arme chiqui
ik had het niet in de gaten. gisterenavond hing ze al boven in de kooi met haar kop dicht bij de muur en ik dacht dat ze dat voor de lol deed.
vanmorgen hing ze er weer, of nog. ik had het niet gemerkt. ik kon haar zelfs aaien.
maar ze bewoog zich niet van de plek.
toen pas kreeg ik in de gaten dat ze daar vast hing en niet meer los kon komen.
net tussen de muur en daar waar wij het gaas hebben vast gemaakt. ze had haar snavel in een kleine opening gehaakt en kreeg hem niet meer los. wrikken aan de snavel hielp niet echt en zij begon al wat te krijsen.
uiteindelijk ben ik de kooi in gegaan en heb haar van binnen kunnen ondersteunen terwijl mijn man haar van buiten af los kon krijgen en ze eindelijk weer haar kop er uit kon trekken.
arme chiqui, de hele nacht daar te hangen en geen woord te zeggen. ik vond het al zo vreemd dat ze zo stil was, terwijl ze altijd zo vrolijk kletst.
ze was daarna nog een beetje van slag af maar nicky nam het moment waar om haar veertjes wat te schikken en haar op haar gemak te stellen.
pffff is gelukkig nog goed afgelopen.
Jeetje, dat is schrikken wanneer je bemerkt dat ze vast hangt.
Gelukkig hebben jullie haar zonder schade los kunnen krijgen.
Wat kunnen ze zichzelf af en toe toch in problemen brengen.
Een dikke knuffel voor de arme schat En voor jou....voor de schrik
O mijn God. Dat ze dan ook niet schreeuwde of zo, de arme drommel. Gelukkig is het goed afgelopen en kan ze nu bekomen van haar vervelende ervaring, en jullie ook.
Dinsdag 10 November 2009 8:59 am
alexandraatje Kamikaze piloot
ze was heel stil, dat viel me zo op. ze zei geen woord. en dat terwijl ze altijd zo uitbundig is. ik zag al hele drama's voor me dat we de hele kooi uit elkaar moesten gaan halen etc, maar dat hoefde gelukkig niet. alles is prima afgelopen.
Dinsdag 10 November 2009 10:49 am
ellenparrot Ervaren vlieger
Re: arme chiqui
oh.. wat rot zoiets!! gelukkig goed afgelopen. Ik heb het ooit met Tommy aan de hand gehad met een speeltje met zo'n ring eraan (je weet wel... zo'n sleutelhanger ring). Hij zat de hele avond toen ik visite had maar vlak tegen het speeltje aan en ik dacht nog.. sjonge.. wat isie rustig. Visite was weg.. en nóg zat Tommy zo. Ik wilde hem laten opstappen en toen pas zag ik dat die ring een stukje door zijn snavel heen zat!! allemaal bloed en wat een gedoe om hem los te krijgen want juist dán gaan ze panieken.. maar voorkomen kan je zoiets nooit.. soms kunnen ze van die stomme dingen uithalen he! sterkte hoor met je grijze kippie.
Dinsdag 10 November 2009 5:48 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
chiqui was helemaal ok hoor toen we thuis kwamen. ze zat vrolijk te fluiten en te kletsen en nicky op stang te jagen, dus alles is weer goed. haar snavel wat bekrast van het klemmen maar verder geen problemen.
Woensdag 11 November 2009 7:59 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:51 am