Bij de VA

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Remco
Vlieger

Bij de VA  Reageer met quote  

Leia en ik zijn vandaag bij de VA geweest en ik ben een beetje met gemengde gevoelens teruggekomen. Leia is in ieder geval gewiekt, ze is nu heel zielig (zo kijk en doet ze nu) maar dat trekt hopelijk weer bij. De veren die ze had afgebeten is waarschijnelijk een ongelukje geweest en dat het verder niet erg was ofzo. Leia was ook op gewicht en zag er gezond uit, ook is er even een ontlasting onderzoekje gedaan waarvan ik morgen de uitslag krijg. Alleen ze moest over op pallet voer ipv zaad, want de VA zei dat ze anders waarschijnelijk over lange termijn te weinig vitamines binnenkreeg, maar mijn kweker had gezegd dat ik dat absoluut niet moest doen omdat ze dan vaker gaan plukken, dus een twijfel puntje. Verder moest ik aan haar gedrag gaan werken, omdat ze beet en op mijn schouder mag zitten. De DVD van hooi heb ik meegekregen om te lenen.
Ik heb nu de eerste 2 stukken al gekeken. Hier zal ik zeker aan gaan werken want ik vind het zelf ook belangrijk dat ze goed wordt opgevoed.
Daarnaast werd mij verteld dat ik een aparte nachtkooi moest hebben en ik haar niet in haar kooi mocht laten zitten en dat haar kooi te groot was.
Zelf heb ik mijn twijfels over die laatste 2 punten. Al met al ben ik best te vrede maar het heeft ook de nodige vraagtekens opgeroepen, maar ik vond haar wel een hele aardige arts (PJ kindermans uit vlaardingen).
Bericht Maandag 29 Oktober 2007 9:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Bij de VA  Reageer met quote  

Hoi Remco.. Probeer Leia niet al te zielig te vinden, want dat kunnen ze heerlijk uitbuiten. Ze zijn zó uitgekookt!
Heb je al pellets uitgekozen? Of heb je pellets meegekregen?

In wat voor verband heeft je kweker plukken genoemd? Door de pellets? Of door de extra vitaminen? Da's volgens mij niet waar hoor.

Het lijkt mij sterk dat haar kooi te groot is hoor. Wat wil je anders?
Een grote klimboom?
Als je een slaapkooi kan krijgen, dan zou ik het doen maar als je er geen plek voor hebt dan is dat even jammer.. Wink
Bericht Maandag 29 Oktober 2007 9:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Ik wil zelf denk ik voor de Ecobird pellets gaan, voordat ik bij mn kweker was geweest wou ik deze al gaan halen eigenlijk, maar ben toen toch maar met zaad begonnen. De drie staartveren zijn waarschijnelijk per ongeluk afgebeten volgens de VA. Ik probeer ook normaal te doen tegen Leia, maar sinds ze thuis is eet ze bijna niet meer, ze maakt geen geluid meer en ze zit alleen nog maar op stok. Vandaar dat ze er zielig uit ziet. Ik ga morgen bellen naar de VA voor de uitslag van het onderzoek en gelijk even vragen of het normaal is dat ze niet meer eet.
Bericht Dinsdag 30 Oktober 2007 6:40 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is Leia een makkelijke eter? Ja toch? Dan moet het geen probleem zijn om haar op de eco te krijgen.. Smile
Eet ze nu nog steeds niet? Houdt ze je voor de gek? Weet je haar gewicht? (Wat ze eerst woog) En wat ze nu weegt?
Bericht Woensdag 31 Oktober 2007 10:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Vandaag heb ik contact gehad met de VA maar waarschijnelijk is het niet goed met Leia. Haar ontlasting was verder ok en het enige wat er uit voortkwam is dat ze over moet op pallets, maar omdat ze bijna niet meer gegeten heeft is ze ondertussen 40 gram afgevallen en ze wil absoluut niet eten, ook pap niet. Dus morgen ga ik maar weer langs.
Bericht Donderdag 1 November 2007 5:14 pm
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Daarnet maar met Leia langs geweest want ze at echt helemaal niks.
Ze moet daar nu blijven en waarschijnelijk het hele weekend.
Morgen krijg ik meer te horen.
Bericht Donderdag 1 November 2007 7:47 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

oh dat is balen dat het niet zo goed gaat met dr en ook dat ze moet blijven hoop dat ze dr daar aan het eten krijgen.
sterkte Troosten
Bericht Donderdag 1 November 2007 8:21 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat erg Remco!! Shocked Shocked Schrik hier een beetje van. Ik dacht dat ze misschien wel stiekem zou eten, maar dus niet.
Heel veel sterkte en houd ons aub op de hoogte..
Bericht Donderdag 1 November 2007 10:28 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh, Remco, wat erg joh. Weet je al wat meer. Hoe gaat het nu met Leia?
Sterkte !!!!1
Bericht Zaterdag 3 November 2007 1:42 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Remco.. Heb je al iets gehoord over Leia?
Bericht Zondag 4 November 2007 9:55 pm
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Ik ben vandaag weer langs geweest. Afgelopen weekend is ze daar gebleven maar ze eet nog steeds niet zelfstandig, er zit wel vooruitgang in maar de VA wou liever dat ze nog even bleef. Heb haar heel erg gemist dit weekend en nu moet ze er nog langer blijven Crying or Very sad maar daar zit ze wel het beste. Even door de zure appel heen bijten. Vandaag heeft ze een tijd bij me gezeten en een beetje geknabbelt aan wat voer, maar nog niet echt gegeten (ik heb meer op dan haar). Dus ik hoop maar dat het snel goed komt.
Bericht Maandag 5 November 2007 2:16 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

aah dat is vervelend zeg dat ze nog moet blijven maar idd wat je zelf ook zegt ze zit daar nu het beste.
begrijp dat je dr mist dat zou ik ook hebben
ik zal voor je duimen dat ze snel gaat eten en weer lekker naar huis mag!!
sterkte ermee Troosten
Bericht Maandag 5 November 2007 2:20 pm
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Ahhh, balen zeg.
Ik heb even gemist hoe oud je grijsje is. Is ie nog jong?

Ik hoop dat ie snel de oren van je hoofd eet.

Sterkte ermee.
Bericht Maandag 5 November 2007 2:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Ze is nu 6½ maand oud
Bericht Maandag 5 November 2007 7:54 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ah nee wat sneu.. Sad Hebben ze al enig idee wat het kan zijn?
Of tasten ze nog in het duister?
Sterkte Remco.. Sad En beterschap voor Leia.
Bericht Woensdag 7 November 2007 9:00 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:55 am
  Berichten van afgelopen: