Zoë, het vrouwtjesparkietje zit vandaag na een jaar alleen op een stokje.
Haar mannetje, Anton, is vandaag (per ongeluk) weggevlogen .
Ik vind het heel erg, ze is helemaal stil, en soms lijkt het alsof ze even tegen hem aankwettert. Op haar slaapstokje zit ze in de houding die ze ook aannam als ze samen op het stokje sliepen (beetje schuin).
Soms lijkt het alsof ze haar evenwicht verliest omdat hij niet meer tegen haar aanleunt.
Ik zoek een oplossing. Misschien is een vriendin ook fijn gezelschap voor haar, maar eerlijk gezegd weet ik niet of parkieten kunnen koppelen als ze dezelfde sexe hebben.
Kan iemand mij hierover informeren?
Woensdag 2 Maart 2011 11:39 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
koppelen tussen dezelfde sexen is niet mogelijk maar vriendjes zijn met elkaar wel natuurlijk. jammer dat er eentje is weggevlogen. misschien dat hij nog terug keert als hij het geroep van haar hoort. zet de kooi maar op het balkon als het zonnetje schijnt. het komt wel eens voor dat ze terug komen. maar zeker is het niet.
en anders een leuk vriendinnetje geven is ook leuk. dan heeft ze in elk geval weer gezelschap. maar verwacht niet dat daar kleintjes uit komen want dan heb je echt een mannetje nodig
Donderdag 3 Maart 2011 7:59 am
berbel Eitje
Bedankt voor je reactie.
Ik bedoelde eigenlijk ook niet koppelen (ik ben nog niet thuis in het parkieten jargon) ik bedoelde inderdaad een vriendinnetje zoeken.
Ik wil liever geen babys verzorgen van de parkietjes, daarom dat ik een vriendin voor de parkiet wel een gezellig idee vond.
Dan ga ik nu op zoek naar een vriendinnetje!
Donderdag 3 Maart 2011 1:32 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:38 am