Advies

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Kevin
Eitje

Advies  Reageer met quote  

Hallo allemaal ik ben al enige tijd bezig met het nemen van een roodstaart. Om percies te zijn ben ik al 3 jaar bezig maar nu toch aan het besluiten om de gaai te nemen. Nu is mijn vraag ik werk meestal 10 tot 11 uur ( of ja ben ik niet thuis) is dit een probleem?? 's avonds heb ik wel nog een paar uur tijd voor de gaai. Maar ik ben bang dat hij overdag te lang alleen is.

Volgende vraag is het een mogelijkheid om de vogel 's morgens uit zijn kooi te laten met een ketting. Weet niet denk nu gewoon hard op.
Hoeft hij in ieder geval niet zo lang in de kooi te zitten. Weekend heb ik wel gewoon genoeg tijd voor hem. En er zijn ook wel dagen dat ik maar 4 uurtjes weg ben.
Bericht Zaterdag 2 Januari 2010 8:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Een ketting is bij wet verboden Nee! Nee! dit valt onder dierenmishandeling.

Ik vind dat de papegaai dan wel erg lang alleen moet zitten hoor. Ik heb 3 gaaien en 3 valkparkieten en ik werk 1 dag in de week. Die ene dag vind ik al sneu voor de birdies, alhoewel die nog niet eens in hun eentje zitten.

Ik zou nog eens goed nadenken voor je een gaai neemt. Neutral

Groetjes, Nel
Bericht Zaterdag 2 Januari 2010 8:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Kevin
Eitje

Reageer met quote  

Oke dan maak ik meteen een goede indruk he Wink

Ja het is inderdaad het enige wat me op dit moment tegen stribbeld. Het is misschien maandag en dinsdag 11 uur weg en woensdag 4 donderdag 6 vrijdag 10 bijvoorbeeld. Ja ik weet het ook niet goed. Maar er zijn toch meedere mensen die van 8 tot 5 werken hoe doen die dat dan?

Vindt het moeilijk maar nog moeilijker voor het beest.
Bericht Zaterdag 2 Januari 2010 8:09 pm
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Hahaha, geeft niets hoor. Zo leren we elke dag weer wat bij.

Als ik je afwezige uren zo lees, vind IK dat je veel te vaak/lang afwezig bent. Maar wie ben ik? Hopelijk krijg je meerdere reacties en meningen.

Ik vind het heel goed dat je er zo over nadenkt en vragen stelt.

succes, Nel Wink
Bericht Zaterdag 2 Januari 2010 8:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Tot kort geleden heb ik altijd 40 uur in de week gewerkt. Ik ben nu sinds de geboorte van mijn dochtertje bijna iedere dag thuis.
Ik merk echt verschil in hoe mijn vogels zijn.

Voorheen als ik thuis kwam eiste ze mijn volle aandacht. Ze schreeuwde meer en waren verschrikkelijk aanhankelijk. Soms tot vervelends aan toe.

Nu merk ik dat ze het prettig vinden om beneden te zijn en aandacht te krijgen verspreid over de dag. Ze zijn de hele dag rustig en schreeuwen veel minder. En dat terwijl er hier toch veel veranderd is sinds de komst van die kleine smurf.

het kan dus, maar is zeker niet ideaal.
Bericht Zaterdag 2 Januari 2010 8:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou er ook niet voor kiezen. Het is toch wel een lange tijd dat hij alleen is. En 's avonds heb je in principe tijd. Maar je hebt bv. eens een verjaardag, gaat op bezoek, sporten....dan schieten die avond uurtjes er ook bij in Wink
Bericht Zaterdag 2 Januari 2010 8:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

KETTING Shocked

VOOR HET ZELFDE GELD HANGT HIJ ZICH OP!!!!

als ik je advies mag geven,geen papagaai nemen,maar meld je aan om in de vakanties of weekenden op een gaai van een ander te passen
dan weet je gelijk hoeveel aandacht een gaai nodig heeft

dit is geen aanval hoor,maar denk dat je er beter niet aan kan beginnen ivm je werk
Bericht Zondag 3 Januari 2010 11:04 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
ellenparrot
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ik werk vier hele dagen per week en heb 8 vogels.. gaat prima hoor. zodra ik thuiskom krijgen ze volop aandacht.
Bericht Zondag 3 Januari 2010 7:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik dacht vandaag nog aan deze vraag en bedacht me toen dat het misschien een optie is om 2 papegaaien aan te schaffen. Dan hebben ze ook wat aan elkaar en is er niet 1 papegaai alleen van jou aandacht afhankelijk Wink
Bericht Zondag 3 Januari 2010 7:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Kevin
Eitje

Reageer met quote  

Ja twee gaaien zou inderdaad misschien wat opvangen maar financieel he Confused

Nee ik denk dat het inderdaad geen gaai voor mij gaat worden. Misschien als ik ooit ander werk heb. Iedereen bedankt voor het advies.
Bericht Zondag 3 Januari 2010 8:57 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

het hoeft niet perse eenzelfde gaai te zijn die de ander gezelschap houdt hoor, je mag ook een ander ras nemen. waar het om gaat is dat ze aan elkaar gezelschap hebben. een grijsje is een leuke vogel die niet zo lang alleen kan zijn. onze grijze woont samen met een Lord derby. een soort van de halsbandparkieten. het gaat heel goed. ze kroelen elkaar, maken ruzie samen en hebben elkaar om gezelschap te houden en dat is heel belangrijk. geef niet meteen op, alleen om het feit dat je veel werkt. dit zou ook een oplossing kunnen zijn. denk er eens goed over na, overweeg . en zoals ook al voorgesteld, bied je aan om in weekeinde of zo op vogels te passen. zo leer je er meteen weer een hoop bij en kun je zien hoe of ze zijn. wat je wel en niet kunt
succes Very Happy
Bericht Maandag 4 Januari 2010 8:17 am
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Zelf werk ik ook 40 uur in de week 9 tot 5 (ben dus ook wel 10 uur weg), maar ik heb gelukkig een vriend die wisselende diensten werkt. Het komt wel voor dat onze gaai vrij lang alleen zit, maar niet 5 dagen in de week. Op die manier gaat het goed bij ons. Ik weet alleen niet of jij met iemand woont die jouw lange dagen kan compenseren.
Bericht Maandag 4 Januari 2010 3:55 pm
Kevin
Eitje

Reageer met quote  

Ik ben alleen dus er komt hier verder niemand dan ik. Ja de poetsvrouw maar die zal denk ik met een boog om de kooi lopen Laughing

Dus als ik een tweede vogel neem. Een valkparkiet bijvoorbeeld zou ik deze erbij kunnen zetten?? Dan valt het inderdaad kwa kosten nog wel mee.
Bericht Maandag 4 Januari 2010 5:26 pm
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Dat scheelt wel, dan hebben ze in ieder geval elkaar. Ik zou ze alleen niet bij elkaar in de kooi doen. Verder kun je de radio aanzetten, vinden ze ook vaak prettig als je weg bent.
Bericht Maandag 4 Januari 2010 7:50 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe dan ook is het best dat je ervan uit gaat dat de gaaitjes niet samen kunnen in de kooi. die garantie heb je nooit. Als de klik er niet is, dan is die er niet, die kan er wel komen na een tijd maar dat is niet zeker. Hier thuis heb ik een grijsje en een BB, ze kunnen absoluut niet samen in de kooi, ook niet samen op de speelboom MAAR ze kunnen mekaar ook niet missen Shocked Laughing , de kooien moet ik net niet tegen mekaar zetten want anders is het niet goed. Gaat er eentje mee naar boven dan is de andere ongerust en aan het roepen, dus hoe dan ook, ook als ze niet samen in één kooi kunnen dan hebben ze echt veel aan elkaar hoor
Bericht Maandag 4 Januari 2010 8:28 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:50 am
  Berichten van afgelopen: