden en de pup niet alleen met de kieten moet laten.
Ik zal eens kijken in jouw dagboeken, lijkt me leuk om de beestenboel te zien. En bedankt voor de tips  |
Woensdag 10 Augustus 2011 9:55 pm |
|
|
|
|
dipsy
Net uit het ei
alexandraatje, wat een leuk dagboek heb je zeg ! En hoe is het nu met Nijntje ? Ik zag dat jullie ook heel wat touwen en takken hebben opgehangen en in elkaar hebben gezet.
Echt heel leuk zeg !!  |
Woensdag 10 Augustus 2011 10:06 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
oei, nijntje, die is helaas niet meer in deze wereld. helaas heeft de hond van mijn moeder (die nu zijn poot gebroken heeft) haar te pakken gehad en dat was het einde van Nijn. ze ligt in de tuin begraven onder een boom die elk jaar mooie bloemen geeft.
de takken aan het plafond en zo hebben we ook niet meer omdat de gaaien het hele plafond kapot knabbelden. nu hebben we grote volieres met heel veel takken en lianen waar ze in kunnen schommelen. ook veiliger zo, vanwege die h9onden van mijn ma, die erg graag jagen. |
Donderdag 11 Augustus 2011 8:01 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

dipsy,
Ik kreeg zelf tranen in mijn ogen na je verhaal over je lieve kietje. Wat ben ik blij dat ze het goed doet zeg. Mijn petje af ook voor jou hoor, veel mensen gaan echt niet zo ver voor hun dieren maar ben enorm blij te lezen dat jouw kietjes in elk geval met hun kontje in de boter zijn gevallen.  |
Vrijdag 19 Augustus 2011 11:25 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:32 am
|
|
|
|
|
|