Agressie

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
TaraDW
Beginnende vlieger

Agressie  Reageer met quote  

Hoi hoi,

even een vraagje,
'k Zie mijn Lucky heel graag hé, maar hij wordt een beetje erg agressief. Volgende maand wordt hij 1 jaar oud. Hij is erg schuw tegenover andere mensen, maar ook erg agressief tegenover andere mensen. Nu een voorbeeld....

Neem nu dat hij op z'n klimboom zit, en ik neem 'm, hij stapt meteen op. Maar naam nu dat mijn broer hem wil aanraken, vliegt ie meteen weg... Lig ik in bed en m'n broer zit bij me tv te kijken, en Lucky is er bij, zou Lucky dan wél durven aanvallen, gewoon zo uit het niets Sad

Naar mij doet hij tot nog toe nog niets, het is een echte schat soms hoor, maar ik ben bang dat naarmate hij ouder wordt, dit gedrag erger gaat worden.... Hij is veels te dominant helaas, en dit gedrag zal moeten veranderen, ik zie het niet zitten om hem steeds op te sluiten Sad

Ben benieuwd naar reacties.

Groetjes, Tara
Bericht Dinsdag 28 Oktober 2008 7:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Tara,

Het lijkt er me sterk op dat Lucky éénkennig is. Dat is het eerste wat in me opkomt. Jos is niet veel beter, enkel ik kan hem echt behandelen. Zowel ik als mijn man hebben daar op zich geen problemen mee maar ik denk dat Lucky jou als partner ziet.
Bericht Dinsdag 28 Oktober 2008 9:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
TaraDW
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hoi Sarah,

ja hij is idd erg eenkennig, op zich vind ik dat niet erg voor mezelf, maar 'k denk ook dat dit gaat veranderen naarmate hij ouder wordt, en dat hij dan nóg agressiever wordt en zelfs ook tegenover mij...

Nu als hij iets verkeerd doet, neem ik hem zonder wat te zeggen en stop hem even in een kooi... Ik hoor hier thuis al van "doe hem weg, hij is toch agressiever dan de andere" maar dat doe ik echt niet.. Ik wil proberen zijn gedrag te veranderen, of toch dat agressieve gedeelte te minderen... Het is niet de bedoeling dat hij mij als partner ziet natuurlijk....

Maar hij is erg lief naar Kattoo toe ook hoor, de andere grijze roodstaart.

Groetjes, Tara
Bericht Dinsdag 28 Oktober 2008 9:49 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Kan het misschien zijn dat hij Kattooo wil beschermen?

Wat je kan gaan doen is trainen, trainen en trainen.
Kan hij opstappen op een opstaptouw?
Wanneer hij dat kan, zou je broer daar eens me moeten gaan oefenen, dat hij bij hem opstapt en afstapt met behulp van dat opstaptouw.

Zo zijn we hier gaan werken nadat Herman (BB-tje) ook erg fel werd naar mijn man. Als hij hem wilde laten opstappen,. liep hij weg etc.
Nu door veel te oefenen kan mijn man hem zelfs weer op de hand laten opstappen en kroelen etc.
Bericht Woensdag 29 Oktober 2008 10:50 am
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

http://www.fluffies.org/nl/pap.....highlight=

Lees dit is, misschien heb je er wat aan
Bericht Woensdag 29 Oktober 2008 3:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
TaraDW
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Lucky zit idd altijd op het hoogste punt dat hij maar kan... Maar als hij op mijn schouder zit doet hij helemaal niets, hij doet zijn koppie laag op gekrauwd te worden Confused

Ik heb vanmorgen even met hem bezig geweest en zag aan z'n oogjes dat hij niet zou bijten, ook niet naar iemand anders. Dus 'k zei tegen m'n broer dat hij eens moest proberen om Lucky te laten opstappen. Hij deed het en Luck stapte meteen op Confused
Bericht Woensdag 29 Oktober 2008 10:53 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

probeer hem pas te krauwen als hij iets goed gedaan heeft. Dus als beloning.

je moet het zien als een kind. Als je die een koekje geeft uit het niets gaat hij er altijd vanuit dat hij het gewoon krijgt.
Als je zegt dat hij eerst zijn speelgoed moet opruimen en dan een koekje krijgt, dan beloon je hem. je leert hemdus dat je niet alles zomaar krijgt, maar dat je er voor moet werken.

Zo is het eigenlijk ook bij een papegaai. eerst iets doen en dan belonen.

En idd kijk goed naar zijn lichaamstaal. Die is bij papegaaien erg sprekend en luisterd redelijk nauw met hoe ze zich voelen
Bericht Donderdag 30 Oktober 2008 8:17 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Tara, ik zou hem zeker niet aaien als hij daarom vraagt. (Wat Marieke al aangaf) Ik zou 'm alleen aaien als hij echt iets goed doet.

Hoe gaat het nu met Lucky?
Bericht Zondag 2 November 2008 7:38 am
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hoe gaat het nu met Lucky?
Bericht Zondag 2 November 2008 6:36 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: Agressie  Reageer met quote  

Hoe is het met Lucky? Smile
Bericht Zondag 9 November 2008 9:07 am
TaraDW
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Sorry was even druk..
Het gaat eigenlijk goed met Lucky.

Als ze 's avonds bij me komen te liggen, snauwt ie niet meer naar Calimero en hij zou al (aarzelend) naar m'n broer durven gaan zonder te bijten. Dus da's toch al iets hé Smile

Bedankt voor de reacties!
Bericht Zondag 9 November 2008 10:12 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is al een hele vooruitgang. Goed hoor. Veertje
Bericht Zondag 9 November 2008 10:52 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is idd. al een hele grote stap in de goede richting Veertje
Bericht Zondag 9 November 2008 11:20 am
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

super hoor
Bericht Zondag 9 November 2008 5:33 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:50 am
  Berichten van afgelopen: