bijten,pikken

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Firstpoekie
Net uit het ei

bijten,pikken  Reageer met quote  

Roos is nu ruim een jaar en zij heeft de laatste tijd best dat ze behoorlijk met de snavel even bijt-pikt.Maakt niet uit bij wie vanons, ook mij, terwijl ze stapel op me is. Wat kan je het beste doen?In de kooi zetten geen aandacht?Ze schiet als het ware ineens uit, en hap, de snavel is zo scherp dat het nu vaak tot bloedens is.Weet iemand raad? Verder is zij heel lief en kroelt graag, maar dit is even niet zo fijn.
Bericht Zaterdag 7 November 2009 1:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: bijten,pikken  Reageer met quote  

Kan je achterhalen wanneer ze dit doet? Doet ze dit na een kroelbui? Sommige vogels worden nogal hitsig van kroelen en zijn dan ineens iets minder zachtzinnig..
Of doet ze het vooral 's avonds, 's middags?
Bericht Zaterdag 7 November 2009 2:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Firstpoekie
Net uit het ei

Reageer met quote  

maakt niet uit welk tijdstip. Misschien omdat ze 'van gekkigheid'niet weet wat ze moet doen.Maar soms zit ze even op de schouder, en als je dan kijkt naar dr, is het áanvalluh' terwijl ze dat eerst niet deed. maar misschien is jet jaloezie denk ik ineens, want we hebben nu wel een valkparkietje even in huis om tam te maken, en nu is ze het wel meer gaan doen. zou dat kunnen? Wanneer beginnen ze echt te praten? Ze klets wel een heel eind weg, en bv poepie koek, maar verder nog heel weinig verstaanbaar. we zijn nu wel gewoon aan het praten tegen haar, m aar wel bv elke keer hallo, en dat maar herhalen. we wacheten wel af.
Bericht Zaterdag 7 November 2009 3:26 pm
jahleesa
Net uit het ei

Reageer met quote  

hoi ik herken dat wel hoor die van mij doet dat ook maar er zit altijd wel een waarom achter.zij/hij mag nu niet meer op m,n schouder ben al verschillende keren in m,n gezicht gepakt. bv dat was de gemeenste aanval pacino rechts en de tel gaat nou dat deed de deur dicht bij hem m,n oor en toen gelijk m,n hand want ik wilde hem van me schouder af halen.maar ik zie het meestal wanneer hij geirriteerd is en dan laat ik hem maar.maar de redenen zijn meestal dat ik niet doet wat hij wil aandacht geven! eerder naar binnen halen dan wanneer hij wil! andere teveel aandacht geven.zie ik het aan hem dat hij zo is ga ik eerst ff slijmen met hem Laughing praten dat hij zo mooi is en ff met vrouwtje kroelen !!! nou en dan is de lucht geklaard hoor kan ik weer alles met hem doen.flikt hij het toch zoals van de week zet ik hem in de kooi en zeg niks en kijk niet meer naar hem,naderhand als ik hem er weer uitlaat vraag ik of we weer gezellig kunnen doen.hij heeft echt periodes dat hij echt heel onbetrouwbaar is.maar ik merk ook wel dat ze je goed aan voelen ..ben ik gejacht en onrustig of geirriteerd kan je er donder op zeggen dat hij het ook is hoor
Bericht Zaterdag 7 November 2009 4:54 pm
Firstpoekie
Net uit het ei

Reageer met quote  

Oke, ik had haar ook in de kooi gezet en ben weggegaan, ze zat echt heel zielig zo van wat heb ik gedaan? Daarna is ze weer heel lief, en wil ze 'zoenen'echt lief, maakt ze van die lange soort smak geluiden, en dan is het goed. Van die andere vogel moet ze ook niet veel hebben, ze probeert elke keer zn staart te pakken, ik durf ze nog niet echt bijelkaar tedoen.De kleine gaat over een poosje weer de voliere in, dus ik doe er maar niet heel veel moeite voor.Hopelijk is het van tijdelijk aard, we blijven het proberen om het afteleren, ze is verder zo onwijs lief. Hartje
Bericht Zaterdag 7 November 2009 9:54 pm
jahleesa
Net uit het ei

Reageer met quote  

ja ik blijf er ook mee aan de slag en allert zie ik dat hij een pest bui heb laat ik hem lekker gaan, ik denk niet dat je dat er helemaal uit krijg ze hebben toch de eigen karaktertje want plato is wat gereserveerde naar mensen toe ook naar mij kan er ik niet mee kroelen of dat soort dingen ...blijf het wel proberen maar hij vind het niks ,maar die is wel betrouwbaarder stapt op als ik het vraag en kan ook wel op m,n schouder zitten ..maar hij zelf vind het allemaal maar niks dus ook die laat ik zoveel mogelijk in z,n eigen waarde daar hou je dan ook niet minder van, is ook een lieverd heeft echt een totaal ander karakter als pacino.maar op zijn manier lief en leuk en ook een koppie erop hoor.als hij boven op z,n kooi zit en ik loop langs dan gaan die veren omhoog en dan komt hij op me af zo van nou neem ik je tegrazen!!!!! ik lig dan in een deuk want hij blijft proberen om mij te intimideren hahaahha alleen het lukt hem niet. ik zeg dan vaak ohh ben je weer ruzie aan het maken ..kom maar op dan en steek m,n hand op net of ik hem op laat stappen zonder dat te zeggen maar dan gaat hij er echt van door haaaa Laughing is gewoon een spel van hem
Bericht Zaterdag 7 November 2009 10:12 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Whoops, op je schouder? Hier gedragen ze zich vaak heel anders. Wil je ze ervan af halen, dan gaan ze happen. Ik zou eventjes proberen of het op je arm beter gaat. (Dat zal wel eventjes wennen worden, als hij gewend is op je schouder te zitten)
Bericht Zondag 8 November 2009 10:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:56 am
  Berichten van afgelopen: