Bijtgedrag van Charlie.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by MarloesGetkate
Je hebt ook nog speciale opstapstokken voor bijters. Daar zit een stukje voor om je hand te beschermen.
Ik zag ze laatst bij de Lorreco. Is dat misschien niet iets? Ik weet niet hoe duur ze zijn.

whahahah die heb ik eentje.
vind coco erggg eng.
en probeert dan nog stikem met zijn lange nekje toch bij mijn hand te komen.
Bericht Donderdag 10 Augustus 2006 3:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by ilona_21
hahaha nee daarom cat... Shocked maarrobin is ook niet tam he ?

nouja het is wel de bedoeling dat ik charlie tam krijg Cool maar laat hem eerst op een stok stappen kan hij me niet bijten hahaha Laughing en dan vanaf de stok op mn arm.
bij coco is het ook gelukt zo Laughing duurde wel halfjaar/jaar. Surprised

Dus ik moet nog ff geduld hebben Wink

Ilona? Kun je deze methode savonds proberen? in t duister? Iedere avond een kwartiertje ofzo. Smile Dat heb ik bij Tommy gedaan en toen duurde t geen half jaar...terwijl hij enorm bang was en keihard beet. Ik ben echt wel eens bang geweest hoor, en ik ga mn handen niet in een zo hard bijtende snavel steken dus heb ik omwegen gezocht en ben toch iedere avond bezig gegaan en gestopt zodra t heel even ergens op leek Laughing
Bericht Donderdag 10 Augustus 2006 9:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
majo
Net uit het ei

Reageer met quote  

frits beet ook heel erg toen we haar kregen bij mij (niet bij jan).

uren heb ik voor de kooi gezeten, en maar lief praten enzo tegen haar. ook ben ik degene die voor het eten en drinken zorgt. het heeft even geduurd, maar nu is ze dol op me.

als ik koppie krauw zeg, komt ze gelijk naar me toe, en houd haar kopje scheef. als ik een plekje aanwijs op haar lijfje en ik zeg ga dat eens poetsen, dan doet ze dat ook. zo schattig is dat.

verder wil ze niet op een schouder zitten. als ze bij je komt, wil ze het liefst tegen je borst aangeplakt zitten, net of ze in je wil kruipen.
Bericht Maandag 4 September 2006 12:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Kromsnavelkortpootreigâh
Fladderaar

Vingertje Hap  Reageer met quote  

Ik heb hier ook een happertje zitten,
en de stok daar is ie als de dood voor...
wel pakt hij keurig druifjes e.d. aan.
Het lijkt erop dat ie het doet om even zeker te weten wat m'n reactie is, puur uitproberen dus eigenlijk. Mijn kortpootreigertje is volgens mij gewoon erg onzeker.
Hoezo opstappen op mn hand... dat kan ik vergeten!
Wel wil ie meeliften op mijn hoofd, en dan zet ik m op de armleuning van de bank (hij zit dan lager dan ik)
Ik laat hem op verschillende manieren wennen aan mijn hand, door ook lekkers gewoon met de hand te geven, en niet in zn voerbakje.
De kooi schoon te maken, met hem er gewoon in, en door bij de open kooi te zitten, pratend, voerend, en koppiekrauwend.
Dan lees ik hier over tuigjes omdoen, nagels knippen... en dan vraag ik me af hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen... voorlopig dus nog niet. Confused
Geduldig doorgaan.... succes ook!!!
Bericht Maandag 18 September 2006 1:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
ilona_21
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ik weet dat ik geduld moet hebben !! Wink met coco duurde het een jaar. ,maar coco was nog jong. een charlie is al 18 jaar doie krijg je niet 123 even tam..!! Surprised

Maar gisteren gingen charlie en coco van de kooi af ik had speeltjes op de grong gezet. en charlie kwam ineens bij me en knabbelde aan mn handje heel zacht hihhihihi Laughing het begin is er........ Wink
Bericht Maandag 18 September 2006 2:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Kromsnavelkortpootreigâh
Fladderaar

Reageer met quote  

Very Happy Geweldig hee!!!
Kijk, dat zijn van die mijlpalen die je dan toch weer hoop geven.
Vaak voel ik me zo machteloos, wanneer Keoki zo onzeker of juist weer rond uit agressief zit te wezen! (hoef ik maar langs de kooi te lopen, hangt ie als een papepittbull in de tralies).

Ben er wel achter wat oorzaken kunnen zijn voor zijn uithalen, soms lijkt het puur dominant gedrag, maar ook wanneer er nieuw speelgoed in de buurt van zijn kooi ligt, en als er eten in het spel is, of als ik koffie sta in te schenken, gaat ie zitten bedelen, tot drammen aan toe...

Nou, we zitten Charlie vanaf hier heel dapper te vinden!!! Knappe Bird!!! Very Happy Very Happy Very Happy
Bericht Maandag 18 September 2006 6:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Goedzo Ilona en Charlie!!!!! Very Happy Very Happy
Bericht Maandag 18 September 2006 9:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2