baby grijze roodstaart

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja, ik wacht ook altijd met smart op de filmpjes van Leia....word wel weer eens tijd, vind je ook niet? Razz Laughing
Bericht Maandag 2 Maart 2009 12:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Ohoh, ik heb volgens mij teveel gezegd Surprised
Het gaat hartstikke goed met Leia, ik probeer dr alleen aan de palmnoten(olie) te helpen (was het enige advies van de VA al een hele tijd geleden) maar madame moet dr niks van hebben. Ze eet keurig dr pallets ZONDER olie en de rest laat ze gewoon liggen Twisted Evil. Het gaat best goed met het trainen ook ze kan ondertussen rood en blauw uit elkaar houden en ze heeft de karatetrap weer terug ipv alleen de vleugel omhoog.
Enne tja heb wel plannen maar dat gaat denk ik nog wel even duren, mn ouders willen nog niet echt een 2de papegaai in huis, dus nog 2 jaartjes wachten.
Bericht Dinsdag 3 Maart 2009 8:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Teveel gezegd? Je herinnert ons aan ZEER belangrijke dingen! Laughing
Wat raar dat ze totaal niet van palmnotenolie houdt. Welke heb je? Ik heb gemerkt dat er nogal wat verschil zit in de soorten. Sommige smaken heel vies (naar nasi ofzo) maar de olie die ik nu heb is vrij neutraal en die vinden ze dan ook heel erg lekker.
Rood en blauw onderscheiden is volgens mij best lastig! Vooral als het een beetje schemerig is. (Ik weet niet hoe goed gaaien de kleuren zien?)
Bericht Woensdag 4 Maart 2009 7:22 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Zover ik weet kunnen vogels zeer goed kleuren onderscheiden, veel beter dan dat mensen dat kunnen. Er staat hier nog een stukje die dat uitlegd: http://www.webexhibits.org/causesofcolor/17B.html.
Leia krijg palmnotenolie uit een bruin flesje, geen idee welk merk het is er staat ook niks op, welk merk heb jij dan kan ik die eens gaan proberen.
Bericht Woensdag 4 Maart 2009 12:22 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Op dit moment heb ik die van dieca eens gekocht. Moet wel zeggen dat ik ze het nog nooit eerder gaf. Ze zijn er allebei vies van. Sta ik hier met mijn olie Confused . In de winkel vertelden ze me dat ik er gewoon wat moest uitscheppen en kon aanbieden op een lepeltje of in hun bakje doen, maar geen succes
Bericht Woensdag 4 Maart 2009 12:46 pm
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Olie gewoon wat verwarmen onder de kraan ofzo...

Als het vloeibaar is, kan je het mengen met voer.
Ik doe het door de groente, fruit, ze vind het inmiddels lekker!

Je kan bv. ook pallets vermalen, papje maken, gemengd met de olie...
Bericht Donderdag 5 Maart 2009 10:25 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

O, dan kan ik het eventueel ook als het wat vloeibaarder is in een voederspuitje doen zoals ik ze pap heb gegeven?
Dat zouden ze misschien wel nog aannemen op die manier.
Bericht Donderdag 5 Maart 2009 12:25 pm
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Zo zou het ook kunnen. Als ik het Bobbie zo geef ipv. gemengd met wat voer, moet ze het ook niet.

Je kan de olie door alles heen mengen, als ze de smaak eenmaal te 'pakken' hebben, zijn ze niet meer te houden (Bobbie dan) Very Happy
Bericht Donderdag 5 Maart 2009 12:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahahahha, heb het daarnet geprobeerd zoals ik voorstelde, hahaha, ze gingen lopen na het geproefd te hebben. Morgen ff door de zaden doen, pellets geef ik liever zo, als ze dan hun zaadjes niet willen dan eten ze toch hoe dan ook hun pellets. Jos heeft trouwens een olie plek langs zijn snavel, hahahaha, mijn knoeiertje
Bericht Donderdag 5 Maart 2009 2:55 pm
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Ik meng de olie al door dr pellets heen, maar dan eet ze keurig de pellets waar niks op zit op Confused
Bericht Donderdag 5 Maart 2009 5:22 pm
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Je zou de pallets fijn kunnen maken, en er met een klein beetje water een papje maken waar de olie doorheen zit. (hoe noem je dat, rillen?)

Als je daar een paar balletjes van draait, kan je ze zo geven. (ook leuk als beloning)
Ik geef de olie zelf, gemengd door de groente of fruit, bonen, niet door de pallets.

Bobbie had in het begin ook zo'n reactie,zo,zo,dit moet ik niet.

Inmiddels is ze er zo gek op, dat elke palmnoot die k aanbied binnen 15 minuten opgekauwd op de grond ligt Cool

Eten ze bij jullie wel palmnoten, of laten ze die ook staan?
Bericht Donderdag 5 Maart 2009 5:42 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

hmm, denk toch eerlijk gezegd dat ik met de zaadjes ga beginnen om te proberen want ons grijsje is in elk geval een moeilijk mannetje op gebied van eten.
Bericht Donderdag 5 Maart 2009 9:00 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:52 am
  Berichten van afgelopen: