Calcium toevoegen voor Winky ?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Spetter
Vlieger

Calcium toevoegen voor Winky ?  Reageer met quote  

Wie geven hun vogels extra calcium ?
Hoeveel per dag ?
En hoe ?

Groetjes Eline.
Bericht Dinsdag 2 Februari 2010 7:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Cleo krijgt geen extra calcium, ze heeft wel zo'n blok hangen, maar doet er nooit wat mee. Ik vind het een beetje eng, ben bang dat je snel overdoseert dus...ik geef het maar gewoon niet... Mr. Green
Bericht Dinsdag 2 Februari 2010 7:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Je kan calciumrijk eten geven. Een walnoot bv bevat veel calcium maar een powertreat is nog beter
Bericht Dinsdag 2 Februari 2010 7:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

De verhalen over calcium zijn verdeeld en ook bij kwekers en artsen zijn meningen hierover verdeeld.

Ik geef het 1 keer op de 2 weken in hun water, meer niet, de rest halen ze echt uit hun voeding hier en uit hun check-ups is gebleken dat ze goed zijn dus lijkt me dat het hier wel oké is op die manier;
Bericht Dinsdag 2 Februari 2010 9:19 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik geef het hier elke zondag een klein beetje in hun water.
Bericht Dinsdag 2 Februari 2010 9:52 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Bedankt voor jullie reacties Veertje

Ga ik het één keer in de 1,5 week doen.
Bericht Donderdag 4 Februari 2010 5:00 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by MariekevC
Je kan calciumrijk eten geven. Een walnoot bv bevat veel calcium maar een powertreat is nog beter

Wat grappig, dat wist ik niet eens!!! Cleo krijgt meestal een stuk walnoot als lekkers, met dank aan de walnotenboom van mn tante... Very Happy
Bericht Donderdag 4 Februari 2010 10:31 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Winky krijgt nog tweemaal pap, dus de calcium komt als hij van de pap af is.

Elke ochtend en in de late namiddag gaan we samen papje maken. Hij zit op mijn schouder en "helpt" mee Hartje De rest van de dag scharrelt hij in de voerbakjes en maakt kennis met van alles.
Bericht Zaterdag 6 Februari 2010 10:04 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Leuk is dat hé, echt een baby die op ontdekking is, hihihihi. Veertje
Bericht Maandag 8 Februari 2010 8:59 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Amandelen, broccoli, (diep donker) groene bladgroente zijn allemaal vol van calcium, en de kans dat je daarmee overdoseert is zogoed als nihil. Echt een calciumsuplement zou ik alleen geven als je weet dat het nodig is, dus aan de hand van een bloedtest uitslag. Is ook niet slecht hoor, zo'n check-upje zo nu en dan Veertje
Bericht Maandag 22 Februari 2010 9:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Bedankt voor jullie reacties Veertje

Ik ga binnenkort een afspraak maken bij Hedwig in Veldhoven, en laat alles nakijken. Ook het geslacht.

Dat zal wel stress opleveren, aangezien ze nog niet uit huis zijn geweest. Voor mij is het allemaal nieuw, voor haar een eitje. Daar vertrouw ik dan op. Als ik haar bel vraag ik hoe ik het beste kan handelen.
Bericht Zaterdag 27 Februari 2010 10:21 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Bij Hedwig zit je in ieder geval goed; die zal zowel jou als je kindje goed begeleiden en geruststellen.

(Je moet wel voorbereid zijn dat ze Winky helemaal plat legt in de handdoek en dat kan nog best moeilijk zijn om aan te zien, maar het is ook wel het veiligste voor Winky zelf, weet je dat er niks misgaat tijdens de behandeling, als ze zo goed ingepakt zit)

Succes, laat ons weten hoe het gegaan is, ok Smile?
Bericht Zondag 28 Februari 2010 3:16 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ook voorbereid zijn dat ze ff in een bakje gaan om te wegen, ik wist eerst niet wat me overkwam maar vond het eigenlijk wel grappig. Weet je, het lijkt zo raar maar Hedwig is DE artse die ik vertrouw en waar ik niet sta te trillen op mijn benen omdat ze met mijn kindjes bezig zijn. Kijk anders ff in mijn dagboek, nog niet zolang geleden heb ik een pagina geplaatst waar je kan zien hoe rustig ze met die flippende Jos omging, moet zeggen, voor mams was dit een hele geruststelling te zien hoe zij dit deed want was er heel gerust op dat hij in goede handen was.
Bericht Maandag 1 Maart 2010 9:30 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Ook voorbereid zijn dat ze ff in een bakje gaan om te wegen, ik wist eerst niet wat me overkwam maar vond het eigenlijk wel grappig.

Of je kan het gewicht natuurlijk zelf bijhouden (zowiezo handig! Zie je meteen als er iets niet helemaal loopt)... die van mij zijn bij haar nog nooit gewogen, maar ik heb de eerste paar keren gewoon een printje meegenomen van mijn gewichtbijhoudtabel en aan haar gegeven, en sindsdien vertel ik hoe het gewicht eruitziet. Scheelt natuurlijk ook een ervaring die sommigen onder ons (drie keer raden; het is grijs en begint op A- en eindigt op -swan) mij nooit zouden vergeven Mr. Green
Bericht Maandag 1 Maart 2010 5:26 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wegen doe ik ook maar had er geen erg in dat ze daar de vuilbak in zouden gaan ervoor, anders had ik ook een printje meegenomen, Jos kon die afkoeling in dat bakje wel ff gebruiken maar voor Fluf vond ik het erger.
Bericht Dinsdag 2 Maart 2010 8:40 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:01 am
  Berichten van afgelopen: