|
|
|
Kromsnavelkortpootreigâh
Fladderaar
Keoki hier, is panisch voor stokken, dus zijn zitstokken moet ik niet laten zien, want dan is het grommen geblazen. De stok van de bezem, enz.
zo ook wilgentakjes.... dan gaat hij tekeer!!!!
Maar nou heb ik liever dat hij die wilgetakjes aan gort bijt, dan mijn vingers.
Dus gezorgd dat er gewoon op de bodem zo'n stokje lag. hij liep er wel langs, maar deed er niks mee.
Laatst een vers wilgentakje gepakt, ff in de pindakaas gedipt...
Dilemma: eng stokje, maar heeeeel lekker spul erop.
Grommend zat ie te snoepen. toch maar wel... maar duidelijk onder protest...
gniffel... |
Zaterdag 3 Maart 2007 1:37 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Argh, wat naar dat hij bang is voor stokken! Hoe gaat het als je stokken in z'n kooi stopt als hij in een andere kamer wacht? Zodat hij niet ziet dat je de stokken erin stopt?
Dat ging bij Misty namelijk heel goed. Ik weet niet of het bij andere vogels werkt?
Goed dat hij z'n angst overwon en tóch de pindakaas aanviel!  |
Zaterdag 3 Maart 2007 2:05 pm |
|
|
Kromsnavelkortpootreigâh
Fladderaar
|
|
|
iedere avond mag hij los.
hij heeft een jockkooi, en die doe je aan de bovenkant open, en daar klem je dus een stok dan tussen. op die manier is hij er al aardig aan gewend.
(vorige eigenaren sloegen met stok tegen de kooi, en richting hem, wanneer ze vonden dat hij teveel lawaai maakte. eerlijk, hij kan ook goed op je zenuwen werken, maar slaan met een stok is niet MIJN aanpak. verklaart wel zijn angst, en gelukkig weet ik waar deze angst vandaan komt, geeft mij de kans er rekening mee te houden)
Hij gromt nu niet meer wanneer ik de stok tussen de bovenkant van de kooi klem, en ook niet wanneer ik hem er weer weghaal.
dat gaat op zich echt wel beter, die stok hoort er nou eenmaal bij lijkt nu hij te snappen.
de vorige eigenaren hebben m 3 maanden gehad... nou weet ik niet van daarvoor, maar ik weet wel wat een boel ellende je kan aanrichten in 3 maanden. (ik weet wel hoe de vorige eigenaren met m omsprongen).
Ik heb begrip voor zijn angst, maar soms kan je niet om die enge dingen heen, en dus kies ik voor voorzichtige confrontatie, zodat ie eraan kan wennen, en dat hele panische wat kan slijten.
Net als nieuw speelgoed, PANIEK... en dan zeggen ze dat je wel moet afwisselen, want anders slaat de verveling toe.
wat dat betreft is dit gaaitje erg structuurgevoelig, en wanneer ik het in mijn hoofd haal nieuw speelgoed op te hangen, dan heb ik minstens 1 week straf (en dan bedoel ik dus echt straf, in de zin van bijten en aanvallen) en een hele ongelukkige vogel.
K had m misschien beter n'rootje kunnen noemen.... |
Zaterdag 3 Maart 2007 2:31 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ik heb in je andere topic gereageerd, maar ik denk dat je mss te veel rekening met zn angst houdt? Als dat hem eeuwig bang voor stokken moet maken dan zou Tommy voor heel veel dingen bang moeten zijn? Maar ik kan hem met 2 handen pakken en zelfs zonder erge paniek in een visnet stoppen als ik wil en allemaal andere gekke dingen waarvan je zou denken dat een wildvang vogel bang voor zou moeten zijn.
Blijf confronteren, om mijn part wissel je juist iedere dag een paar dingetjes en overdrijf zn angst zelf niet . Ik denk dat hij je aardig voor de gek zit te houden  |
Zaterdag 3 Maart 2007 3:20 pm |
|
|
|
|
Kromsnavelkortpootreigâh
Fladderaar
zie mijn reactie in die andere topic.... |
Zaterdag 3 Maart 2007 3:49 pm |
|
|
|