bijten!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Duidelijkheid ---> absoluut. Van onduidelijkheid ontstaat ellende. Maar staat duidelijkheid gelijk aan ik = baas, en laten zien wie de 'macht' heeft (want ZOMG, anders neemt de papegaai de macht over !!111!!! Rolling Eyes) ? Daar ben ik het niet helemaal mee eens Smile
Bericht Zondag 13 Januari 2008 3:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat mensen misschien andere woorden gebruiken? Macht overnemen, dat zou ik hier ook gebruiken bij Zazu. Maar eigenlijk is het meer: Als ik niet duidelijk ben neemt hij de hele hand. Hij weet niet waar hij aan toe is dus gaat proberen..
Bericht Zondag 13 Januari 2008 3:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja, zo kan ik me er meer in vinden Smile
Bericht Zondag 13 Januari 2008 4:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het kan inderdaad perfect lukken binnen het gezinnetje zonder een echt "baasje" maar ik heb het dan ook over mijn thuissituatie. Wij gaan bijvoorbeeld met onze honden naar de hondenschool en ook daar moeten ze luisteren en kan het niet dat, eens thuis, zij de leiding zouden nemen. Begrijp me niet verkeerd, het zijn geen sukkeltjes hoor, ze zijn rotverwend maar weten wat kan en niet kan.

Bij Joske heb ik dat gedaan, rugliggen op aanraden van de kweker. Dit in eerste instantie omdat deze mij vertelde dat als je papegaai dit toelaat zonder wringen of protest, hij je helemaal vertrouwd. Daar is het mee begonnen. Nu weet ik dat hij mij volledig vertrouwd en gebruik ik dit enkel nog voor de reden dat ik neerzette in bovenstaande reactie. Joske heeft dat nodig, een andere gaai misschien niet, kan perfect. Maar Joske is een echte uitdager en ik merk dat het op hem een goed effect heeft. Als hij op zijn rug ligt spartelt hij niet of zo, hij ligt dan vooral te kijken of aan zijn tenen te prullen. Precies of hij wil zeggen: "oké, ik geef mij over en weet nu wel wat je wil, snap het al." Ik help hem dan ook terug recht door met mijn andere hand mijn vingers aan te bieden, moet je maar eens zien dat hij lief kan opstappen zonder met mijn voeten te spelen. Maar, nogmaals, dit heb ik neergezet als tip. Is het geen methode waar je je goed bijvoelt dan zal je vast en zeker een andere methode vinden. Wink
Bericht Zondag 13 Januari 2008 8:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:56 am
  Berichten van afgelopen: