|
|
|
mel
Beginnende vlieger
Ik moet maandag terug bellen naar hem, hij gaat Zazoe onderzoeken en hoopt dan de oorzaak te kunnen vinden
Bedankt voor jullie lieve reacties. |
Vrijdag 2 Januari 2009 5:02 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by mel
Hey Sue,
Zazoe is nog maar 4 maandjes .
Hoe is het met jouw Zazu?
Zazu kon dus waarschijnlijk nog niet zo goed zelfstandig eten. Sorry ik dacht dat Zazu ouder was??
Heel veel sterkte met het verlies van Zazoe.  |
Vrijdag 2 Januari 2009 5:03 pm |
|
|
kira07
Beginnende vlieger
ook van mij heel veel sterkte ik denk dat het een goede beslissing was omdat zazoe nu echt aan het lijden was  |
Zondag 4 Januari 2009 7:21 pm |
|
|
|
|
mel
Beginnende vlieger
|
|
|
Hallo allemaal,
Er is opeens weer heel veel gebeurd .
Allereerst: Iedereen bedankt voor de lieve reacties op het overlijden van Zazoe en natuurlijk de tips die ik van iedereen heb gekregen toen Zazoe ziek was.
Vanmorgen heb ik naar de dierenarts terug gebeld en Zazoe had een schimmel infectie in zijn longen, de DA zei dat hij hier alsnog nix aan had kunnen doen, omdat hier geen goede medicatie voor bestaat.
Ik had afgesproken met mijn vriend dat ik vandaag naar de winkel zou terug gaan, om wat afspraken te kunnen maken. We hadden Zazoe nog maar een weekje toen hij al zo ziek werd, dus ik vond eigenlijk dat ze me wel op een of andere manier tegemoet konden komen, door bijvoorbeeld de dierenarstkosten te betalen of een deel van mijn geld terug geven of iets in die richting. Het gaat natuurlijk niet om 10 euro he... De dierenarts uit Hulst zou de winkel ook inlichten, want dat is dezelfde dierenarts als de winkel heeft en hij kent de baas ook goed.
Dus redelijk zenuwachtig ging ik de winkel in, want ik had verwacht dat ik zou moeten praten als brugman om iets van mijn geld terug te zien.
Toen ik de situatie uitlegde wist hij direct om welke papegaai of het ging, want de DA had hem al gebeld.
Hij liep de winkel in, naar 2 grijze roodstaarten en zei tegen me: Kies er maar 1 uit .
Ik was zo verbaasd dat ik heb gevraagd: Mag ik er nu gewoon 1 meenemen , waarop hij antwoordde, ja natuurlijk, ik wil dat je een gezonde papegaai krijgt.
Ergens was ik wel aan het twijfelen, omdat Zazoe nog maar net overleden is natuurlijk, maar aan de andere kant, als je een andere papegaai mag uitkiezen! En in de toekomst was er toch wel weer een papegaai bijgekomen. Bovendien zaten er nu grijze roodstaarten, en dat is echt de papegaai die ik wil hebben.
Ik heb natuurlijk de leukste uitgekozen en meegenomen...
Nu al merk ik veel verschil, deze ( ja het beestje is nog naamloos, maar omdat ze denken dat het een vrouwtje is, ga ik haar waarschijnlijk Jane noemen, maar dat moet nog even in overleg met mijn vriend )
is nu al veel meer aan het rondscharrelen in de kooi, wat Zazoe helemaal niet deed.
Het is allemaal heel vlug gegaan, en het is echt niet zo dat (waarschijnlijk) Jane, vervanging moet worden voor Zazoe, want we hebben echt nog wel verdriet om Zazoe, maar als je een andere mag uitkiezen...
Groetjes Mel |
Maandag 5 Januari 2009 5:19 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Zo moet je het ook niet zien. Er is geen enkele vogel die Zazoe kan vervangen... maar wel eentje die je kan helpen genezen van de pijn en verdriet om het verlies. |
Maandag 5 Januari 2009 5:33 pm |
|
|
mel
Beginnende vlieger
Ja, Zazoe zal gewoon altijd bij ons blijven, hij was zo lief en zachtaardig!
Maar ik ben wel erg verbaasd dat ik gewoon een nieuwe papegaai meekreeg, dat had ik echt nooit, maar dan ook nooit verwacht!
Er bestaan gelukkig nog eerlijke verkopers...  |
Maandag 5 Januari 2009 5:47 pm |
|
|
|
|
kira07
Beginnende vlieger
he wat leuk ja natuurlijk kan geen enkele vogel zazoe vervangen maar dit is natuurlijk ook wel erg leuk
misschien een brutale vraag maar waar heb je zazoe gekocht?  |
Maandag 5 Januari 2009 7:34 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hoihoi, Shi heeft gelijk. Zo mag je het niet bekijken. Je voelt in je bericht dat je wat schrik hebt voor de reacties maar waarom? Jullie hebben gedaan wat je kon voor Zazoe, meer kon je gewoonweg niet en dan heb je hem ook nog eens, wanneer het niet anders kon, niet langer laten afzien. Daar is echt veel moed voor nodig hoor. En natuurlijk heb je nog verdriet, dat is normaal maar dat wil niet zeggen dat je geen nieuwe gaai mocht hebben, toch? Jullie verdienen het geluk want jullie zorgen goed voor ze en ze hebben de verzorging die nodig is.
