|
|
|
Pluisje
Vlieger
quote:
Originally posted by Tommy
Pluisje...ik meende dat jij de nacht voor je vogels als t ware aanpast dmv verduistering ? Dat is dan nog een idee omdat je meer uit de tijd haalt. Maar als ik 8 uren per dag weg zou gaan...en mn vogels gaan slapen om 8/9 uur, dan blijft er niet veel tijd over
Ja, juist, mijn vogels gaan naar bed om 12 uur 's avonds en ze worden wakker om 12 uur 's middags, als we allang weg zijn. Dan gaat bij hun licht-dichte gordijn automatisch open en daglichtlamp boven de kooien aan . Zo hebben we opgelost dat ze hun nodige 12 uur per nacht ongestoord slapen en ook nog zijn ze minder alleen...  |
Dinsdag 24 Oktober 2006 10:35 pm |
|
|
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Hele slimme oplossing zeg!  |
Dinsdag 24 Oktober 2006 10:37 pm |
|
|
Nathalie
Fladderaar
|
|
|
Eentje erbij nemen is makkelijk gezegt. Als ze nou gratis waren dan zou ik dat zeker overwegen, maar "ff" een paar honderd euro neertellen voor nog een papegaai vind ik een beetje te en kan ik ook niet betalen.
Bovendien moet ik dan mijn aandacht ook verdelen en heb ik het idee dat ze niet zo tam worden. Dat ligt natuurlijk aan de aandacht die je ze geeft, maar dat doe ik dus voornamelijk eind van de middag en 's avonds.
Als ik bijvoorbeeld op dinsdag en donderdag avond ga trainen om 19.00 uur en ik kom rond 22.00 uur thuis dan wordt Timmy weer actief en komt ie meestal nog uit de kooi. Hij gaat trouwens ook regelmatig ergens mee naartoe, maar dat kan helaas niet altijd en overal
Wat voor speeltjes hebben jullie eigenlijk in de kooi hangen?
Ik heb namelijk niet echt het idee dat Timmy veel met zijn speeltjes speelt in zijn kooi.
Ik heb iets met balletjes en belletjes (2 verschillende dingen eigenlijk), een schommel van hout en touw en wc-rollen (die zijn soms wel eens afgeknauwd, maar niet altijd).
Heeft iemand nogmeer tips voor speeltjes of andere bezigheden als hij alleen is? |
Woensdag 25 Oktober 2006 7:54 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Eierdozen, veel verse wilgentakken(!!!!!!!), propjes papier met wat lekkere zonnepitten erin (eerste keer laten zien dat je er zaadjes instopt, anders snappen ze niet wat de bedoeling is) Houten wasknijpers, klimtouwen van sisal of henneptouw (kijk eens bij de doe het zelf zaak), verschillende babyspeeltjes, zoals rammelaars e.d....... Belangrijk ook is dat je de inhoud van de kooi elke week/twee weken vernieuwd en verandert....  |
Woensdag 25 Oktober 2006 8:20 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 12 Mei 2008 11:15 am
|
|
|
|
|