Agressief gedrag

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
TaraDW
Beginnende vlieger

Agressief gedrag  Reageer met quote  

Hoi iedereen,

het is alweer een tijdje geleden. Sedert Kattoo is weggevlogen en daarna zijn we verhuisd dus heb het druk gehad steeds...

Lucky'tje is wel heel lief geworden sedert Kat er niet meer is, maar in het begin treurde ze enorm... Nu goed. Twee weken geleden zondag heeft mijn ex een grijze roodstaart in huis gehaald. Ik vermoed dat het een mannetje is, ben het niet zeker. Ongeveer 4 jaar oud, ongeringd. Het is een beetje een verstoten geval denk ik, hij plukte, is soms erg bang, maar kan soms ook lief zijn. Nu kreeg ik eergisteren een telefoon van m'n ex dat het niet meer ging met z'n hond. Z'n hond was enorm jaloers en wou niet meer eten volgens hem. Nuja, zo is ie hier bij mij beland.

Toen hij kennis maakte met Lucky, wou Lucky braaksel geven, dus ik dacht, dit zit wel goed... Maar sedert gisteren zit Mailo steeds achter Lucky aan, hij maakt zich baas over haar en m'n Lucky'tje is echt bang er voor. Ik vind het zo jammer voor haar want ze was blij toen er eentje bij kwam...

Weet iemand hoe ik dit een beetje kan verhelpen? Ik vind het echt jammer, voor beiden...

Groetjes, Tara
Bericht Woensdag 4 November 2009 12:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je zou kunnen proberen ze eerst allebei een eigen kooi te geven zodat ze ieder rust krijgen. je kan dan de kooien naast elkaar zetten zodat ze elkaar ook goed kunnen zien.
er moet een bepaalde chemie tussen beiden zijn om elkaar ook echt te mogen en sosm heeft het wat langer nodig.
mettertijd kun je dan op een speelboom proberen of ze elkaar beter kunnen dulden.
dapper dat jij je over dit nieuwe beestje ontfermt. het is altijd wat. mensen denken niet goed na met wat ze doen en dan krijg je dit soort situaties.
geef ze allebei een time out. zet ze in aparte kooien en laat ze een tijdje zo. goed mogelijk dat ze dan toch weer naar elkaar toe gaan trekken.
heel veel succes.
Bericht Woensdag 4 November 2009 1:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

En zo kwam er zo maar weer gezins uitbreiding op je pad Wink
Ik sluit me aan bij Alexandraatje. Verschillende kooien en een time-out.

Heb je nooit meer wat gezien/gehoord van Kattoo?
Bericht Woensdag 4 November 2009 1:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
TaraDW
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Nee, jammer genoeg niet Sad.
'k Hoop dat m'n meisie goed zit...
Bericht Woensdag 4 November 2009 2:27 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

daar moet je van proberen uit te gaan anders wordt je leven wel heel triest. Vrienden
Bericht Woensdag 4 November 2009 3:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:50 am
  Berichten van afgelopen: