Help! Ik zit met een probleem. Ik ben van plan 3 weken op vakantie te gaan in de zomervakantie. Maar ik weet niet wat ik met mn lieve kietje jacco moet. Het lijkt mij niet zo'n goed plan om hem in de auto helemaal naar spanje mee te nemen en aangezien ik met mn ouders mee ga kunnen die ook niet op haar passen. Nou ken ik iemand met ook een parkietje, daar kan ze misschien wel heen dan. Maar kan dat wel zomaar? Raakt ze dan niet in paniek ofzo als ze opeens in een vreemde omgeving is? En ik kan jacco toch moeilijk 3 weken alleen in ons huis laten zonder gezelschap (mn buren kunnen eventueel wel eten en drinken vervangen en de kooi schoon maken, maar dan zit ze de rest van de dag alleen).
Ik vroeg me af hoe jullie dat met jullie vogeltje doen als jullie op vakantie gaan. ik hoop dat jullie goede tips hebben!
Woensdag 17 Januari 2007 6:58 pm
Sue Moderator
Re: Vakantie
Haar thuislaten zou ik zeer zeker niet doen!! Dat is echt niet goed voor haar..
Je zou haar best naar iemand anders kunnen brengen, maar ik zou dat wel van te voren testen. Door kleine uitstapjes te maken en proeflogeerpartijen te organiseren.
Zo kan je met een gerust hart weg.
Ik ga eigenlijk niet zo vaak op vakantie.. En anders gaan mijn gaaien mee..
Woensdag 17 Januari 2007 9:07 pm
marleen Kamikaze piloot
Ben ik met Sue eens......niet alleen
thuis laten
Bij mij komen ook wel eens logeetjes en
dat gaat altijd goed hoor
Hihi ik vind het zelf ook heel gezellig
Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal in Spanje gaat doen,maar mij lijkt het verstandiger om hem naar iemand anders te brengen.
En zoals Sue al aangeeft. Ga nu al met hem oefenen!!
Dat van dat oefenen is wel een goed idee ja. Alleen thuis laten was ik sowieso niet van plan, dan zou ik me toch veel te ongerust maken. Bedankt voor de reacties!
Mijn pieten zitten in zulke grote kooien dat deze niet op de achterbank van de auto passen dus mijn vader zit in mijn huis om op de pieten te passen en zo kunnen ze lekker blijven vliegen in hun vertrouwde omgeving
Dinsdag 9 Augustus 2011 10:27 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:45 am