indy,, help..

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grasparkieten forum, voor de grasparkiet

Auteur Onderwerp
blackfox
Net uit het ei

indy,, help..  Reageer met quote  

ik heb indy sinds de 25-02-08, en hij wou vanochtend al op mijn vinger etc, maar moetst even naar het ziekenhuis, en sinds dien rent hij alleen maar weg voor men hand, hij is niet bang merk ik, wat hij wilt er wel van eten als ik trosgierst vasthou, ernaast zitten wilt hij ook, maar geaaid worden etc, niet, wat is dit voor gedrag, wat te doen?
Bericht Dinsdag 26 Februari 2008 5:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
blackfox
Net uit het ei

Reageer met quote  

ik heb met hem getraint om zomaar te zeggen, en vond het leuk, heeft ook geen last meer van het wegrennen etc..
Bericht Dinsdag 26 Februari 2008 7:58 pm
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

Ik weet niet wat je hebt gedaan in het ziekenhuis, maar kan het zijn dat je een ontsmettingsmiddel of andere stof op je handen (lichaam) hebt gekregen? Hierdoor ruik je anders en dit kan vreemd of zelfs angstig voor Indy zijn.
Bericht Dinsdag 26 Februari 2008 9:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Blackfox. Begrijp ik het goed dat Indy sinds 25 februari thuis is? Misschien was 'ie toen wel zó onder de indruk van de veranderingen dat hij veel toeliet.
Sommige vogels houden wat minder van aaien..
Bericht Woensdag 27 Februari 2008 12:55 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
blackfox
Net uit het ei

Reageer met quote  

ooo, ok, hij stapt wel op nu, ik mag hem soms ook wel over zijn buikje aaien, maar hij rent soms wel weg voor men hand, en vertrouwt me nog niet helemaal, maar als ik trosgierst geef, dan vertrouwt ie me oppeens weer wel op dat moment, ik denk dat het een kwestie van elke dag hetzelfde doen is, en dan maar wachten totdat hijn snapt dat ik niks doe bij hem..
Bericht Woensdag 27 Februari 2008 12:32 pm
blackfox
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by PeCe
Ik weet niet wat je hebt gedaan in het ziekenhuis, maar kan het zijn dat je een ontsmettingsmiddel of andere stof op je handen (lichaam) hebt gekregen? Hierdoor ruik je anders en dit kan vreemd of zelfs angstig voor Indy zijn.
ik moest een MRI maken..
Bericht Woensdag 27 Februari 2008 12:33 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat hij een beetje een loopje met je neemt. Loopt hij vooral weg als je 'm wil aaien? Sommige gaaien houden niet zo van aaien. Komt hij wel als je hem gewoon wil laten opstappen? Als hij niet wegloopt, beloon hem dan met een paar korreltjes trosgierst. Very Happy
Bericht Vrijdag 7 Maart 2008 2:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
blackfox
Net uit het ei

Reageer met quote  

indy rent voor letterlijk alles weg , ookal doe je niets in de kooi en kom je alleen wat dichterbij dan rent hij al weg, zen rent ook wel weg, maar als hij snapt van ik moet op de vinger doet hij dat ok gewoon en wilt ie er niet meer af ^^. maar als je indy vastpakt als hij echt alles op stelte zet bijt ie me ook, maar ik negeer dat.
Bericht Vrijdag 7 Maart 2008 3:10 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is dat wegrennen echt in de kooi dan?
Flit had daar ook wel eens een handje van. Lekker pieteren en aanstellen/wegrennen in de kooi. Laughing
Bericht Dinsdag 11 Maart 2008 8:31 am
blackfox
Net uit het ei

Reageer met quote  

ja dat is in de kooi, nou heeft zen het overgenomen van indy, het enige wat indy wel wil is trosgierst, da eet se wel uit men hand, dus ik weet niet meer wat te doen
Bericht Woensdag 12 Maart 2008 9:19 pm
Kaai
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik denk dat ze nu gewoon pas gewend is. Op het begin lijken ze vaak tam, maar blijven ze eerder van schrik stil zitten.

Gewoon geduld hebben, dat ze trosgierst uit je hand eten is al heel erg goed! Wink

Grasparkietjes tam maken kan heel lang duren, mijn lieve kleine codeltje (die nu helaas overleden is) had ik denk ik zo'n 4 maanden maar echt tam was hij nog steeds niet. Het is denk ik heel normaal dat ze in zo'n korte tijd zo reageren. Smile

Geduld, geduld.. Wink
Bericht Donderdag 13 Maart 2008 6:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
blackfox
Net uit het ei

Reageer met quote  

oke bedankt
Bericht Donderdag 13 Maart 2008 9:24 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:33 am
  Berichten van afgelopen: