Bloedende snavel

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Windkracht13
Vlieger

Bloedende snavel  Reageer met quote  

Ik schrok me gisteren werkelijk kapot.

Bobbie was op haar kooitje met een houten blok aan het "spelen"

Het houten blok was natuurlijk veel te zwaar voor haar, toch presteerde zij het om het blok in haar snavel vast te houden.

Trots als een liep ze met het blok. totdat ze 'm niet meer hield, en liet vallen op de grond.

Door de rotklap die dat gaf, schrok zij zo, dat ze van de kooi afviel.
(Door verkeert gewiekt te zijn verleden jaar, heeft de linker vleugel geen grote slagpennen / veren meer)

Jawel, met haar kop recht naar beneden. Weer een grote plof, en een hoop gekrijs.

Ik was mezelf op dat moment aan het omkleden, om naar het werk te gaan.

Kijkend waarom Bobbie zo tekeer ging, zag ik op het laminaat bloed zitten.
Bobbie wilde niet opgepakt worden, maar zag dat er nog bloed uit haar snavel kwam... Ik wist niet zo snel wat te doen, en heb haar in een stuk keukenpapier laten bijten, om het bloed mee op te vangen,te stelpen.

Na een minuut of 2 stopte het gedruppel gelukkig. Ik heb Bobbie hierna terug in haar kooitje gezet. Een beetje van slag ging ze gelukkig eten.

Ze heeft er dus geen last van.
Wat kan ik nog meer gebruiken om het bloeden te stoppen, mocht het nog een keertje gebeuren???

Laatst aangepast door Windkracht13 op Woensdag 17 Juni 2009 12:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht Woensdag 17 Juni 2009 12:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je kan meel gebruiken. goed aandrukken, of een fijngestampte aspirine. ook goed aandrukken.,
gelukkig is alles meegevallen. misschien dat ze de eerwste dagen wat moeilijker eet dus geef haar wat zachter eten
Bericht Woensdag 17 Juni 2009 12:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Hoi alexandraatje, bedankt voor je reactie !

Bobbie heeft er zowaar geen last meer van, eet gewoon haar pallets, zaadjes Yeah!

Het zag er erger uit dan het was (bloed op wit laminaat)
Bericht Woensdag 17 Juni 2009 12:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ja snavel en nageltjes bloeden altijd heel erg maar in feite is er niks aan de hand. maar het is altijd effe schrikken
Bericht Woensdag 17 Juni 2009 12:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Aluinsteen werkt altijd erg goed en dutimonpoeder helpt ook erg goed
beide verkrijgbaar bij de drogist
Bericht Woensdag 17 Juni 2009 1:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Liquid pleister schijnen ook goed te werken

Gelukkig is het goed afgelopen, altijd schrikken dat soort dingen
Bericht Woensdag 17 Juni 2009 4:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mar1972
Eitje

Reageer met quote  

Zo had ik 2 jaar geleden een ara nobilisje van 8 mnd oud, met pap groot gebracht zelf die van de kooi viel.. ook bloed, leek mee te vallen maar 2 uur later een heel raar geluid en toen viel ze ineens hangend op de kop aan 1 poot en toen POK, viel ze dood neer..... Vreselijk drama!!! Wilde eerst nooit meer een gaai, nu voor een grijze roodstaart gekozen en dat is gelukkig in niks te vergelijken met een nobilis!

Gelukkig is het bij jou goed gegaan..
Bericht Donderdag 31 December 2009 2:21 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow jeetje, wat naar zeg. Misschien was er in het kopje ook iets "geraakt" door de val.
Bericht Donderdag 31 December 2009 9:13 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje mina - kan me voorstellen dat je in eerste instantie gene gaai meer wilde. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten
Bericht Vrijdag 1 Januari 2010 12:56 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:57 am
  Berichten van afgelopen: