|
|
|
vlindertje2006
Net uit het ei
| Achtergrond van onze Coco |
|
|
Hier een beetje de achtergrond van Coco.
Wij zijn de 3de eigenaar van Coco.
De 1ste eigenaar was een jongen van 15, hij had Coco van zijn vader gekregen.
Maar zijn ouders gingen scheiden, en Coco werd van het ene huis naar het andere gesleept.
Dan was hij weer bij die moeder van die jongen en dan weer bij zijn vader.
Zijn moeder wilde Coco niet meer, en zijn stiefmoeder hield niet van papegaaien.
Maar op een gegeven moment werd Coco dus wat kaler begon zich te plukken.
En volgens die jongen zijn ze toen naar de dierenarts geweest, en die had gezegd dat hij een zonnepitallergie had.
En hij moest op pellets
Dus toen moest hij maar verkocht worden.
Toen kwam Coco dus bij zijn 2de eigenaar.
Die zocht een papegaai omdat hij hele dagen thuis was en dan had hij wat afleiding.
Hij kocht Coco en zag er totaal niet uit.
Hij zei hij leek net een sneeuwbal 1 en al dons was Coco.
Hij had hem in Augustus dit jaar gekocht en in 4 maanden tijd begonnen zijn veren toch al iets terug te groeien.
Maar als hij alleen met hem thuis was moest Coco niks van hem weten,hij zei dan de hele dag niks.
Maar zodra zijn vriend thuis kwam begon hij vol uit te praten, terwijl die van niks met papegaaien heeft.
Maar die man waarvoor hij bedoeld was die was er dus ook bang van (wat moet je dan ook met een grijsje).
Dus hun besloten ook maar om Coco te verkopen.
Maar gelukkig heeft Coco daar toch nog enigszins zijn rust gevonden.
Hij zag mijn advertentie staan, dat wij opzoek waren naar een grijze roodstaart.
Voor mij had hij al naar 2 andere gemaild maar die vertrouwde hij zelf ook niet.
Wij mochten afgelopen woensdagavond komen kijken.
En wij hebben besloten dat wij hem wel wilde.
Dus we hebben hem gelijk meegenomen.
Nu is hij dus 2 dagen in huis.
Maar de volgende dag zat Coco al vrolijk te praten.
Hij heeft het wel naar zijn zin bij ons.
Vanmorgen ook ik kom binnen zeg goedemorgen tegen hem en gaat gelijk lekker eten en praten.
Om heel eerlijk te zijn geloof ik niet zo in die allergie, volgens mij was het puur uit verveling dat hij zich begon te plukken.
Ik hoop dat hij het goed naar zijn zin heeft bij ons en dat het allemaal weer goed komt met zijn veren.
Wij hebben hem nu dan 2 dagen,maar ik heb hem nog niet zien plukken het enige wat we vinden zijn die donsveertjes.
Wij wilde graag iemand mee hebben die verstand heeft van papegaaien.
en Frans die heeft een eigen site die alleen maar over papegaaien gaat.
En hij was gelukkig bereid om met ons mee te gaan.
Frans nogmaals heel erg bedankt
Dit schreef hij ook aan ons zodat we dit hier ook bij konden zetten.
Het is een beetje een lang verhaal geworden, maar dan weten jullie een beetje hoe het zit met Coco.
Een papegaai kopen is altijd een moeilijke zaak.
Iemand een advies geven of je een papegaai moet nemen of niet is eigenlijk nog lastiger en zeker als het ook nog een "probleem-papegaai" betreft.
Koopt men een papegaai die wat ouder is dan weet men al een aantal dingen over die papegaai... bijvoorbeeld of hij erg eenkennig is, of hij kan praten, of het een schreeuwer of een bijter is enz. enz. Dat heeft natuurlijk zijn voordelen.
Een oudere papegaai kopen die een mankement heeft is vaak nog lastiger... het voordeel is wel dat men de papegaai meestal wat prijsgunstiger kan kopen.
Coco is zo´n papegaai met een mankement. Toch lijkt het erop dat Coco het goed doet... Coco heeft zich kaalgeplukt, vanwegen een allergie of (veel waarschijnlijker) vanwege stress.
De laatste maanden heeft Coco in een rustige omgeving doorgebracht... daardoor zit hij weer heerlijk in het dons en hij plukt de veertjes er helemaal niet meer uit.
Hij is echt opgebloeit... is allert en vrolijk, praat volop, zit er fris en monter bij, is lief, is niet eenkennig en bijt ook niet. Hij laat rustig zijn nageltjes knippen en heeft er totaal geen problemen dat die paar veertjes die hij nog had ook nog een stuk korter werden geknipt. Zijn snaveltje zit vol poeder en zijn ontlasting ziet er prima uit. Ook zijn neus is netjes droog en ziet er goed uit.
Kortom... Coco is een papegaai met de beste vooruitzichten, daarom ook dat ik Monique en Peter verteld heb dat ik wel vertrouwen heb in deze papegaai.
Aangezien een papegaai een prooidier is kan je nooit helemaal zeker zijn of ze gezond zijn maar Coco heeft toch allemaal kenmerken dat het wel goed met hem zit.
Monique en Peter... ik wens jullie heel veel plezier en succes met Coco |
Dinsdag 12 December 2006 3:22 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Wat fijn dat Coco nu een goed adres heeft gevonden!!!!
Zelf hebben we hier ook 5 opvangertjes!!!
Echt fantastisch!!! Hopelijk komt ie nu tot rust!!!
Ik zou toch wel voor pellets blijven gaan. Niet dat ik zeg dat het plukken door die zonnebloempitten is gekomen,maar het is echt gezonde gaaienvoeding!!!
Ik hoop dat we nog veel zien en horen over jullie Coco!!!  |
Dinsdag 12 December 2006 3:41 pm |
|
|
vlindertje2006
Net uit het ei
inmiddels heb ik al een paar foto's van coco erop gezet
staat bij foto's  |
Dinsdag 12 December 2006 3:49 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Had daar ook al gereageerd!!!
Leuke foto's!!!  |
Dinsdag 12 December 2006 3:52 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Ja, ook hier dan maar weer!
Leuke fotos!!  |
Dinsdag 12 December 2006 4:49 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
wat fijn om te lezen dat coco nu eindelijk een fijn huisje heeft gevonden. |
Dinsdag 12 December 2006 8:53 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Fijn om te lezen dat Coco bij jullie een thuis heeft gevonden.
Ik heb net je foto's gezien, en vlg mij gaat het wel goedkomen met hem!  |
Dinsdag 12 December 2006 9:54 pm |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Ik denk inderdaad dat stress en verveling de oorzaak zijn van het plukken. In die allergie geloof ik niet. Te veel zonnebloempitten zijn niet goed, maar dat komt doordat ze te vet zijn. Ik zou wel voor pellets gaan zoals Danny zegt. Het geeft een veel beter uitgebalanceerde basis-voeding dan zaad.
Top dat juliie hem hebben genomen. Hij is er nog maar net, dus je zult vast nog vragen tegenkomen. Hier op het forum kun je alles vragen en meestal is er wel iemand die een zinnig antwoord voor je heeft! Veel plezier met Coco in ieder geval  |
Woensdag 13 December 2006 9:37 am |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Echt fijn dat hij nu bij jullie woont  |
Donderdag 14 December 2006 7:00 pm |
|
|
|