baby wil geen pap meer eten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
mylady
Eitje

baby wil geen pap meer eten  Reageer met quote  

Hallo , ik heb een grijze roodstaart van 10 weken die ineens geen pap meer wil eten.
Het eerste hapje gaat schrokkerig zoals het een babyvogel betaamd, maar het 2e hapje wordt al dwingen. Vannacht toch wat er in gekregen, maar vanochtend weer een ramp! Hij moet toch sterven van de honger na 8 uur?
Nou heb ik wel nutribird door de cede pap die ik nog had ,gemengd omdat ik de cede niet kon krijgen, zou dat het kunnen zijn? Dat hij nutribird niet lekker vind? Hij eet wel wat wortel overdag,
Wie heeft advies?
Bericht Woensdag 31 Maart 2010 10:00 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk je hem eens wat "vast voedsel" mag gaan aanbieden, misschien is hij al van plan om het zelf te gaan doen. Probeer het maar eens.

Indien je je echt teveel zorgen maakt en het gewicht is ondermaats (het gewicht is echt van uiterst belang bij een jonge vogel en kan je het best elke dag nog bijhouden) dan kan je beter een vogelarts raadplegen.
Bericht Woensdag 31 Maart 2010 10:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nooit wisselen van papvoeding - dat kan heel goed de reden zijn.
Probeer echt aan de cede te komen (boerenbond, welkoop winkels, pet's place, dier allín)

Je kunt hem zoals Sarah aangeeft ook wat vast voer (groente, fruit, trosgierst, pellets, zaden) aanbiedden.
Op hoeveel voedingen zat je nog?

Ik weet eigenlijk niet met hoeveel weken grijsje gaan vliegen - dan zullen ze ook vasten ofwel slecht willen eten. Maar 10 weken lijkt me echt te jong om vooral ook het ontbijt over te slaan.
Bericht Woensdag 31 Maart 2010 10:48 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Grijsjes doen het heel goed op scenic handweaning pellets.

BEetje laten wellen en ze slikken (als ze gewend zijn) zo de pellets naar binnen. Tevens bied je ze ook droog aan. Zo is je gaai snel zelfstandig en eet hij pellets.

Hoe wen je je gaai aan de scenic: pellets helemaal laten wellen in gekookt water dan een papje maken en met lepeltje voeden, als hij gewend is slurpt hij ze zo op. meer info staat vast op de scenic site.

cede ben ik totaal geen voorstander van en zeker niet voor een grijsje gezien de hoeveelheid eivoer die je erdoor moet gaan mengen.

succes
Bericht Woensdag 31 Maart 2010 3:54 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:52 am
  Berichten van afgelopen: