bijten in tuigje

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
lindserke
Kuikentje

bijten in tuigje  Reageer met quote  

hellow allemaal!

ik heb deze week een lang verwacht pakje toegekregen, namelijk een tuigje voor mijne Coco Smile ik ben er zo blij mee... alleen is hij niet echt wild enthousiast.
dat ding aandoen is een hel. Ik win altijd wel hoor, hij bijt niet in mijn vingers, maar wel in het tuigje. begint hij te krijsen en te roepen, hij vindt het afschuwelijk. toch doe ik het nu al 4 dagen aan een stuk. ik wil hem leren dat hij als hij dat ding aandoet, dat hij dan naar buiten mag. dus dat hij de associatie legt: tuigje aan, naar buiten. daarmee dat ik het tuigje aandoe, en als s het maar 2 minuutjes, met hem naar buiten ga.

zijn allereerste indruk was wel even rondkijken en zeer goe luisteren toen er toevallig een groep kanaries overvloog, maar nog geen 10 seconden later was hij alweer in het tuigje aan het bijten.
ik heb al vanalles geprobeert om hem van het bijten vanaf te brengen, maar ik kan echt zijn aandacht niet afleiden. hebben jullie een idee? ik weet wel dat het mettertijd zal beteren, maar liever vroeg dan laat...

groetjes
Bericht Zaterdag 13 Oktober 2007 3:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

mmm, ik hoop dat het bij jou wel goed komt. Wink ..bij Cleo ging het net zo, die merkte niet eens dat ze buiten was en was alleen maar met dat tuigje bezig...Ik heb de moed snel opgegeven eerlijk gezegd Laughing Tips kan ik je dus niet geven.. Wink
Bericht Zaterdag 13 Oktober 2007 6:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik weet niet hoe oud jou Coco is en of hij mss in de rui is?
Het schijnt wat ik ergens las tijdens de rui een hel te zijn die tuigjes vanwege het schuren of druk en dat geeft nog meer irritatie op de huid.
Bericht Zaterdag 13 Oktober 2007 9:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
lindserke
Kuikentje

Reageer met quote  

Coco is ongeveer 9 jaar. ik dacht dat hij misschien wel al te oud is om te leren, maar dan bedenk ik dat we nooit te oud zijn om te leren hé Smile
hij heeft wel een enorme stijfkop. maar ik ook Smile

vanmorgen weer gaan 'wandelen' met hem. hooguit 5 minuutjes buiten geweest, hij bleef maar bijten, en vandaag ook in mijn vingers Sad maar ik ben nog niet van plan op te geven. ga het zeker een maand volhouden. als hij dan nog niet wil... ja, dan weet ik het ook niet meer.

verder is hij niet in de rui. hij plukt wel aan zijn nek. misschien dat dat irritant is... ik weet het ook niet.
Bericht Zondag 14 Oktober 2007 9:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Hoi,

Ik had voor mijn meyertje ook een tuigje. Heb ik van af het begin aan gedaan. Toen door omstandigheden 8 weken niet. Weer aangetrokken: dat werd ene ramp. Constant in het tuigje bijten.

Nu gaat ze in een kooitje mee op de fiets, samen met m'n jardine.

Wel is het verstandig om het aantrekken van het tuigje "in stukjes te hakken". Waarschijnlijk heb je een beschrijving bij je tuigje gekregen hoe je het aantrekken leuk moet maken. Zo lukte het mij de eerste keer wel om haar te laten wennen. Later niet meer.

Ik heb mijn twijfels om het tuigje er door te drukken. Ik weet niet of dat wel leuk is voor je birdie. Confused Klinkt als zeer stressvol. Ik zag op foto's van hem al wat kale plekken van plukken. Misschien komen er nieuwe pennetjes door, die zouden door het tuigje zeer kunnen doen.

Maar dat is mijn mening Wink
Bericht Maandag 15 Oktober 2007 6:10 pm
lindserke
Kuikentje

Reageer met quote  

ja, het zou miss wel kunnen dat het drukt. maar langs de andere kant plukt hij al 3 jaar aan zijn nek (en ik krijg het er niet uit Sad )
ik vindt wel dat het al wat beter gaat met het tuigje. kga nog even wachten met het op te geven. misschien gaat hij het wel leuk vinden, na een paar weken
Bericht Maandag 15 Oktober 2007 6:13 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi hoi.. Als je niet van plan bent om op te geven zou ik zo weinig mogelijk aandacht aan het bijten proberen te geven. Ik neem aan dat je kijkt als hij bijt?

Je zou ook van voor af aan kunnen beginnen. Het kan erg lang duren voordat ze gewend zijn. Eerlijk gezegd heb ik het hier redelijk opgegeven. Ik moet eigenlijk wel met Wheezy aan de slag. Embarassed
Bericht Maandag 15 Oktober 2007 6:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:56 am
  Berichten van afgelopen: