Jongere parkieten trekken naar elkaar toe?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grasparkieten forum, voor de grasparkiet

Auteur Onderwerp
Mariss
Vlieger

Jongere parkieten trekken naar elkaar toe?  Reageer met quote  

Oke, ik heb sinds kort dus 2 parkieten erbij als maatje voor Noah ( er komt een 4e binnenkort aan)
Storm en Bambi heten de nieuwe dus, het zijn mannetje en vrouwtje, maar Noah is ook een vrouwtje. Ik heb nu dus 2 vrouwtjes en een mannetje. Er komt nog een mannetje bij, binnekort.
Voorlopig zit Bambi in een eigen kooi, totdat ik antwoord op deze vraag weet;
Noah die is ouder dan de andere 2. Noah die is tussen de 3 en 4 jaar, maar gedraagt zich niet zo.
Storm en Noah die zitten dus nu bij elkaar. Snavelen, kroelen en het 'echte' stuk doen ze zeg maar haha.
Sinds gisteren is Bambi erbij gekomen, een mooi handtam vrouwtje, ik wou ze wel al kennis laten maken, dus hup op de kooi van Bambi gezet, en Bambi eruit gehaalt.
Ik keek even niet, en Storm en Bambi zaten te kroelen en te snavelen. (sneller als bij Noah gegaan)
Noah was jaloers en pikte Bambi.
Dus nu mijn vraag; is het nu zo dat jongere elkaar aantrekken?
En zal ik nu een wat ouder mannetje bij Noah doen?
Sorry voor mijn vraag maar dit had ik niet verwacht Mr. Green
Bericht Woensdag 30 December 2009 11:05 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik weet niet of leeftijd er zoveel mee te maken heeft.
Op zich vind ik het niet raar dat Noah Bambi pikte. Storm en Noah zitten samen in 1 kooi en het klikt. Dan komt daar ineens Bambi bij die ook met Storm snavelt.

Op zich zou ik wel kiezen voor een wat ouder mannetje bij Noah. Dit omdat Noah toe is aan een nestje - althans haar gedrag duidt daar op. Nu zijn parkieten wel snel broedrijp maar ik zou kijken of ik een mannetje van een jaar of twee kon vinden.
Ik weet niet hoe dat met koppelen zit, of dat makkelijk gaat met parkieten maar daar weet vast iemand anders wel weer een antwoord op Wink

PS - je hoeft je echt niet te excuseren hoor dat je een vraag stelt. Daar leert iedereen weer van wat. Alleen maar goed dus Veertje
Bericht Woensdag 30 December 2009 11:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Ik denk wel dat Noah een goede moeder zou zijn, maar is ze er dan niet te oud voor?
En ik heb me wel goed ingelezen in t kweken, maar Storm is daar tuurlijk te jong voor, en die zit nu samen in 1 kooi met haar, zal dat geen problemen opleveren?
AAH IK WORD GEK Paranoide
Bericht Woensdag 30 December 2009 11:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Nog iemand??? Paranoide
Bericht Donderdag 31 December 2009 1:09 pm
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb een mannetje gekocht bij de dierenwinkel, broedrijp. Hij is niet helemaal tam, hij kan niet opstappen enzo, maar hij is zo mooi, en Noah die pikt hem niet gelijk. Bij de dierenwinkel heb ik een extra kooi geleent om Storm en Bambi in die kooi aan elkaar te laten wennen.
En de nieuwe en Noah in de grote kooi. Weet niet of het zo goed is, maar ik zie het vanzelf wel haha
Bericht Donderdag 31 December 2009 2:59 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij is dit het beste wat je kan doen. Noah en haar nieuwe partner ff alleen laten kennismaken
Bericht Donderdag 31 December 2009 5:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij gaat dat helemaal goed komen zo.Veertje
Zijn parkieten vrij gemakkelijk in het accepteren van een nieuwe partner Mariss?

Zijn jullie allemaal goed het nieuwe jaar ingekomen?
Bericht Vrijdag 1 Januari 2010 12:12 pm
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Als eerst iedereen de beste wensen Very Happy

@Esjo, Normale parkieten zijn makkelijk in het accepteren Mr. Green Je ziet duidelijk dat Noah de baas is. En er is heel veel gekibbel nog. Ik deed gisteren heel eigenwijs, heel de kooi schoon gemaakt en overnieuw inrichten. Ik was toch bezig.
Ik kon minstens 4 uur nog kijken, en ik had kooien klaar als het fout zou gaan.
Ik weet alleen niet hoe ik ze kan koppelen. Ik heb voornamenlijk Simba (de nieuwe) erbij gekocht, zodat Noah haar zin voor een nestje kan krijgen.
Moet ik ze in een kleinere kooi zetten? Wel groot genoeg voor 2 parkieten, maar net niet groot genoeg om elkaar nooit te zien?
Ik ben zo iezo van plan om een kleinere kooi te kopen die groot genoeg is voor 2, voor later als ik wil kweken het apart kan doen als het fout gaat samen.

Ik moet trouwens wel zeggen dat vooral Storm en Noah erg schrikachtig waren voor het vuurwerk. En Bambi die heeft al heel snel mijn hart gestolen. Hartje
Zij is echt zo'n ondeugd. Heb haar helaas wel vandaag moeten kortwieken, niet veel, maar wel genoeg om niet meer achter de kast te belanden. Dat vond ik erg eng toen ik haar er bijna niet meer achter vandaan kreeg.

Oja Simba is een typisch geval van de liefde van de man gaat door de maag haha. Ik deed het klepje open, en had er trosgierst op gelegt, toen als de vogels even niet keken had ik het trosgierst op mijn hand gelegt, en mijn hand op het klepje.
Toen gingen ze allemaal op mijn hand zitten voor het trosgierst tuurlijk. Ook Simba haha, ik moest hoesten en toen zag je hem kijken van ; Oh sh*t.
Sorry voor het lange verhaal maar ze hebben alle 5 (ook Mickey erbij, avonturen van hem, stay tuned) mijn hart verovert Hartje
Bericht Vrijdag 1 Januari 2010 10:25 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Helemaal fijn om te horen hoe ze stuk voor stuk je hart verovert hebben Hartje

Wanneer parkieten samen willen zijn, zullen ze dat ook in een grote kooi doen hoor, daar hoef je niet speciaal een kleine kooi voor te hebben.

Ik zag dat je een topic had geopend over koppelen van parkieten. Ben benieuwd - weet daar zelf eigenlijk ook maar weinig van en is wel interessant om te weten Wink
Bericht Zaterdag 2 Januari 2010 5:20 pm
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Ik wil juist dat er een 2e kooi, wat iets kleinere is. Vooral omdat ik van Noah en Simba binnen een half jaar een nestje zou willen als ze het samen willen.
En rond die tijd, zijn Storm en Bambi net een half jaar a 7 maanden.
En als het niet gaat, kan ik een koppeltje apart zetten, kan nooit kwaad he, een reserve kooi ervoor Laughing
Bericht Zaterdag 2 Januari 2010 5:24 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh, zo bedoel je. Had het niet goed gelezen. Sorry Embarassed

En inderdaad een tweede kooi is altijd handig. Eigenlijk een must have voor je weet maar nooit Ja
Bericht Zaterdag 2 Januari 2010 7:18 pm
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Maakt niet uit, je bent toch alweer wat ouder dit jaar Nanaaa!
Doordat we in 1 week naar 4 parkieten zijn gegaan nog niet echt de tijd gehad voor een 2e kooi haha. Even een kooi van de dierenwinkel geleent, maar die kan ik ook niet blijven lenen tuurlijk.
Ik ga gewoon op marktplaats kijken, want het is maar voor even, en daarna gaat ie naar de kelder, beetje duur voor een nieuwe kooi dan heeeee Nanaaa!
Bericht Zaterdag 2 Januari 2010 7:24 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Inderdaad en op marktplaats kun je vaak super geschikt terecht Veertje
Bericht Zaterdag 2 Januari 2010 7:26 pm
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Maar het probleem is, is dat als je iets niet zoekt, het ervan stikt, en als je iets wel zoekt, je het niet kan vinden Stom! Stom!
Bericht Zaterdag 2 Januari 2010 7:36 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha, dat is nogal vaak zo ja.
Bericht Zondag 3 Januari 2010 6:27 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:37 am
  Berichten van afgelopen: