Ons grijsje Crocky van 4 weken zit nog in de couveuse met als bodembedekking alleen wat handdoeken. Mag ik ook iets anders gebruiken?? Want nu moet ik om de 2 uren een nieuwe handdoek leggen en het gebeurt wel eens dat hij met zijn poepje in zijn uitwerpselen gaat zitten en dat krijg ik er heel moeilijk terug vanaf. Ik kan hem natuurlijk nog niet gaan wassen maar ik probeer het schoon te maken met een vochtig doekje maar ik krijg het er gewoon niet af. Weet hier iemand een oplossing voor??
Groetjes
Vrijdag 21 December 2007 7:50 am
Sue Moderator
Re: Bodembedekking baby
Hmmm dat probleem had ik dus ook met Zazu toen hij klein was. Zazu zat ook op handdoeken en van dat keukenpapier eroverheen wat ik vaker verschoonde. Hoe groot is de couveuse? Vaak lopen ze wel naar achteren als ze willen poepen om het nest niet te bevuilen.
De couveuse is groot genoeg. Omdat hij nog niet zo goed kan lopen en nog veel slaapt hebben we de helft van de couveuse eigenlijk ingericht. De andere helft hebben we afgesloten. Maar ik heb dit zonet veranderd nadat ik je berichtje heb gelezen want je kon wel eens gelijk hebben. Hij kan nu gebruik maken van de volledige couveuse en hopelijk gaat hij er nu niet meer met zijn poepje inliggen.
Is er een mogelijkheid om zijn poepje schoon te krijgen? Want ik heb het al geprobeerd met een vochtig doekje maar daar vind hij maar niets aan en het lukt ook niet echt.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Tja het is even veel werk als ze klein zijn. Leia stond op een laag van keukenrol (3 dik). Dat was het makkelijkste schoonmaken. Pas toen Leia 10 weken was mochten er grote houtsnippers in haar kooi, de kleine mogen dan nog niet.
Als ze vies is probeer Crocky dan op een lauw doekje te zetten en dan met een ander lau doekje haar schoon te maken. Leia probeerde toen het doekje te ontwijken en ging vaak liggen waardoor ze alsnog 'schoon' werd.
Echt schoon krijg je ze voorlopig nog niet.
vergeten te vermelden:
Wat je ook kan doen (heb ik ook gedaan) is kippengaas (zie mijn dagboek) bol over de grond heen zetten. Je grijsjes pootjes worden dan gelijk getraind en doordat het bol staat valt de meeste poep erdoorheen en wordt ze minder vies.
Vrijdag 21 December 2007 4:07 pm
Sue Moderator
Bezeren ze zich daar niet aan, Remco? Het klinkt zo scherp maar kan het ook mis hebben!
Gaat het nu beter met z'n poepjes?
Na lang poetsen lost de poep wel op hoor. Mochten er echt hele grote klonten aan z'n veren komen, dan zou ik proberen de klontjes voorzichtig weg te knippen.
3de foto, daar kan je zien dat het van dat gaas met een plastic omhulsel is.
de scherpe uiteinden heb ik naar beneden gebogen waardoor je dus ook de bolling krijgt en de scherpe randen ver buiten bereik zijn.
Zaterdag 22 December 2007 11:43 am
Sue Moderator
Merci!
Wat is ze nog lief klein daar zeg.
Zondag 23 December 2007 10:21 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:57 am