|
|
|
irene
Vlieger
| 2e vogel er bij, wat vragen! |
|
|
Na het drama met Luna, zijn we nu bezig met een nieuw vriendje voor Chico! We hebben al een potentiële kandidaat haha! Dit keer een andere grijze, Diego van 1 jaar. Chico zelf is net 2 geworden.
We zijn al in onderhandeling, met regelen enzo
Maar.. even wat vragen, ik heb natuurlijk al wat ervaring met Luna gehad.
- de eerste papegaai: soort, leeftijd, hoe lang in bezit
-de tweede papegaai: soort, leeftijd, hoe lang in bezit
-waarom de tweede papegaai genomen
-wat waren/zijn je verwachtingen ten opzichte van de tweede papegaai
-wat heb je gedaan om de papegaaien aan elkaar te laten wennen
- wat is er uitgekomen van je verwachtingen
-interessante ervaringen en wetenswaardigheden
Hopenlijk kunnen jullie me hierbij helpen!
|
Vrijdag 11 Juni 2010 10:16 am |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Wel, om op je vragen te reageren:
- een grijsje, 10 weken en vanaf 10 weken bij ons
- een BB, 11 weken en vanaf 11 weken bij ons
- spreidpootjes en zocht een huisje
- Geen verwachtingen, eerst pootjes laten behandelen, testen op ziektes en ondertussen zat meneertje in quarantaine dus voorlopig niet hopen op dat moment, daarna, gehoopt op een lieve schat en dat is het ook
- vanalles en nog dagelijks proberen we ze aan elkaar te laten wennen en hoe graag ons grijsje ook wil, die kleine krokodil wil het niet. Al maakt hij vorderingen, ze kunnen nu toch al een 10tal minuten samen op 1 kooi zitten, ver genoeg uit elkaar maar dit was een paar maanden geleden nog ondenkbaar dus nooit opgeven maar ze ook de ruimte geven en niet pushen.
- ervaringen en wetenswaardigheden: het was de beste beslissing ooit. Ook al kunnen ze (nog) niet samen spelen, ze hebben enorm veel aan mekaar en is er eentje even mee naar boven of zo zodat hij uit het zicht is van de andere, dan is het paniek van de andere dus hoe dan ook, als ze niet samen kunnen hebben ze echt veel aan mekaar, hier in elk geval.
Heerlijk is het met die 2  |
Vrijdag 11 Juni 2010 10:59 am |
|
|
|
|
irene
Vlieger
Dankje voor je reactie!
Ik krijg ook nog de vogel van sweeth hier van het forum er voor een aantal weken bij! Wordt een drukte hier, wel erg leuk!
Chico is niet bang voor andere vogels, hij is het al van vroegs af aan gewend met andere vogels om te gaan. Hij vind ze allemaal even interessant.
Hopelijk komen nog meer ervaringen hier voorbij..
 |
Vrijdag 11 Juni 2010 11:14 am |
|
|
Assie
Vlieger
| Re: 2e vogel er bij, wat vragen! |
|
|
quote:
Originally posted by irene
Na het drama met Luna, zijn we nu bezig met een nieuw vriendje voor Chico! We hebben al een potentiële kandidaat haha! Dit keer een andere grijze, Diego van 1 jaar. Chico zelf is net 2 geworden.
We zijn al in onderhandeling, met regelen enzo
Maar.. even wat vragen, ik heb natuurlijk al wat ervaring met Luna gehad.
Hopenlijk kunnen jullie me hierbij helpen!
Binkie grijsje aug 2008 we hebben haar vanaf baby
Bengel grijske sept 2009 we hebben hem/haar vanaf nov 2009
We waren niet op zoek naar een 2e,maar de eigenaar van onze vaste dierenwinkel had een nestje
Gezellig voor Binkie
Allebei een aparte kooi,maar naast elkaar en allebei open
Ze wonen nu samen in 1 kooi en gaat perfecto
Bengel is nu 9 mnd maar lult de oren van je kop,en praat Binkie in alles na
1 "nadeel" het journaal luisteren kun je wel vergeten,hier hebben ze dan hun kletsuurtje
Echt een nadeel is het niet hoor,ik moet er wel om lachen
veel successsssss  |
Vrijdag 11 Juni 2010 5:13 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

|
|
|
- Cleo 4jaar, vanaf net zelfstandig in ons bezit, bbtje
-Pipo bijna 2, bij ons gekomen toen hij zo'n anderhalf was.
-Pipo zocht een goed thuis, hij had wat 'probleempjes', maar wilde het toch graag proberen om hem een blijvend thuis te geven
- Ik hoopte vooral dat Cleo en Pipo elkaar niet de tent uit zouden vechten en dat ik Pipo het bijten af kon leren. Ook hoopte ik dat Cleo het wel gezellig zou vinden een tweede vogel in huis...
-Ik heb Pipo de eerste dagen in de kooi gelaten en Cleo er juist uit. Beiden konden zo vanuit een veilige omgeving elkaar bekijken. Cleo ging meteen op onderzoek uit en Pipo liet het gewoon toe. Na verloop van tijd nam ik ze beiden mee naar de bank, Cleo bij mij, Pipo bij vriendlief. Daarna nam ik ze samen mee naar de badkamer.
-Pipo bijt amper meer, en stapt netjes op. Ze kunnen samen op de klimboom, maar houden wel afstand van elkaar. Als het Cleo niet zint, dan vliegt ze weg. Ze is niet jaloers en ze hebben steun aan elkaar als er niemand thuis is..
Wij vinden het heel leuk om een tweede vogel erbij te hebben, het is beter gegaan dan ik had verwacht. Maar het zijn geen 'maatjes' geworden en ze hebben ieder een totaal ander karakter. Ze hebben ieder hun individuele aandacht nodig, maar het is reuzegezellig en ik zou ze beiden voor geen goud willen missen. |
Vrijdag 11 Juni 2010 6:34 pm |
|
|
esjo
Moderator

|
|
Gefeliciteerd spannend
We hebben wel meerdere gaaien maar de Edels zijn als koppel erbij gekomen. Echt een tweede "losse"vogel erbij hebben we niet gehad dus ervaringen daarover kan ik je niet vertellen
Het gaat vast helemaal goed komen. |
Dinsdag 15 Juni 2010 9:18 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
|
|
|
Wij hebben er hier veel meer eigenlijk...
Het is begonnen met Otto (bb) die ik vanaf kleins af aan heb gehad. Ik vond het alleen wat zielig als hij helemaal alleen zat als ik moest werken, dus toen kwam Weekamp erbij, ook vanaf baby af aan.
Daarna wilde ik wat groters en is er een amazone bij gekomen en daar wilde ik een vriendje voor hebben wat Joris (grijsje) is geworden.
Otto heb ik nu inmiddels 4 jaar, Weekamp 3 jaar (dus precies een jaar later erbij gekomen)
Joris, grijsje, heb ik nu 1,5 jaar. Ik had Gogo, amazone, maar die heb ik weg moeten doen (lees maar in andere topics, want anders ga ik te ver offtopic) en daarmee is Suzy er afgelopen 2 maart bij gekomen.
De verwachting van een tweede papegaai (weekamp in dit geval of Joris als we heb over de grotere hebben) was voornamelijk dat ze lekker wat te kletsen hadden samen en contact hadden zodat ze niet alleen zijn als ik er niet ben. Maar ook gewoon als ik er wel ben dat ze elkaar dan hebben, dat ze vriendjes zijn.
Bij mij zitten ze eigenlijk voornamelijk allemaal apart. Ik heb wel geprobeerd om bijvoorbeeld Otto en Weekamp samen op de speelboom eruit te hebben, maar die gaan knokken en dan ook zo gemeen dat ze elkaar letterlijk naar de keel vliegen. Dat gaat me te ver dus die mogen er niet samen uit. Joris en Suzy kunnen er wel tegelijk uit en sinds zondag zijn ze ook samen tegelijk op de grond. Dat is nog aftasten en of dat uiteindelijk goed gaat, weet ik niet. Ik weet wel dat ze echt vriendjes zijn. Zij staan samen in de woonkamer en laatst nam ik Suzy mee naar boven en die ging naar Joris fluiten en Joris floot terug. Ze zochten duidelijk contact (gelukkig door te fluiten en niet door te schreeuwen)
Ik vind wel dat mijn verwachtingen uit zijn gekomen. Joris en Suzy zijn echt dikke vriendjes. Weekamp en Otto ook, maar op een andere manier. Joris en Suzy laten duidelijker zien dat ze graag bij elkaar zijn en niet graag gescheiden worden. Zet ik de een lekker buiten, dan moet de andere ook naar buiten. Pas dan vinden ze allebei rust of zo. Otto en Weekamp kunnen makkelijker zonder elkaar, maar zijn blij als ze weer naast elkaar in de kooi zitten (in hun eigen kooi dus).
Interessante ervaringen...ppfff...even denken hoor....
Ik denk dat je erg veel geluk moet hebben om echt een klik te krijgen. Gogo en Joris hadden helemaal niks samen. Joris was toen veel meer gericht op "de kleintjes" (Otto en Weekamp dus). Maar sinds Suzy er is zijn die twee zo dikke mik! Die hebben elkaar echt wel gevonden. Die kletsen samen en fluiten samen en eten samen en spelen samen en slapen tegelijk. Het is echt wonderlijk soms. Heerlijk. Dus het kan zijn dat het een zeer waardevolle aanvulling is, het kan ook zijn dat er niet zo'n extreme klik is en dan is het gewoon wel goed zeg maar. Dat is tenminste mijn ervaring... |
Dinsdag 15 Juni 2010 9:32 pm |
|
|
|
|
irene
Vlieger
Bedankt allemaal voor jullie ervaringen!
|
Dinsdag 15 Juni 2010 9:52 pm |
|
|
Mariss
Vlieger
|
|
Sjors, Bonte boer, half jaartje, kwam bij ons toen hij 5 weken was
Mees, Bonte Boer, 3 jaar, dat laatste nu ongeveer 2 maanden dacht ik haha
Leek ons gezellig voor Sjors
Geen verwachtingen, wel dat het gezellig is
Veel samen op de trainingsstandaard gezet.
Het ís gezellig haha
Ze zaten na 2 weken samen in de kooi. Ze zitten meestal niet samen op de stok, maar ze accepteren elkaar wel.
Maar ze kunnen absoluut niet samen bij mij zitten (bij derest van de familie wel) maar bij mij gaan ze vechten  |
Woensdag 16 Juni 2010 9:25 am |
|
|
|
|
irene
Vlieger
He mariss, dat is raar dan, dat ze bij jou gaan vechten en bij iemand anders niet!
VInd het leuk om jullie evaringen te lezen, leer ik wel van. Bij ieder is het anders! Ben benieuwd volgende week zondag..
|
Woensdag 16 Juni 2010 9:54 am |
|
|
Mariss
Vlieger
Ik denk doordat ze mij allebei een beetje als partner zien Maargoed, ik ken geen vogeltaal, dus ze kunnen het me ook niet uitleggen  |
Woensdag 16 Juni 2010 6:05 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 5:26 pm
|
|
|
|
|
|