temperatuur gevoelig

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grasparkieten forum, voor de grasparkiet

Auteur Onderwerp
speeds8
Fladderaar

temperatuur gevoelig  Reageer met quote  

hallo,

ik heb 2 grasparkietje Robinson en Pleun.
ik heb me een tijdje geleden laten vertellen dat grasparkieten beter tegen temperatuurs veschillen kunnen als ze ongeveer 6 maanden zijn ofzo.
dat ze dan al wat ouder zijn en daar dan beter tegen kunnen.
daarmom heb ik mijn 2e grasparkiet net een weekje geleden ongeveer gekocht omdat er nu warme maanden aankomen.

maar klopt dit dat grasparkieten beter tegen temperatuursverschiilen kunnen als ze al wat ouder zijn.
ouder als 6 maanden (een half jaar)

speeds8

menno Mr. Green
Bericht Maandag 4 Mei 2009 2:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

In het begin moeten ze weerstand opbouwen.|Een oudere vogel kan dus beter tegen tempertatuurswiselingen dan een jonkie

ook omdat dan hun verenpakkie helemaal volgroeit is en ze dus de warmte vast kunnen houden
Bericht Maandag 4 Mei 2009 2:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
speeds8
Fladderaar

Reageer met quote  

oke bedankt
Bericht Maandag 4 Mei 2009 3:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ben je van plan je grasparkietjes buiten te zetten in de winter? Geef ze dan wel een goed nachthok! Smile
Bericht Dinsdag 5 Mei 2009 8:25 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
speeds8
Fladderaar

Reageer met quote  

nee ik ben niey van plan om ze buiten te zetten ze blijven gewoon op mijn slaapkamer.
maar daar staad ook in de winter wel het raam open.
dus zal het iets frisser zijn.
maar iki ben wel vaak op mijn kamer.
om ze aandacht te geven.

menno Mr. Green
Bericht Dinsdag 5 Mei 2009 11:16 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

in dat geval hoef je je geen zorgen te maken. tegen die tijd zijn de kleintjes groot en heb je geen problemen. zolang ze niet op de tocht staan kunnen ze wel tegen een stootje hoor. bij mij staan ze tot eind november buiten
Bericht Dinsdag 5 Mei 2009 11:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik sluit me aan bij Alexandraatje.. Maak je dan maar geen zorgen hoor. Smile
Ze kunnen echt wel ergens tegen.
Bericht Woensdag 6 Mei 2009 6:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Het werkt volgens hetzelfde principe als bij mensen; dieet en andere factoren daargelaten, de weerstand van een papegaai wordt eerst opgebouwd, daarna heb je een periode dat het in zijn optimum zit, en met ouderdom worden de vogeltjes weer wat gevoeliger. Het klopt dus wel dat een babypapegaai wat gevoeliger is en vatbaarder dan een oudere/volwassen vogel.

& Nog als kanttekening; naast de zorgen om de temperatuur schijnen open ramen vaak fataal te zijn voor de gezondheid van vliegende vogels, dus oppassen ermee Wink
Bericht Woensdag 6 Mei 2009 8:05 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:44 am
  Berichten van afgelopen: