ik heb 2 grasparkietje Robinson en Pleun.
ik heb me een tijdje geleden laten vertellen dat grasparkieten beter tegen temperatuurs veschillen kunnen als ze ongeveer 6 maanden zijn ofzo.
dat ze dan al wat ouder zijn en daar dan beter tegen kunnen.
daarmom heb ik mijn 2e grasparkiet net een weekje geleden ongeveer gekocht omdat er nu warme maanden aankomen.
maar klopt dit dat grasparkieten beter tegen temperatuursverschiilen kunnen als ze al wat ouder zijn.
ouder als 6 maanden (een half jaar)
nee ik ben niey van plan om ze buiten te zetten ze blijven gewoon op mijn slaapkamer.
maar daar staad ook in de winter wel het raam open.
dus zal het iets frisser zijn.
maar iki ben wel vaak op mijn kamer.
om ze aandacht te geven.
menno
Dinsdag 5 Mei 2009 11:16 am
alexandraatje Kamikaze piloot
in dat geval hoef je je geen zorgen te maken. tegen die tijd zijn de kleintjes groot en heb je geen problemen. zolang ze niet op de tocht staan kunnen ze wel tegen een stootje hoor. bij mij staan ze tot eind november buiten
Dinsdag 5 Mei 2009 11:51 am
Sue Moderator
Ik sluit me aan bij Alexandraatje.. Maak je dan maar geen zorgen hoor.
Ze kunnen echt wel ergens tegen.
Het werkt volgens hetzelfde principe als bij mensen; dieet en andere factoren daargelaten, de weerstand van een papegaai wordt eerst opgebouwd, daarna heb je een periode dat het in zijn optimum zit, en met ouderdom worden de vogeltjes weer wat gevoeliger. Het klopt dus wel dat een babypapegaai wat gevoeliger is en vatbaarder dan een oudere/volwassen vogel.
& Nog als kanttekening; naast de zorgen om de temperatuur schijnen open ramen vaak fataal te zijn voor de gezondheid van vliegende vogels, dus oppassen ermee
Woensdag 6 Mei 2009 8:05 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:44 am