|
|
|
MissSol
Net uit het ei
| ontsnapte piet... |
|
|
Onze grasparkiet is vandaag tot 2x toe uit zijn kooi ontsnapt. Vanmiddag kwamen we thuis en toen bleek ie niet meer in zijn kooi te zitten en we zagen hem zo snel ook niet. Wel zagen wij 2 katten zitten die zaten te loeren bij de bank.. Bleek dat Croky achter de bank verstopt zat, gelukkig mankeerde hij niks. We dachten dat ie langs zijn zwembadje gekropen was dus dat ding weggehaald. Vanavond waren we weer even weg en nadat we thuis kwamen bleek de parkiet weer uit zijn kooi te zijn, dit keer stond het voerbakje wagenwijd open, terwijl die toch echt dicht zat! Dit keer zat ie niet achter de bank en we vreesde het ergste... Uiteindelijk bleek ie in de keuken te zitten achter de koelkast, hij leefde nog wel gelukkig maar hijs dit keer wel te pakken genomen. Hij heeft een wond op een van zijn vleugeltjes zitten. Het lijkt me zo in eerste instantie niet ernstig, maar ik houdt het wel even in de gaten. De kooi hebben we nu in de slaapkamer gezet omdat we bang zijn dat ie weer ontsnapt. Morgen kijken we even verder wat we doen, me vriend was toch al van plan een hok te timmeren voor hem waarschijnlijk word dat nu iets sneller dan in de planning stond.
Maar dat ie na de eerste keer niet al ontdekt had dat ie in zijn kooi veiliger zit, wat een sukkel. Gelukkig lijkt het mee te vallen en mankeert ie niks ernstigs.
gr. dor |
Zaterdag 4 Augustus 2007 10:32 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: ontsnapte piet... |
|
|
Is hij gepakt door je katten? Zoja, dan moet je ZO SNEL MOGELIJK naar een vogelarts om antibiotica te halen, anders haalt hij het zeer waarschijnlijk niet!
Zeg de arts dat hij ECHT antibiotica moet krijgen (Ik weet niet welke) maar het gaat volgens mij om de pasteurella bacterie.
Sterkte en houd ons aub op de hoogte.. |
Zaterdag 4 Augustus 2007 10:36 pm |
|
|
MissSol
Net uit het ei
Beetje lastig op zaterdagavond om dat meteen te regelen. Ik zal morgen even bij mijn stage adres vragen dan krijg ik het zo mee, maar vanavond zal het toch echt niet lukken... |
Zaterdag 4 Augustus 2007 10:42 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Is er geen vogelarts die vanavond dienst heeft? Bij Verstappen (Driebergen-Rijssenburg) kan je zéker terecht in geval van nood. Hij weet denk ik wel hoe te handelen.
Ik weet niet of het tot morgen kan wachten als de wond is veroorzaakt door een kat??
Sterkte! |
Zaterdag 4 Augustus 2007 10:45 pm |
|
|
MissSol
Net uit het ei
ik zou graag willen maar ik woon in Haarlem en zowel ik als me vriend hebben al een paar pilsjes op dus er zit niks anders op dan tot morgen wachten... |
Zaterdag 4 Augustus 2007 10:47 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ken je niet iemand met een auto die jullie evt wil rijden? (Met een paar pilsjes op is het idd niet verstandig om te gaan rijden)
Ik meen gehoord te hebben dat er in geval van nood ook mensenantibiotica gebruikt kan worden maar ik weet niets over de dosis ofzo..  |
Zaterdag 4 Augustus 2007 10:48 pm |
|
|
|
|
MissSol
Net uit het ei
Nou op dit tijdstip liggen de meeste mensen al in bed te slapen. Ga zoiezo nu even betadine op het wondje doen... |
Zaterdag 4 Augustus 2007 10:54 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ja oké maar het kon zijn dat je iemand in noodgevallen mag bellen.  |
Zaterdag 4 Augustus 2007 11:00 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Zit er iets in kattenspeeksel waar ze ziek van worden, dat ze dan AB nodig hebben Sue? |
Zondag 5 Augustus 2007 11:07 am |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Bacterien van katten,en ook van honden zijn zeer schadelijk voor gaaitjes.
Bij een diep wondje,kan het zelfs binnen enkel uren al dodelijk zijn.
Als je gaaitje wordt gegrepen door een kat of hond,en dan kan door beet zijn,maar ook door een kras,moet je je gaai zo snel mogelijk controleren op wondjes,en als die er zijn,zo snel mogelijk zorgen dat je bij een VA of dierenarts komt. Ze zullen dan meteen een antibiotica spuit moeten krijgen.
Is het minder ernstig,maar vertrouw je het toch niet helemaal,dien hem dan zeker een week antibiotia toe,dmv. het door het water te roeren o.d.
Wij hebben hier altijd antibiotica voor handen,in geval van. |
Zondag 5 Augustus 2007 12:23 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Bedankt voor de uitleg! |
Zondag 5 Augustus 2007 12:29 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
dus in principe is het het beste om altijd antibiotica in huis te hebben?
zoals je weet heb ik katten en honden in huis ze doen coco niets maar ja je weet nooit natuurlijk
zal het is bij en volgend bezoek aan de va er bij pakken al moet ik zeggen dat de mijne 24 uur per dag en de hele week beschikbaar is |
Zondag 5 Augustus 2007 1:08 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Tja,op zich vind ik van wel. |
Zondag 5 Augustus 2007 1:13 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
oke de volgende keer er bij pakken dus
miss dat ik het zo een keer haal zonder dat ik er met coco moet zijn |
Zondag 5 Augustus 2007 1:21 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Whisper
Zit er iets in kattenspeeksel waar ze ziek van worden, dat ze dan AB nodig hebben Sue?
Ik meen dat iets van 90 procent v/d katten en iets van 40 procent van de honden de pasteurella bacterie bij zich draagt. (Volgens Hooimeijer, maar ik weet niet of deze aantallen kloppen!) |
Zondag 5 Augustus 2007 5:10 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:39 am
|
|
|
|
|