|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ohhhh Coco is echt leuk he!
Het lijkt me zo geweldig om een gaai in huis te hebben die al zolang leeft Een dier met een verhaal en geschiedenis...wat mooi om daar je leven mee te delen
Veel succes bij de dierenarts hoor, ik ben ook benieuwd wat hij van Coco vindt  |
Dinsdag 13 September 2005 10:39 am |
|
|
annemieke209
Net uit het ei
|
| de vogelarts |
|
|
Zo het was een hele spannende dag vandaag, ik ging met Coco naar de vogelarts in Den Haag. Coco was het er niet mee eens toen ik hem zijn kooi uithaalde (misschien had ie onbewust door wat ging gebeuren) maar was heel rustig in de auto. Bij de vogelarts heeft hij zich voorbeeldig gedragen. Door z'n voeding heeft hij wel wat mankementen, zo zijn er een aantal bloedpennen in zijn verenpak ontstaan. Deze pennen zijn eruit getrokken. Ook zijn Coco's nagels geknipt en is hij gekortwiekt. Ik heb een wormenkuurtje en extra vitaminen en calcium. Straks is hij weer helemaal de vogel! Coco is trouwens een Congo grijze roodstaart, dat wist ik zelf nog niet. Vanavond was het vooral even bijkomen, Coco begon wel alweer te fluiten. Nu zit hij lekker te dutten. Ik heb trouwens zijn stokken aangepast, ik heb nu een dikke wilgentak als stok erin geplaatst. Door de gladde ronde stok heeft Coco nooit eelt ontwikkeld op zijn voeten, daardoor zijn die heel gevoelig. Geeft nog 's aan dat variatie met stokdiktes en structuren heel belangrijk is! Binnenkort foto's van de nieuwe Coco.
groetjes, Annemieke |
Woensdag 14 September 2005 9:38 pm |
|
|
|
|
krabi
Beginnende vlieger
Mooie foto's Annemieke Goed dat jullie Coco nu opvoeden Ik zie geen speeltjes in zijn huisje,speelt hij er niet graag mee? Zijn staart tsja ,misschien kunnen jullie een groter huis proberen? Furio kwam ook uit een zeer kleine kooi.Haar staart en vooral linker vleugel waren beschadigd .Nu ziet de staart er heel mooi uit en de linker vleugel is helemaal ok nu Dit heeft wel een paar maanden geduurd.Voor Krabi heb ik zo'n slijtstokschommel .Moest je een huis hebben met horizontale tralies dan geef je Coco wel een kans om op de schommel te geraken denk ik.  |
Donderdag 15 September 2005 8:53 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hai Annemiek.. Ik heb het gezien.. Geweldige kiekjes zeg!
Echt super, zo'n 'papegaai op leeftijd'.. De meeste gaaitjes zijn toch onder de tien jaar.. (Inclusief mijn kippetjes) |
Donderdag 15 September 2005 5:05 pm |
|
|
|
|
annemieke209
Net uit het ei
|
Op dit moment is Coco nog overal bang voor, dus ik wacht nog even met de speeltjes. Ik had het geprobeerd en toen bleef hij de hele tijd nog maar op 1 plek zitten, zo ver mogelijk bij het speeltje vandaan. Maar goed, met veel geduld kan ik hem vast wel leren spelen, misschien zijn straks de speeltjes niet aan te slepen! De nieuwe kooi wil ik over een week of twee kopen, de vogelarts zei ook dat ik alles heel rustig moet aanpakken. Straks eerst een uurtje in zijn nieuwe kooi, de volgende dag twee uurtjes, etc. Zo'n pedicurestok heb ik ook voor Kiwi, handig ding. Voor Coco mag ik deze nog niet gebruiken van de vogelarts, omdat zijn voetjes nog veel te teer zijn. Uiteindelijk zou ik er ook zo weer eentje plaatsen. |
Vrijdag 16 September 2005 7:07 am |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Annemiek, hoe is het met je opvanggaai? Gaat 't lekker samen?  |
Vrijdag 23 September 2005 4:22 pm |
|
|
annemieke209
Net uit het ei
|
Hoi hoi,
nou, met Coco gaat het goed! Hij klimt inmiddels rond in zijn nieuwe kooi, een hele nieuwe ervaring voor hem. Aan z'n nieuwe voedsel is hij redelijk snel gewend, hij eet nu de hele dag door gezonde zaadjes en pellets. Inmiddels is hij ook meer gaan fluiten. Gisteren deed hij ineens een groep zeemeeuwen (?) na, erg grappig! Ook kan hij een beetje geluidjes nadoen. Hij speelt inmiddels met een sliertenbos papier en is dus lekker actief. Coco vindt mijn vriend wel leuker dan mij, maar dat komt omdat ik degene ben die hem medicijnendruppeltjes moet geven. Maar goed, tot dusver gaat alles oke! Binnenkort plaats ik weer wat foto's van de nieuwe Coco.
groetjes Annemieke |
Zondag 25 September 2005 5:55 pm |
|
|
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
Ik krijg nog steeds kippevel (van vreugde ) als ik dit lees Annemiek, Coco zal niet weten wat hem overkomt na al die jaren.....Nieuwe kooi, nieuw voedsel, aandacht in overvloed, liefhebbende gaaien"gekken" .......
Vind het geweldig dat jullie Coco zo liefdevol hebben opgevangen en ben, mét jullie, súper blij dat hij er ook zo lekker op reageert, veel fluiten, geluidjes, klimmen .....
De oude mevrouw zal vast ook héél gelukkig zijn dat Coco zo'n fijne oude dag tegemoet gaat! Heb je nog contact met haar?? |
Zondag 25 September 2005 7:41 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ohhh wat gaaf joh! Wat moet dat zalig zijn als 'ie meer gaat fluiten.. Krijg je toch een prettig gevoel van..
En dat 'ie het echt meer naar z'n zin krijgt.. Super!
Zeemeeuwen? Zitten er bij jullie veel zeemeeuwen dan?  |
Zondag 25 September 2005 10:11 pm |
|
|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Ja, mooi verhaal hè Jamy?
(Gun je iedere gaai )
Moet ook fijn zijn voor die oudere vrouw om te weten dat je dier zo liefdevol verzorgd wordt. |
Maandag 26 September 2005 9:11 pm |
|
|
annemieke209
Net uit het ei
|
Die groep zeemeeuwen zou ik kunnen verklaren, omdat ik dichtbij het strand woon. Maar dat zou Coco dan wel heel snel geleerd moeten hebben. Misschien was hij in z'n vroege jaren wel de papegaai van de kapitein op een groot schip
Met de oude vrouw heb ik nog leuk contact, vorige week heb ik nog een foto langsgebracht van haar papegaai. Over een paar weken, niet te snel, haal ik haar een keer op om te komen kijken naar Coco's nieuwe stekkie.
Lief joh, terwijl ik dit schrijf zit Coco naast me te slapen, net als Kiwi die net op mijn schouder ingedut is. Mag niet teveel bewegen met typen, want dan worden ze wakker. |
Dinsdag 27 September 2005 1:36 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:49 am
|
|
|
|
|