|
|
|
Bella
Net uit het ei
| Chippen |
|
|
Lieve mensen, kunnen jullie ons aub advies geven. Onze Kiki is niet geringd dus willen we haar laten chippen. De dierenarts gebeld en deze zegt dat dat onder narcose gebeurd en de chip wordt in de borstspier gezet. Brrrrr....dit klinkt ons eng in de oren.
We willen niet het risico lopen dat ze in de narcose blijft, of de chip niet goed zit.
Het kon ook nog na gaan bloeden en dan moest er een hechting in.
Wat vindenjullie...doen of niet?  |
Dinsdag 6 April 2010 4:34 pm |
|
|
irene
Vlieger
Chico is ook ge-chipt. Hij kreeg wat lachgas ( als ik het goed heb) en was minder dan een minuut weg. Volgens mij ook in zijn borstspier. Nergens last van gehad dat het ging bloeden o.i.d.
Dus ik zeg, doen
|
Dinsdag 6 April 2010 4:36 pm |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
zowel Jojo als keko zijn niet onder narcose geweest tijdens het chippen.
Wij hebben het laten doen in Driebergen bij Frank Verstappen in dierenkliniek de hoofdstraat
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7TGYDXAA.jpg
|
Dinsdag 6 April 2010 5:02 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ook mijn grijsje heeft een chip, wel al van toen hij klein was maar hij heeft er ene. Onze BB nog niet maar die krijgt er nog ene. Ik zou het doen in elk geval. Het is te zeggen, ik ga het zeker nog laten doen met mijn BB. |
Dinsdag 6 April 2010 8:25 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Sommige vogelartsen doen het inderdaad liever onder narcose, want er is kans op bloedingen, en je hebt ervaring nodig om de chip goed te plaatsen (in de borst heb je twee lagen spier, en het moet ertussen), maar als je een beetje rondbelt, vind je vast eentje die het zonder roesje doet. Het stelt eigenlijk heel weinig voor, zo gedaan. Alle onze vogels hebben we laten chippen.
Ik zou in ieder geval niet naar Kindermans gaan (die doet narcose EN nog heeft ze het bij onze Tas verpest ). Daarintegen weet ik uit ervaring dat Hedwig v/d Horst in Veldoven het goed doet en zonder narcose.
Ik zie dat jullie in Nijmegen wonen; hebben jullie bij Cornelissen (Broerdijk) gevraagd, toevallig? Daar zou ik ook niet meer gaan als het geen spoedgeval is; de vogelarts is nogal... eigenaardig en ze zijn extreem duur. |
Donderdag 8 April 2010 9:29 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ow, wist niet dat Hedwig het zonder narcose deed, dan is Fluf nog het slachtoffer daar eer we verhuizen (God wat ga ik Hedwig missen ) |
Vrijdag 9 April 2010 8:19 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Het enige verschil zou kunnen zijn met zo'n kleinere vogeltjes, maar in ieder geval grootte grijze doet ze gewoon zonder narcose... nog vorige jaar januari hebben we Yingwi laten chippen bij haar en ze doet het echt uitzien alsof het helemaal niks voorstelt
Wat die van ons er het ergste aan vonden, was volgens mij de handdoek (maar dat zal bij Jos waarschijnlijk ook het geval zijn, heb ik zo het vermoeden ). Ik was er nog het meeste bedoerd van, denk ik... ik heb een fobie voor naalden, en die voor de chip, dat is een flinke; jemig, word er nu nog niet goed van.
(Off; hebben jullie al een plekje, dan, dat het te ver wordt om naar Hedwig te rijden?) |
Vrijdag 9 April 2010 2:25 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hoe dan ook is het voor Fluf dus Jos moet niet bang zijn voor die dikke naald want Jos heeft een chip (heeft hij van bij de kweker al)
Helaas nog niets gevonden Shi (lief dat je het vraagt) maar hoe dan ook gaat het te ver zijn als we verhuizen. We gaan aan de andere kant wonen van België als waar we nu wonen dus dan is Hedwig al snel bijna 3uur rijden . Ik ga normaal gezien wel héééééééééééél dicht in de buurt van Ann wonen, dan weet je genoeg denk ik  |
Vrijdag 9 April 2010 7:16 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Zie je, ik ben helemaal ondersteboven als ik alleen over naalden schrijf natuurlijk wist ik dat we het over Fluf hebben, waarom haal ik er dan Jos bij
Ja dat klopt, je moet best geluk hebben met wonen wil je het uit Belgie doen naar Hedwig (in nog een beetje een fatsoenlijke tijd). Ik weet van Ann alles over de pijn van een goede vogelarts vinden daar in die uithoek (misschien goed om eens met haar contact op te nemen, dan kan ze jou alvast vertellen waar wel en waar niet, want ze heeft er een heleboel afgereden op zoek naar die ene die goed zit, kan jou in ieder geval heel wat moeite en teleurstelling besparen). Ik vrees nu al als ik ga verhuizen... want ik heb al meteen heel veel eisen en daar wordt het ook niet makkelijker op. Ik wens je nogmaal veel succes en sterkte met de zoektocht, hopen dat je gauw iets leuks hebt gevonden want de tijd vliegt ook zo he... druk druk druk  |
Vrijdag 9 April 2010 7:43 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Was ik inderdaad ook van plan om Ann advies te vragen eens de tijd daar is. Ik vind het niet erg een eindje te rijden, zolang het maar een goede arts is.
Thanks Shi. morgen moeten we al om 9u aan een huis zijn, hier om 6u vertrekken en moet ik de gaaitjes dus heel de voormiddag ff in het donker laten zitten anders moeten ze om 5u wakker gemaakt en dat is om problemen vragen, dat weet ik. Ze kunnen er niet tegen als ik ze te vroeg wek dus laat ik ze maar slapen. Ik zit er wel mee dat ze zo lang in het donker gaan zitten en het eetschema ligt morgen wel in een deuk want we zijn pas terug kort in de namiddag maar het kan voor die ene keer niet anders, ik wil echt hun slaap niet afnemen. |
Vrijdag 9 April 2010 7:53 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Lastig... maar een keer geen routine overleven ze ook wel (althans, zou wenselijk zijn, hoe dan ook ). Jij kan vast het beste inschatten hoe je het het beste aanpakt... ik weet dat Tas het huis gelijk met de grond zou maken als ik hem zo lang bedekt zou houden die is om 4 's ochtends al wel en klaar om de strijd van de nieuwe dag aan te gaan. Vannacht om half 5 ineens een keiharde klap, zelfs mijn vader halfwakker uit het bed gekomen (en hem maak je echt niet wakker als je een bom naast zijn oor laat afgaan)... blijkt dat meneer vond dat hij genoeg had geslapen, en maar even voor de lol de zitstok had doorgezaagd letterlijk onder zijn voeten, en stok EN zichzelf naar beneden heeft gestuurd dat is dus zo eentje die je met donker/doek erover niet tegenhoudt, hij is beroemd om dzijn midnight snacks en spelen in het pikzwart
Ik ben benieuwd wat het wordt, ik duim voor jullie en laat zeker weten hoe het gegaan is  |
Vrijdag 9 April 2010 8:14 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Whahahahahhaahahaha, die Tas. Niet echt slim om net die stok aan te pakken maar goed, het is zijn manier van doen en dat siert hem dan weer.
Mja, I know maar dan is hun laten zitten en hun laten denken dat wij nog slapen het beste. Ze zo vroeg wekken is vragen om huizen te gaan kijken met tientallen pleisters om mijn handen, dat is dan weer wat ik hier krijg.
Wat wel kan zijn is dat Jos "subtiel" zal beginnen roepen "kiekeboe", "goeiemorgen", "heb je dorst". Maar, ik ga ze wel heel eventjes om 5 uur wekken om ze verse pellets en vers water te geven, daarna licht uit en terug slapen, daar hebben ze geen probleem mee en krijgen ze honger, dan hebben ze verse voeding staan. Hun groentes krijgen ze dan als we terug zijn. |
Vrijdag 9 April 2010 9:17 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:03 am
|
|
|
|
|
|