angstig

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
angelina
Net uit het ei

angstig  Reageer met quote  

hoi
ik heb jacob nu ander halve week.
er is voor zijn doen veel veranderd
hij heeft een nieuwe kooi en is gekortwiekt.
ik praat heel veel tegen jacob en kijk hem niet aan.
jacob was een verwaardloose papegaai
maar er is toch een probleem met jacob,
als ik hem eten wil geven dan gaat hij op ze voerbak zitten,en omdat hij in ze nieuwe kooi een deurtje zit speciaal voor ze voor
die maak je open maar als jacob erop blijft zitten,kan ik hem niet open krijgen.ik weet niet waarom hij dat doet.
als ik in de buurt komt van ze kooi begint hij te trillen,of als ik me hand in de kooi doet gaat hij schreeuwen en trillen.
nu weet ik wel dat hij veel mee heeft gemaakt en ik weet natuurlijk niet wat allemaal.maar waarom blijft hij dan zo angstig.
en er zijn mensen die mijn vertellen dat ik een keer naar hooimeijer moet gaan met jacob.
kan iemand mij vertellen alsjeblieft hoe ik dit op kan lossen met jacob.
want ik wil niet dat hij bang is voor mij,want ik wil graag alle aandacht en liefde geven.
en dat hij straks lekker uit ze kooitje kan en op ze playtop kan spelen.
Bericht Dinsdag 18 Oktober 2005 8:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Re: angstig  Reageer met quote  

Hoi Angelina.. Wat doe jij als hij begint te trillen en schreeuwen? Trek je dan terug?
Zou je met Jacob in een andere kamer kunnen oefenen? In de badkamer bijvoorbeeld? Je kan dan iets om je arm slaan, voor het geval hij bijt?
(Dan ben je ook iets zekerder en dat straal je uit!)
Bericht Dinsdag 18 Oktober 2005 10:15 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Goed idee van Fluffy. Ik deed dat ook zo met Tommy. Ik nam hem iedere avond mee in de badkamer en had een krant in mn mouw...want hij was dooooods bang en kon echt verrekte hard bijten Sad Ik zette hem op de vloer en probeerde hem dan zeg maar te dwingen om op te stappen.Vond ik best eng hoor Laughing Maar t is helemaal goedgekomen!

Verder veel bij hem in de buurt zijn en misschien zelfs uit de kooi halen. Buiten de kooi gaat alles toch makkelijker dan als ze erin zitten.

Je zou naar Hooimeijer kunnen gaan, maar het kan zo ook hoor. Kwestie van geduldig doorpakken en iedere dag oefenen. Smile Als ik nu terug denk aan de eerste tijd met Tommy kan ik me bijna niet meer voorstellen dat dat dezelfde vogel is als de Tommy van nu Wink
Bericht Dinsdag 18 Oktober 2005 10:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
angelina
Net uit het ei

Reageer met quote  

hoi
ja wil jacob wel uit ze kooi halen,maar als ik me hand er al in doet begint hij al te schreeuwen.
hij is niet geringt en volgens hooimeijer is hij dan een inport papegaai.
en ik probeer echt alles te doen zodat hij niet bang hoeft te zijn.
maar als ik hem uit ze kooi haalt,kan hij er niet meer in.
en ik ben niet bang voor jacob,maar wel voor zijn recatie als ik hem op me arm willen laten opstappen.
en als hij uit ze kooi is en loopt op de vloer dan loopt hij alleen maat te schreeuwen.
ik weet ff niet hoe ik dit moet oplossen,is best moeilijk hoor,omdat hij zoveel heeft mee gemaakt.
ik wil dat hij niet meer bang is voor mij en dat hij niet zo gaat schreeuwen want datgaat door merg en been,en kan daar slecht tegen.
en ik ga zeker proberen met kranten in me kleding te stoppen,doe wel veel kranten hahaha,zijn er ook andere dingen die ik mss kan doen met jacob.zodat hij niet meer zo bang is.
Bericht Dinsdag 18 Oktober 2005 11:25 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik herken je situatie heel erg. Tommy is ook wildvang en was totaal niks gewend, toen ik hem kreeg heb ik echt gehuild om de traumas die ik aan hem zag. Vreselijk wat die diertjes hebben meegemaakt, echt heel erg Crying or Very sad En dat geschreeuw is echt niet leuk Sad , maar hem ontzien laat het niet ophouden. Juist door toch door te zetten ontdekt hij dat hij niet bang hoeft te zijn. Help hem met begrip en geduld over zn angsten heen, maar niet door hem te ontzien.

Ik had Tommy in een kleine kooi en sleepte die steeds mee. Dus waar ik was, daar was Tommy ook. Zo kon hij mooi kijken wat ik deed en ook als ik sliep stond de kooi naast mn hoofdeinde. Mijn idee erachter was dat geen enkel roofdier zou gaan slapen naast een prooi en hij mij rustig kon bekijken Laughing En Tom kon ook schreeuwen hoor...jeemig, soms had ik het idee zelf in Afrika te zijn Shocked
Ik had trouwens ook een mouw van een oude sweater om 1 van zn zitstokken gedaan zodat hij aan stof kon wennen. En ik had een stuk stof met een knoop erin opgehangen plus wat takkenrommel om te slopen.

Iedere avond nam ik hem dus mee naar de verduisterde badkamer om het opstappen te oefenen, en eigenlijk vond ik dat best eng, want Tom kon zo omhoogklimmen en in mn gezicht bijten uit angst Sad Verder pakte ik hem een paar keer per dag stevig in een handdoek en aaide bij zn oortje of droeg hem het huis door en vertelde over dingen. Dat vond hij echt niet grappig Laughing maar hij werd wel steeds relaxter.

sAvonds mocht hij een slokje appelsap uit mijn glas en t duurde een hele poos voor hij dat ook echt durfde, maar ik bood het hem toch steeds aan. Later vond ie dat geweldig Wink Het opstappen ging eerst echt niet goed hoor, maar toen hij t 1 maal durfde ging het vrij snel. Lopen met Tom op mn arm was nog heel moeilijk en ik moest mn arm laag houden omdat hij er gewoon af stortte Confused En toch...als ik terug denk ging het best heel snel. Hij kwam hier in april en in de zomer ging hij al mee naar buiten. Smile (eerder ook wel, maar in een reiskooitje) Ook dat vond ie eerst eng, maar ik heb steeds net gedaan of ik het niet merkte...soms best moeilijk en zielig, maar achteraf ben ik vreselijk blij dat ik doorgezet heb, anders was hij nu nog bang.

Nu merk ik eigenlijk nouwelijks verschil tussen Tommy en andere tamme vogels. Hij stapt echt altijd op, gaat iedere dag mee op de fiets en is reuze gelukkig Very Happy

Misschien heb je iets aan dit verhaal? Wink Oh ja, waarom kan Jacob niet terug in zn kooi als hij eruit is? Je kunt hem gewoonpakken met een handdoek hoor, laat maar schreeuwen. Echt, hij denkt nu dat je een monster bent en de enige manier om duidelijk te maken dat dat niet zo is is gewoon toch die dingen doen zodat hij ontdekt dat hij er iedere keer weer goed vanaf komt en zn wereld juist groter en leuker wordt door jou. Ik heb een een artikel gelezen van een man met veel wildvang vogels. Hij ontdekte dat de vogels die hij met veel gedoe pakte en wiekte uiteindelijk minder bang waren dan degene die hij met rust liet. Ze moeten leren dat je hun niet doodknijpt Smile

Heel veel succes! Het gaat je echt lukken hoor, blijf daarin geloven Wink
Na een tijd zul je waarschijnlijk net als ik nouwelijks nog kunnen geloven dat hij eerst zo vreselijk bang en anders was Smile
Bericht Dinsdag 18 Oktober 2005 12:32 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Wat een ontroerend en mooi verhaal over Tommy...
Ik hou wel van happy endings Razz
Bericht Dinsdag 18 Oktober 2005 5:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Dus zet 'm op Angelina Exclamation
Bericht Dinsdag 18 Oktober 2005 5:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

nou angelina heel veel succes.
Ik vind tommy al een hooimeyer op zich.
Je hebt altijd geweldigge tips die eigenlijk heel simpel zijn maar waar je normaal niet op komt. Zoals krant in je mouw. Zo simpel maar wie komt daar nu op.(tommy natuurlijk wel hahhah)
Ga vooral door met tips geven.
Bericht Dinsdag 18 Oktober 2005 8:18 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Erg is dat geschreeuw he Tommy? Ik had nog nooit een grijsje echt horen schreeuwen totdat ik Jako hoorde schreeuwen. Ik was echt bang dat hij zo stikken, het klinkt namelijk ook een beetje gorgelend.. Sad

Ik vind het zo mooi om te lezen hoe Tommy zo opgeknapt is.. Smile Echt super..
En hoe je het hebt gedaan.. Smile

Ik denk dat jouw verhaal een paar hele goede tips in zich heeft voor Angelina.. Smile
Bericht Woensdag 19 Oktober 2005 12:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Jaaaa vreselijk, gaat door merg en been en het is erg moeilijk om net te doen of je t niet hoord en t je niks kan schelen Sad
Ik hoop echt dat je toch doorzet hoor angelina, ik vind het altijd zo jammer dat juist deze vogels vaak maar in hun kooi moeten blijven...de moed wordt vaak opgegeven, of er wordt gedacht dat het zielig is om er iets aan te doen. Sommigen zitten dus jaren nog net zo bang voor de wereld in hun kleine kooitje en anderen worden van hier naar daar gesleept en eindigen als kweek vogel. Sad

Ik ben echt blij dat bv Hooimeijer deze vogels wel een kans geeft en mensen daarbij helpt. Toen ik Tommy net had waren er nog best erg veel mensen die dachten dat je hem nooit tam zou krijgen Rolling Eyes Dikke onzin, ik kan hem nu bv zelfs met 2 handen pakken en mn neus tussen zn veren wrotten Laughing Ik ben dus niet voor wildvang, beslist niet, maar als je er 1 maal 1 hebt kun je er veel aan doen om zn leven weer erg leuk te maken. Ennnnnn...het is het bewijs dat handopfok voor een tamme vogel niet persee nodig is. Een natuurbroed (opgevoed door de ouders bij de kweker) kan net zo goed tam worden Very Happy
Bericht Woensdag 19 Oktober 2005 12:41 pm
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

wat een verhalen allemaal!!! en ik maar denken dat ik 't al moeilijk had met mijn Japie!!! valt dus allemaal wel mee!!

het belangrijkste wat ik van drs. Hooimeijer heb geleerd, is dat je je vogel NOOIT moet laten merken dat je bang bent, of iets zielig vindt!!! want dat gaan ze tegen je gebruiken!!!! ik heb 't aan de lijfe ondervonden!!
ik doe nu net alsof ik het niet zie als Japie ergens bang voor is...is zijn probleem!!! en als ik zie hoesnel japie is opgeknapt na mijn bezoek aan drs.Hooimeijer....hij is soms nog wel wat angstig ergens voor...dan laat ik hem lekker aan zijn lot over...en dan is die angst heeeeel snel weg hoor Wink

maar ook ik weet hoe grijsjes kunnen schreeuwen!!! heb er een gehoorbeschadiging aan over gehouden met die van mij! Laughing

maar nu schreeuwt japie helemaal nooit meer als ik hem wil laten opstappen...soms gromt en bromt hij nog wat, maar ook dat negeer ik, en ga gewoon verder alsof ik echt doof ben geworden...dan stopt hij er maar mee...want zijn gedrag wordt genegeerd, EN NIET BELOOND! en dan stapt hij maar op!!

misschien is het wel raadzaam als je er met onze hulp niet uitkomt Angelina om toch een keer naar Meppel af te reizen!!
ik heb er erg veel van geleerd...en ga zelfs 14 november voor mijn 2e consult met Japie heen!
je weet echt niet wat je overkomt...en hebt binnen 1 week al een andere vogel in huis!!!!

in 't ieder geval heel veel succes!!!!
Bericht Woensdag 19 Oktober 2005 2:12 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeanette, erg is dat he? Ze zijn zo slim, en ze gebruiken echt hun hele arsenaal tegen je!
(Zazu kan dat heel goed! Twisted Evil En ik blijf er in trappen, stom stom)

Geweldig om te horen hoe Japie nu zo is veranderd.. Manipuleren is een vak apart he? Smile
Bericht Vrijdag 21 Oktober 2005 10:14 am
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

inderdaad....een vak apart!!! ik wilde dat ik er net zo goed in was....zou 't leven een heeeeeel stuk gemakkelijker maken Laughing

maar 't blijft inderdaad best moeilijk om je er weinig van aan te trekken...want je bent o zo geneigd om ze zielig te vinden af en toe...maar ik kan nu al aardig toneel spelen, en net doen alsof 't mijn probleem helemaal niet is hoor Wink

misschien leren we ooit nog om slimmer dan onze gevederde vriendjes en vriendinnetjes te worden Confused

maar misschien blijven onze vogels ons daarom ook zo boeien! ze zijn heeeel anders dan een kat/hond/paard!!!
juist omdat ze zo slim zijn!! houden we zoveel van ze!

ik ben wel heel blij dat ik nu veel meer kan doen met Japie, maakt 't voor ons allemaal een stuk leuker en spannender allemaal...zondag gaat hij ook mee naar mijn moeder op de koffie!
leuk hoor zo'n "hond papegaai" die je overal mee naar toe neemt! Wink
Bericht Vrijdag 21 Oktober 2005 10:35 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh Jeanette.. Echt, je krijgt het zeker goed onder de knie.. Hooi zal ook telkens puntjes op de i blijven zetten.. En hier kan je ook ideetjes opdoen?
Ik leer trouwens ook nog steeds van Hooi.. Smile

Ik kan nog steeds niet goed manipuleren, niet goed genoeg voor Zazu.. Argh! Sad
(Het komt wel hoop ik)

Ik ben vooral geneigd toe te geven als mensen me aankijken, als Zazu weer eens ik paniek raakt.. Ik voel me dan een beetje een boeman. Moeilijk!

't Is al goed dat je er zo mee bezig bent! Smile En dat je resultaat ziet! Ik word soms wel eens moedeloos.. Sad

Ben benieuwd naar het uitje zondag.. Houd je ons op de hoogte? Smile
Bericht Vrijdag 21 Oktober 2005 10:49 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Ik ben vooral geneigd toe te geven als mensen me aankijken, als Zazu weer eens ik paniek raakt.. Ik voel me dan een beetje een boeman. Moeilijk!

Oejjjjj dit is voor mij heel herkenbaar Confused Stom is dat he? Dan word je gewoon onzeker door andere mensen en doe je ineens anders Rolling Eyes

Word jij soms moedeloos Fluffy? Waarom joh Sad
Bericht Vrijdag 21 Oktober 2005 12:57 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:51 am
  Berichten van afgelopen: