ik mag een parkiet!!!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grasparkieten forum, voor de grasparkiet

Auteur Onderwerp
loveanimals
Eitje

ik mag een parkiet!!!!  Reageer met quote  

mijn moeder heeft van de week gezegt dat het mag: ik mag een parkiet!!
ze is wel allegies maar we hebben er ook een gahad toen ik 4 was en dat ging goed. over 18 dagen ben ik jarig en dan krijg ik hem na een week omdat ik eerst nog een week op kamp ga met school en dat zou niet zo handig zijn
want dan zit ie gelijk de eerst week zonder mij...

nou heb ik nog een paar vragen voor ik hem koop:

-ik heb een boekje over grasparkieten gekocht en daarin staat dat 2 parkietenniet tam kunnen worden is dat waar?
-welke kamerplanten zijn er precies giftig voor ze?
-mijn moeder wil hem/haar bij de kinderboerderij bij ons in de buurt kopen, denken julie dat dat goede parkieten zullen zijn ze zien er namelijk wel goed uit.
-wat heb j precies allemaal nodig als je een parkiet neemt (anders vergeet ik dalijk iets en dat wil ik niet)
-hoe groot moet de kooi oneveer zijn?

alvast bedankt Smile
Bericht Dinsdag 24 Mei 2011 8:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

geweldig, van harte.
twee kietjes kun je wel tam maken maar heeft meer tijd en moeite nodig. het fijne is dat ze elkaar hebben op de momenten dat jij er niet bent.

ik zou de kooi zo neerzetten dat ze niet aan de kamerplanten kunnen komen. beschouw de meesten als giftig en dan kunnen er vervelende dingen gebeuren.
je zou ze wel kattengras kunnen geven. dat is gezond en daar pulken ze graag aan.
dat je ze van de kinderboerderij haalt moet op zich niet slecht zijn. je zou ze kunnen laten testen op ziektes, maar als je ze gaat halen, observeer dan eerst even de vogels. welke zien er glanzend en levendig uit. die bol zitten kun je beter niet nemen.
kijk naar een levendige nieuwsgierige vogel. dan zit je wel goed.
wat je nodig hebt, kranten of houtsnippers in de kooi, voer, kalksteen voor de snavel, wat speeltjes.
Bericht Woensdag 25 Mei 2011 8:06 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
loveanimals
Eitje

Reageer met quote  

bedankt voor de informatie Very Happy

oke dan ga ik vragen of ik er ook 2 mag:)

ik wilde de kooi toch al niet in de buurt van een plant zetten maar in de kamer staan wel planten en als hij los vliegt.....

is het handiger als je de kooi van boven kan open doen of maakt dat niet veel uit?

en heb je ook een standaart nodig of hoeft dat niet per se?

ik ben al een paar keer wezen kijken bij de kinderboerderij en de ouders zien er in ieder geval goed uit:D

xx loveanimals XD
Bericht Woensdag 25 Mei 2011 8:39 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

maakt niet uit of de kooi boven open kan of niet. als je je vogels vrij wilt laten gaan, wiek dan de vleugels. is een stuk veiliger. een raam of deur kan ineens open gaan en dan zijn ze weg Sad
als je een standaard of een speelboom voor ze maakt dan hebbenz e daar alle plezier en houden ze zich zo bezig dat de planten met rust gelaten worden.
mijn gaaien hebben de speelbook altijd heel leuk gevonden. zij zijn ook gewiekt zodat wegvlieg gevaar ook niet meer kan gebeuren.
Bericht Donderdag 26 Mei 2011 7:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
loveanimals
Eitje

Reageer met quote  

ik heb gevraagt of ik 2 parkieten mag mar dat mag niet :s

en me moeder wil ook niet kort wieken :s dusnik schiet lekker op met die moedr van me..... maar ze heeft er wel voor gezorgt dat ik er een mag Very Happy

xx
Bericht Donderdag 26 Mei 2011 8:31 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

in elk geval mag je er een en wie weet, misschien later als ze ziet hoe goed je er voor zorgt mag er een tweede bij. niet de moed opgeven.
laat haar zien dat je er goed voor kunt zorgen. en misschien over een maandje of zes mag je er een tweede bji.
en als je neit mag wieken, dan moet je gewoon heel goed oppassen dat de ramen en deuren goed dicht zjin als je kietje uit de kooi mag.
Bericht Vrijdag 27 Mei 2011 8:03 am
loveanimals
Eitje

Reageer met quote  

jaa inderdaad Laughing

ik ben al super blij dat het mag maar het mag niet omdat mijn vader zegt dat als je 2 parkieten bij elkaar hebt dat ze dan hard gaan schreeuwen en dat wil mijn vader niet. Rolling Eyes

en over dat kortwieken dan kan ik inderdaad gewoon goed opletten en de deuren en ramen goed dichtlaten.

nu nog 15 dagen en dan ben ik jarig Feestje

xxx
Bericht Vrijdag 27 Mei 2011 3:33 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

nou twee kietjes samen maken geluid maar niet overdreven hard hoor. dat valt wel mee. ik heb naast mijn kietjes nog andere vogels en die maken veel meer lawaai.
Very Happy
Bericht Vrijdag 3 Juni 2011 7:37 am
loveanimals
Eitje

Reageer met quote  

ik weet het ik heb het ook al gezegt maar hij wil niet luisteren :s
en hij is overdag toch naar zijn werk dus wat zeurt hij?

hij wil hem ook al per se bij de kinderboerderij kopen omdat hij zegt dat die niet commercieel zijn en de dierenwinkel maar daar heeft hij misschien wel een beetje gelijk in

ik heb al een kooi uitgezocht hij is wel heel groot maar dan heeft hij lekker de ruimte XD

ik ga de kooi op mijn verjaardag kopen en de parkiet krijg ik een week erna omdat ik eerst nog een week naar oostenrijk ga met school en dan zit hij gelijk de eerste week zonder mij dat zou niet zo leuk / handig zijn XD

ik heb er zin in

xx
Bericht Zaterdag 4 Juni 2011 8:06 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Leuk dat je een parkietje mag!

Je kunt nog proberen tegen je vader te zeggen dat parkietjes groepsdieren zijn en beter met 2 gehouden kunnen worden? En zoals Alexandraatje zei, 2 parkietjes maken niet zoveel meer herrie dan 1.

Een grote kooi is goed, ze hebben altijd meer ruimte nodig dan je denkt Wink. Speeltjes vinden vogels ook fijn. Je kunt speeltjes kopen in de dierenwinkel, maar voer verstopt in propjes keukenpapier en aan de tralies vastgemaakt, doet het meestal ook goed.
Bericht Zaterdag 4 Juni 2011 9:04 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
loveanimals
Eitje

Reageer met quote  

ja heb ik al gezegt maar volgens mij kan je alles wel Zeggen hij luistert toch niet

leuk idee maar eten ze dat keuken papier dan niet op??
ik hoorde ook een nog volle wc rol vinden ze leuk om aan te knabbelen maar is dat niet slecht voor ze???? Denken

xx
Bericht Zaterdag 4 Juni 2011 2:46 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ze trekken het papier vooral stuk, ze eten het niet echt (de meeste vogels tenminste). Als ze een klein beetje binnenkrijgen kan dat geen kwaad denk ik.
Bericht Zaterdag 4 Juni 2011 3:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
loveanimals
Eitje

Reageer met quote  

heb je nog meer van die ideen omzelf speeltjes te maken die ideen zij echt leuk XD

je mag toch ook niks met verf of lijm?

ze houden toch ook gewoon van bijvoorbeeld van een tijdschrift? maar daar zit toch ook inkt op?

xx
Bericht Zaterdag 4 Juni 2011 8:17 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Een tijdschrift zou ik inderdaad niet doen vanwege de dikte, glossiness en kleur van het papier.

Bepaalde soorten voedingsverf op waterbasis mogen wel, Esjo gebruikt(e?) die wel eens om zelf speeltjes te maken.

Als je sisal of hennep touw koopt, kun je dat ook in speeltjes gebruiken, daar mogen ze namelijk gewoon aan knagen.

In het Creatieve Vogels forum (onderaan de forumlijst) staan een heleboel ideeën.[/url]
Bericht Zondag 5 Juni 2011 3:44 pm
loveanimals
Eitje

Reageer met quote  

heey

oow dus zo verven ze dat, je heft die speektjes toch niet per se te kleuren?

vandaag 10 juni morgen jarig dan gaan we ook een kooi kopen en volgende week naar oostenrijk en dan daarna gaan we de vogel kopen Smile ik heb er echt zin in Smile

xx
Bericht Vrijdag 10 Juni 2011 8:50 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:33 am
  Berichten van afgelopen: