Baco, onze nieuwe grijze roodstaart...ik wil dit goed aanpak

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
rouffio
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

dank je;) altijd fijn om te weten. Het is wel een eigenwijsje hoor!!
door de kooi heen pakt hij alles aan wat ik hem toestop,
dan ga ik in de kooi oefenen...dan eet hij nog wel uit mijn hand maar is er een beetje huiverig voor.
kom ik dichterbij met mijn hand deinst hij achteruit. eten doet hij wel uit de hand..maar opstappen is volledig nieuw voor hem denk ik.

ook als hij op zijn kooi zit stapt hij niet op, maar soms vliegt hij of op de bank of devoileren van de valkjes en dan stapt hij zonder proleem op.

volgende week halen we een kleiner standaard, dan ga ik kijken of ik in de badkamer kan trainen met hem...daar is minder afleiding en is hij misschien minder zeker.

is het wel verstandig om hem los te laten zolang hij niet opstapt op commando???
Bericht Maandag 17 November 2008 9:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat het vooral slim is, zoals je zegt om hem mee te nemen naar een andere ruimte als dat gaat. Op zijn eigen kooi is hij gewend, hij kent die plaats en voelt zich daar stoerder. Kan goed zijn dat hij na het trainen, een tijdje, op een voor hem vreemde plaats heel snel bij gaat leren en dan kan je het ook zien dat het vaak sneller gaat dat hij ook van zijn eigen kooi gaat opstappen. Vaak is, de "vreemde" plaats de ideale trainplaats. Heb onze Jos eigenlijk altijd op tafel gezet en daar geleerd, nu stapt hij prima op van zijn kooi of gelijk waar, heeft ook een tijd geduurd hoor en moet zeggen dat hij me nog wel vaker heeft willen uitdagen maar ff groter maken dan dan hij is en was opgelost. Daarom kan het goed zijn dat de kleine standaard en een andere plaats een hele goede oplossing kunnen zijn. Zeker proberen. Wink
Bericht Maandag 17 November 2008 10:03 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
rouffio
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

thanks, dan gaan we dat doen
heb er al een op een site gevonden, dus volgende week het standaard ophalen.
Bericht Woensdag 19 November 2008 2:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:52 am
  Berichten van afgelopen: