|
|
|
xRenske
Eitje
| Trucjes leren. |
|
|
Hoi, ik ben nieuw hier en vond deze site doordat ik op "trucjes" zat te zoeken. Ik heb een parkiet die echt heel erg jong is, omdat we toen we hem kregen hij nog nooit van "het blok" was geweest. Hij is nu tam, nou ja, echt bijna altijd.
Ik heb een paar vragen.
- Wat zijn de snelste manieren om hem LEUKE trucjes te leren? (het is een grasparkiet)
- Als we in de bijkeuken zitten, waar rieten stoelen staan, vliegt hij constant naar die stoelen. Waarom is dat?
- Hij eet niet superveel. Wel van zijn zaadjes in het bakje in zijn kooi, maar niet van je hand of zo. Toen we hem net hadden wel van een ministokje gierst, maar nu kochten we andere gierst en die eet hij niet. Ik heb het idee dat hij de zaadjes op mijn hand niet ziet?
- Hij vliegt ook constant naar zijn kooi in de kamer als ik met hem op de bank zit. Dan gaat hij weer zitten fluiten omdat ik hem daar af moet halen.
- Ook vliegt ie steeds als ik vanuit de bijkeuken naar de kamer (zijn kooi...) loop terugvliegen naar de bijkeuken, en moet ik mijn hand voor hem houden zodat hij niet terug kan vliegen, wat hem soms nog wel lukt.
Help?  |
Woensdag 27 Oktober 2010 3:31 pm |
|
|
|
|
xRenske
Eitje
En kan ik hem ook op commando laten komen op de een of andere manier? |
Woensdag 27 Oktober 2010 3:45 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Tips voor tam maken en trainen http://www.fluffies.org/nl/pap.....t4149.html
Maar snel trucjes leren moet je niet willen. Juist geduld is een schone zaak in deze
Waarom hij naar de stoelen vliegt is waarschijnlijk omdat jullie daar zijn en hij daar bij wil zitten. Bovendien is riet een fijn materiaal aan de pootjes - een natuurlijk materiaal.
Probeer eens kleine stukjes pijnboompit, walnoot o.i.d. Maar sommige vogels nemen gewoon slecht eten aan buiten de kooi. Wanneer je met hem wilt gaan trainen is het zaak te ontdekken wat hij echt lekker vindt en wat hij als beloning ziet.
Je kunt hem op commando naar je toe laten vliegen of naar een target toe. Maar dat vereist veel geduld en oefening.
Begin met een heel klein stukje (handbreedte van de kooi bv.) en geef een commando als "kom" bv wanneer hij op je hand stapt/vliegt. Belonen.
En zo langzaam maar zeker de afstand steeds groter maken.
Heel veel succes ! |
Vrijdag 29 Oktober 2010 12:49 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:44 am
|
|
|
|
|