Het is inderdaad wel netjes van de winkel dat ze dat gedaan hebben, echt goed. En ik kan je geen ongelijk geven want ook al nam je geen andere, helaas, Zazoe kwam niet terug. Jullie moeten verder, hoe dan ook en waarom dan niet samen met die lieverd die je nu hebt. Dit is weer een gaaitje die een leuke thuis heeft gevonden. Gefeliciteerd  |
Maandag 5 Januari 2009 9:01 pm |
|
|
mel
Beginnende vlieger
Hoi Sarah,
Ik had inderdaad wat schrik voor reacties, ik was bang dat het zo zou overkomen dat ik maar snel een andere papegaai zou willen ofzo .
Terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is, we hadden liever gezien dat Zazoe nog levend was.
We hebben heel veel geluk gehad dat de winkel ons een nieuwe papegaai wilde aanbieden!
Ik had er zelf vanmorgen in de winkel ook een beetje een raar gevoel over, Zazoe is nog maar net dood, en dat hebben we al een ander...
Maar ik ben nu natuurlijk heel blij met onze nieuwe papegaai, ze heeft trouwens toch nog de naam Jane gekregen .
Kira: Das geen brutale vraag hoor , ik heb Zazoe in Wachtebeke (Belgie )gekocht, het Vogelparadijs heet het.
Groetjes Mel |
Maandag 5 Januari 2009 10:53 pm |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Geen zorgen Mel, we begrijpen dat Waarschijnlijk Jane geen vervanging voor Zazoe is. Maar hopelijk kan zij het verdriet een beetje verzachten. |
Dinsdag 6 Januari 2009 8:37 am |
|
|
esjo
Moderator

Wat ontzettend fijn dat ze in de winkel in het geheel niet moeilijk deden en je zo een andere mocht uitzoeken.
En natuurlijk vergeten jullie Zazoe daar niet mee.
En (waarschijnlijk) Jane zal altijd jullie tweede papegaai zijn.
Ik hoop dat jullie heel veel plezier met Jane gaan hebben  |
Zondag 11 Januari 2009 12:26 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Ik sluit me aan bij wat er gezegd is. Jullie hebben echt alles voor Zazoe gedaan wat jullie konden. Naderhand is ook vastgesteld dat jullie niets hadden kunnen doen..
Zazoe is niet te vervangen maar dat is volgens mij ook niet de bedoeling. Een grijsje is een hele andere vogel.
Ik vind het trouwens hartstikke netjes van de winkel!!! Petje af, want niet veel winkels zouden op een dusdanige manier reageren.
Hoe heet de winkel als ik vragen mag?
PS Gefeliciteerd met de thuiskomst van jullie grijze kindje. |
Zondag 11 Januari 2009 9:20 am |
|
|
|
|
mel
Beginnende vlieger
Hoi hoi,
Met Jane gaat alles goed , ze begint het al aardig te wennen bij ons gelukkig . Wel zeg ik af en toe per ongeluk Zazoe tegen Jane .
De winkel waar we Zazoe hebben gekocht is in Wachtebeke ( Belgie) en heet het Vogelparadijs, Philip van der Meul geloof ik.
Een aardig man, en het ziet er daar ook altijd schoon uit!
Zodra ik wat meer tijd heb, zal ik even foto's in mijn album zetten.
Groetjes Mel |
Zondag 11 Januari 2009 5:18 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
quote:
Originally posted by mel
Wel zeg ik af en toe per ongeluk Zazoe tegen Jane
Da's ook niet zo raar het is allemaal heel snel gegaan...
Ik noem nu nog Tas af en toe met de naam van zijn ouder broertje zie daar, want de Edel en de Inka lijken spre-kend op elkaar .
(Moet zeggen dat het gebeurt alleen als hij bijzonder stout is en ik zodanig 'buiten mezelf' raak dat het enige wat ik nog weet dat het geen Aswan is, en dan glipt er soms net het verkeerde naam tussenuit. Ja, en dan ben ik weer direct bij )
Maargoed. Geniet van de kleine, en hoe je eraan toe komt, plaats ook wat foto's voor ons  |
Zondag 11 Januari 2009 5:27 pm |
|
|
esjo
Moderator

Fijn dat ze al begint te wennen.
Ben erg benieuwd naar de foto's
En dat vergissen in naam is helemaal niet vreemd hoor.  |
Zondag 11 Januari 2009 7:10 pm |
|
|
|