quote:Originally posted by Fluffy Sue
Kan je evt je geld terugkrijgen van de dierenwinkel? Ik zou niet zo 1-2-3 voor een nieuw vogeltje gaan. Grote kans dat de vogeltjes hetzelfde onder de leden hebben.
Ligt er natuurlijk wel aan hoe ze de vogels houden in de dierenwinkel. Als ze allemaal in separate kooitjes zitten, dan wordt de kans al snel kleiner. Een en ander is erg afhankelijk van hoe de winkel er zelf mee omgaat. De winkels met goede hygiënische omstandigheden, goede zorgen, daar zal het best meevallen. MAAR ik ben het wel eens, als er meerdere in een kooitje/ruimte zitten, dan zou ik een vogel uit een ander kooitje nemen of wachten op de navolgende serie jonge parkietjes.
Wel is het een voordeel (als ik het goed heb begrepen) dat je vader maar een parkiet heeft/neemt. Daardoor wordt het risico op besmetting al een stuk kleiner.
Woensdag 25 Juni 2008 7:10 pm
Fluffy Sue Site Admin
Volgens mij zitten parkietjes bijna altijd bij elkaar. Ik heb ze zelden tot nooit alleen zien zitten. En de volgende 'zending' (wat een rotwoord) wordt vaak bij de laatst overblijvende gezet. Zo kunnen ze ook de nieuwe vogeltjes aansteken etc etc.
Woensdag 25 Juni 2008 8:55 pm
Jolanda Beginnende vlieger
Normaal gesproken heb ik met deze dierenwinkel goede ervaringen. en zitten de dieren er altijd goed verzorgd en ruim bij.
Ik ga er vanmiddag heen en een aantal vragen stellen en dan kijk ik wel wat er gebeurd.
het kan misschien ook we;l toeval geweest zijn. hij zat zich op dat momenty heel druk te maken omdat er aan de andere kant van het raam vogeltjes waren waar hij naar zat te gillen . misschien was het gewoon teveel voor zijn hartje?? Geen idee of dat kan hoor. ik probeer niets uit te sluiten
Als het gewoon een gezonde vogel was, zou hij niet zomaar een hartaanval of beroerte krijgen met een beetje opwinding. Maar hij kon natuurlijk bvb. een aangeboren afwijking hebben terwijl hij verder wel gezond was, en daar doe je weinig aan. Dat kan gebeuren, en ik denk zeker bij Grasparkieten die al behoorlijk $%^&*() zijn door al het doorkweken.
Donderdag 26 Juni 2008 9:24 am
Fluffy Sue Site Admin
Hoi Jolanda.. Ik denk dat je bepaalde ziekten niet aan de buitenkant kan zien. De dierenwinkel zélf kan wel heel goed zijn maar de kweker kan net iets onverstandigs hebben gedaan. Daar kan de dierenwinkel dan niets aan doen.
Donderdag 26 Juni 2008 9:52 am
Jolanda Beginnende vlieger
Bleek nu dat Smurfie zijn ene vleugeltje niet volgroeid was. jammer want hij was heel tam al en heel knuffelig!
We hebben nu bij een kennis een parkietje vandaan..Pommetje. Hopelijk heeft mijn vader lang plezier van hem