Ik wil heel graag even jullie advies over het bijtgedrag van Charlie.
Zoals jullie weten is Charlie niet handtam. (waar we wel straks mee aan de slag willen).
Magoed Charlie heeft dat bijten altijd al gedaan zoals die vrouw me vertelde.. dus ik ben bang dat het niet makkelijk gaat worden..
Het is dus zo... Charlie kan heel lief met zn koppie bij je komen en dan zegtie koppie krauw. dan wil je hem aaien.. en dan ineens heel erg snel HAP! jah en hard hoor
Ook als je hem over zn snavel wilt aaien.. echt een gemene HAP!
Ik laat hem vaak maar met rust omdat ik bang ben dat ik ook teveel wil. omdat Charlie nog niet zo gek lang hier is.
Hoe kan ik proberen Charlie dit af te leren ?
Het hadtam maken komt wel.. ook al is hij al 18 ik weet zeker dat dat me gaat lukken
Volgens mij kun je hem juist eerst t beste handtam maken en leren opstappen (savonds van een lage plek op je arm, in een kleine ruimte) Aaien zou ik persoonlijk (even) laten en al helemaal niet op ZIJN commando doen Hij weet dondersgoed dat hij na dat koppie krauw de kans heeft om te bijten en waarschijnlijk zegt hij t ook
juist
daarom
Dinsdag 8 Augustus 2006 7:27 pm
Sue Moderator
Re: Bijtgedrag van Charlie.
Hoi Ilona, wat jammer dat Charlie zo lekker bijt..
Probeer eventjes niet te aaien, aaien kan je altijd voor later bewaren als jullie een band hebben opgebouwd. Probeer het zeker niet op commando te doen. (Dan heeft 'ie je)
Kan je hem meenemen naar een andere kamer en daar opstapoefeningen met hem gaan doen?
Hier is Jip ook bang voor stokken!!
Dat kan best zo zijn bij Charlie.
En nu komt het moeilijkste van het verhaal.
Laat Charlie je maar gewoon bijten.
Coco hier ook het zelfde,die wil het ook nog niet allemaal begrijpen en zo krijg ik per keer toch wel een beet of 10 van hem.
Haha ja, je kunt je laten bijten ja...soms bijten ze nml niet door of houden ze op als je er niks om geeft. Het kan dus werken ,maar ik vind t zelf niet heel fijn...zeker niet toen Tommy nog zo bang was en daarom probeerde ik t juist te vermijden Ik deed een krant in mn mouw en liet hem dan op mn arm stappen (of beter gezegd...probeerde dat de eerste tig keren )
Lukt t misschien met een stok uit zn eigen kooi ilona? Die kent hij en t zou best kunnen dat dat makkelijker gaat?
hahahaha nou euh charlie heeft me goed te pakken gehad had er een goeie gleuf van in mn vinger.. dus eerluijk gezegt ben ik niet van plan om me 5x daags zo te laten bijten
Hij heeft me in mei in mijn arm gebeten en het is nog een blauwe plek die pijnlijk is, dus ik laat me ook niet 10 x per dag bijten (houd geen arm over )
hahaha nee daarom cat... maarrobin is ook niet tam he ?
nouja het is wel de bedoeling dat ik charlie tam krijg maar laat hem eerst op een stok stappen kan hij me niet bijten hahaha en dan vanaf de stok op mn arm.
bij coco is het ook gelukt zo duurde wel halfjaar/jaar.
Je hebt ook nog speciale opstapstokken voor bijters. Daar zit een stukje voor om je hand te beschermen.
Ik zag ze laatst bij de Lorreco. Is dat misschien niet iets? Ik weet niet hoe duur ze zijn.
Donderdag 10 Augustus 2006 10:59 am
Fladder naar forum:
Ga naar Pagina 1, 2Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:56 am