Milow blijft bang

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grasparkieten forum, voor de grasparkiet

Auteur Onderwerp
Milow
Eitje

Milow blijft bang  Reageer met quote  

Hoi hoi,

Een kort vraagje. Mijn Milow is erg tam. Hij bijt niet, hij eet uit je hand, hij zit op mijn vinger/ hoofd en je kan hem aaien. Milow zijn kooitje staat altijd open behalve s'nachts ook als wij er niet zijn. Dit is altijd goed gegaan. Nu mijn vraag. Milow blijft bang voor water en blijft een beetje schuw heb ik het idee. Milow komt niet vanuit zichzelf naar mij toe en zit vooral boven. Hij zit het liefst boven een persoon dus hij zou nooit op de vloer of op de tafel lopen. Kan dit nog veranderen? En wat zou mijn rol daarin zijn?

Groetjes Angela.
Bericht Dinsdag 7 December 2010 3:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

het zo hoog mogelijk gaan zitten is een dominante positie en vaak ook voor vogels de beste vluchtplek in geval van nood.
ik zou eens beginnen met hem niet meer toe te laten om zo hoog te gaan zitten. niet hoger dan de tafel of de knie. zo blijf jij de dominante persoon. met wat oefenen en trainen kom je wel zo ver.
eventueel zou je hem een keer kunnen wieken. dan kan hij niet meer vliegen en is zo wat afhankelijker van jullie. makkelijker om dingen te leren. als je daarna de vleugels weer aan laat groeien kan hij ook weer vliegen.
het wennen aan water is altijd even lastig, dat gaat beetje bij betje.
neem de kooi eens mee als je gaat douchen. laat hem dan vanuit de kooi op een afstandje kijken hoe het is en is hij eenmaal gewiekt dan kan je hem wat dichterbij je nemen en zo laten wennen aan water. gebruik warm water, dat is fijner. daarna lekker warm op laten drogen.
Bericht Woensdag 8 December 2010 10:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Zeker zien dat hij niet hoger zit dan jijzelf, jij moet altijd groter lijken. Inderdaad, om die dominantie niet op te wekken. Ga ook eens lekker zelf op de grond liggen met een speeltje, zet je gaaitje ook op de grond en probeer hem te lokken. Hier vinden ze het vreselijk om over de grond te lopen, tenzij ik me ook op de grond neerleg of gek ga zitten doen. Laughing
Bericht Dinsdag 14 December 2010 8:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:38 am
  Berichten van afgelopen: