Chefke in tong gebeten, hoe desinfecteren?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Windkracht13
Vlieger

Chefke in tong gebeten, hoe desinfecteren?  Reageer met quote  

Ik maak me een beetje zorgen om Chefke.

Gisteravond zaten wij een filmpje te kijken, en schrokken ons kapot van de kreet die Chefke gaf. Chefke was nl. in de kooi geklommen van Bobbie.

Dit doet ze wel vaker, ging tot nu toe goed, maar je, ik had het kunnen weten Sad

Ik Chefke op laten stappen, en zag meteen dat ze gewond aan haar snaveltje was, ofwel in haar tong gebeten. Er is een stukje uit gebeten. (nooit geweten dat dat zo kon bloeden) Ik heb het kunnen afdeppen dmv. het laten bijten in keukenpapier.

Het stopte gelijk met bloeden. Merkte eigenlijk niet veel aan haar, behalve dat ze een beetje aangeslagen was.

Vandaag heeft ze ook wat pellets op, maar het viel me op, dat de onderkant (binnenkant) van haar snavel nog onder het eten zat. Normaal duwen ze dat met hun tong naar boven, en dan is het schoon.
Waarschijnlijk doet het nog pijn, dat ze dat gewoon niet wil doen...
Ik heb dit dus schoon gespoeld met water en een spuitje.

Ook vind ik het een vervelend zielig gezicht, ze is normaal erugg druk, en nu zeker stiller! Boksen

Nu is mijn vraag, hoe zorg ik ervoor, dat haar tong niet gaat ontsteken?

Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Bericht Zondag 27 September 2009 3:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Woei, deze is best welk moeilijk. Als ik van jou was zou ik de dierenkliniek in Utrecht een opbellen, gewoon om te weten wat je MAG en KAN gebruiken van producten. Ik zou het niet zo direct durven zeggen omdat ze de meeste producten toch altijd een beetje zal inslikken, dus gewoon ff telefonisch contact opnemen lijkt me niet slecht in dit geval.
Bericht Zondag 27 September 2009 4:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ach arme Chefke.
Wat je eraan kan doen om te voorkomen dat het gaat ontsteken weetik niet. Wellicht inderdaad een idee om Utrecht te bellen en te vragen hoe of wat.

Beterschap met de schat Troosten
Bericht Zondag 27 September 2009 7:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wij hebbenm hetzelfde probleem gehad een hele tijd terug. ook in de tong gebeten, maar wij hebben er niks aan gedaan. het is vanzelf genezen. het is nu nog erg gevoelig dus daarom wat moeilijker om het eten goed weg te schuiven, maar het gaat vanzelf weer beter over een paar daagjes.
je kan altijd een arts even raadplegen, maar ik denk dat het wel mee gaat vallen.
Bericht Maandag 28 September 2009 7:42 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Gelukkig heeft ze er niets schokkens aan over gehouden.

Ik kreeg de tip, wat ik al deed, haar bekje te reinigen met een spuit met water. Mocht het gaan ontsteken moest ik langs komen.

Dit was gelukkig niet nodig, ze is weer helemaal de oude Klappen

Ik denk dat ik meer geschrokken was, dan zij gewond Very Happy
Bericht Woensdag 30 September 2009 12:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

dat is goed te horen
Bericht Woensdag 30 September 2009 12:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gelukkig maar en het spoelen zal er zeker goed aan gedaan hebben.
Bericht Woensdag 30 September 2009 2:09 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

wat fijn dat het zo goed gaat!!! Klappen dat zal vast een opluchting zijn!
Bericht Woensdag 30 September 2009 7:16 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gelukkig is het allemaal meegevallen Veertje
Bericht Vrijdag 2 Oktober 2009 8:34 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:02 am
  Berichten van afgelopen: