|
|
|
Remco
Vlieger
| Aanschaf papegaai |
|
|
Hallo
Ik ben Remco en ik ben 18 jaar.
Ik zou graag een papegaai (een grijze roodstaart) willen aanschaffen.
Nu heb ik een paar vragen zou jullie die kunnen beantwoorden.
Ik studeer nu nog en heb best wel veel vrije tijd, alleen over een paar jaar
ben ik van plan te gaan werken, wat waarschijnelijk neer komt op lange werkdagen van 8 uur en dat 5 keer per week.
Wordt een papegaai niet eenzaam als hij zo lang alleen zit? Want dat zou ik erg zielig vinden voor de vogel ( ik heb gehoord dat hij dat kan gaan veren plukken).
Wat voor een kooi wordt aanbevolen voor een roodstaart ( hoe groot ongeveer)?
En zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten voordat ik een papegaai aanschaf?
Ik hoop dat jullie mij hier meer antwoord op kunnen geven.
Alvast bedankt
Remco |
Dinsdag 13 Februari 2007 7:45 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Welkom hier!
Je papegaai alleen laten is niet goed!
Hij heeft veel aandacht nodig, zeker als je die jong haalt,
Voor een grijze roodstaart heb je minimaal een 'jock kooi' nodig,
Die zijn goed voor een grijsje, ook niet duur,
Maar je hebt ook grotere, mooiere enz.. |
Dinsdag 13 Februari 2007 7:50 pm |
|
|
ilona_21
Ervaren vlieger
Hallo!! welkom hier
Klopt ben t met ziya eens een papegaai te lang alleen laten is niet goed..
maar het ligt er ook aan wat je ze gelijk aanleert..
mijn 2 grijsje Coco & Charlie zijn overdag ook alleen... ik en mn vriend werken ook beide 40 uur...
ik had Coco als eerste en heb Charlie sinds een half jaar erbij.. zodat ze wat aan elkaar hebben.. als ze alleen zijn... en gelukkig doen ze dat ook
Maar zoals jezelf al zegt is da je nu veel tijd hebt.. en straks minder.. zo leer je je grijsje eerst veel aandacht geven.. en daarna wat minder.. en dan zouden ze kunne gaan vervelen.. met gevolg plukken... gedrags problemen..