|
|
|
speder
Eitje
| badje voor Wacko |
|
|
omdat Wacko zijn drinkbakje gebruikt om in te baden (ziet er echt grappig uit in z'n klein bakje) heb ik besloten om een badje voor Wacko te maken. Om er een te kopen vond ik ze wel erg prijzig, nu heb ik een mal van een badje gemaakt van roofmate. Dit wil ik lamineren met glasweefsel (i.c.m. epoxy hars)
Mijn vraag is of jullie denken dat dit stevig genoeg is voor een grijsje, wegens hun grote snavel. Aangezien epoxy ongezond kan zijn (voornamelijk als je er alergisch voor blijkt te zijn)
Op zich is het wel heel stevig, maar ik ben bang dat Wacko er misschien iets vanaf kan schrapen ofzow. En wat voor verven zijn verantwoord om te gebruiken om dingen te verven voor een grijsje? |
Dinsdag 3 Februari 2009 1:54 pm |
|
|
speder
Eitje
Weet iemand ook of pvc schadelijk is voor grijsjes?
Ik had een leuk speeltje gemaakt: pvc buis, boven en onderkant dicht, erin een trosgiert en in de buis een paar gaatjes. Hier was ze uren mee bezig tot ik het weghaalde omdat ik zag dat ze het speeltje kapot maakte. Ik vind het niet erg dat ze het kapot maakt (graag zelfs, is ze lekker druk bezig), maar ik ben bang dat ze iets binnen krijgt wat slecht voor der is.
Dus is pvc schadelijk voor grijsjes? |
Dinsdag 3 Februari 2009 2:10 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Kun je niet beter een (oude) rvs pan nemen voor je gaai als bad?
Ik zou geen risicos nemen met dat soort materiaal Je kunt t bad ook niet zomaar verven
Tsja en PVC..sommigen gebruiken het, maar of t gezond is?
Kijk hier maar voor meer info:
http://www.pvcinfo.nl/download.....Beleid.pdf
pagina 17 en verder |
Dinsdag 3 Februari 2009 2:24 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: badje voor Wacko |
|
|
Ehmmm wat is dat? Roofmate? Ik zou eerlijk gezegd voor iets van rvs gaan of anders een zware hondenbak van porcelein? |
Dinsdag 3 Februari 2009 7:31 pm |
|
|
speder
Eitje
Ten eerste bedankt voor de reacties al, en zo snel.
Roofmate is een kunststof in en schuim vorm. Het is zeer ligt van gewicht en licht blauw van kleur, beter bekend als isolatieschuim.
De scheikundige benaming voor roofmate is: polystyreen.
Het was de bedoeling om het badje in de deuropening te hangen, zodat ze ook binnen kan baden. Ik ga dan maar proberen iets van aluminium te maken.
Maar weet iemand wat er niet in de lak/verf mag zitten? Uiteraard hoef ik het niet op te leuken met een kleurtje, maar als het kan doe ik het graag. Ook omdat ik weet dat het moet kunnen  |
Dinsdag 3 Februari 2009 7:44 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ik zou toch maar een bak kopen. Verf is zowiezo geen goed plan  |
Dinsdag 3 Februari 2009 9:52 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ehmmm ik zou het niet doen. (Het verven) Ik vind het behoorlijk link omdat verf meestal niet zo heel erg veilig is voor vogels. Als het dan gaat bladderen of reageren met het water is Leiden in last.  |
Woensdag 4 Februari 2009 6:15 am |
|
|
Windkracht13
Vlieger
Waarom koop je er niet zo 1, voor die 4 tientjes zou ik het risico niet (willen) nemen...
http://www.lorreco.nl/catalog/.....=0&y=0
Met een beetje zoeken, is die goedkoper te krijgen. |
Woensdag 4 Februari 2009 2:39 pm |
|
|
|
|
speder
Eitje
Het gaat me niet alleen om het geld, ik maak gewoon graag dingen
Ik ga het risico ook niet nemen, maar ik ga nog maar meer ontwerpen bedenken met verschillende materialen (en zonder verg ) |
Woensdag 4 Februari 2009 5:30 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm even denken.. Zou je anders geen leuke speeltjes willen maken? Daar maak je 'm vast super gelukkig mee! |
Woensdag 4 Februari 2009 5:32 pm |
|
|
Tiny-M
Beginnende vlieger
Ik heb zelf gewoon een ondiepe keramieke bak gekocht. Heb je voor een paar euro bij de Xenos.
Helaas blijft hier de drinkbak favoriet. (zet dr dan wel gelijk onder de douche) Nu heb ik er maar houtsnippers ingedaan, dat is wel een groot succes. |
Woensdag 4 Februari 2009 10:22 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Heb je er houtsnippers in gedaan? Zodat ze naar eten kunnen zoeken?  |
Donderdag 5 Februari 2009 7:17 am |
|
|